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CDA
CMA
Check continuity requirement
Check continuity requirements
Continuous descent approach
Continuous monitoring
Continuous monitoring approach
Continuous practice approach
Continuously monitor weather
Continuously monitor weather conditions
Execute constant observation of climatic conditions
Follow continuity requirements
Massed practice approach
Monitor continuity requirements
Monitored ILS approach
Monitoring approach
Non-continuously monitored system
Ongoing monitoring

Vertaling van "Continuous monitoring approach " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
continuous monitoring approach | CMA [Abbr.]

méthode de surveillance continue


conduct continuous weather monitoring activities, undertake continuous weather monitoring activity | execute constant observation of climatic conditions | continuously monitor weather | continuously monitor weather conditions

surveiller continuellement les conditions climatiques


continuous practice approach [ massed practice approach ]

approche continue [ approche intensive ]


continuous monitoring [ ongoing monitoring ]

suivi permanent


continuous descent approach | CDA [Abbr.]

approche en descente continue


non-continuously monitored system

système non surveillé en continu




continuous descent approach | CDA

approche en descente continue | ADC


check continuity requirement | follow continuity requirements | check continuity requirements | monitor continuity requirements

contrôler des exigences de continuité


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It continues the approach of the earlier ALTENER programme focussing on non-technical barriers (RES legislation, market opportunities, environment benefits, employment, standards, training structures, planning, monitoring, etc.) but in addition stresses targeted actions in order to reduce the gap between innovative projects and large scale applications.

Il reprend l'approche du programme ALTENER antérieur axée sur les entraves non techniques (législation applicable aux SER, débouchés économiques, avantages environnementaux, emploi, normes, structures de formation, planification, suivi, etc.) mais, de plus, met l'accent sur des actions ciblées afin de combler le fossé qui sépare projets novateurs et applications à grande échelle.


together with the High Representative, step up the dialogue with particular GSP countries and EBA beneficiaries where the EU can have most impact on the fight against human rights breaches, learning from the monitoring approach taken with GSP+ partners, and continue to be ready to suspend GSP benefits in the most serious cases.

renforcera, avec la haute représentante, le dialogue avec certains pays bénéficiaires du système de préférences généralisées et de l’initiative «Tout sauf les armes» sur lesquels l’UE peut avoir une forte influence dans la lutte contre les violations des droits de l’homme, en s’inspirant de la méthode de surveillance adoptée avec les partenaires du SPG+, et restera disposée à suspendre les bénéfices du SPG dans les cas les plus graves.


In terms of implementation, and bearing in mind the low level of involvement of non-institutional stakeholders in the preparation of the 2003-5 NAPincl, the challenge is to adopt a partnership-based approach with civil society, the social partners and the excluded themselves through the establishment of specific structures for wide and continuing participation (e.g. an "NGOs Forum"). At the same time, steps to make the Ministries concerned more accountable must be continued within the framework of the Interministerial ...[+++]

En termes de la mise en oeuvre et compte tenu de la faible implication des acteurs non institutionnels dans la phase de préparation du PAN/incl. 2003, le défi consiste à adopter une approche de partenariat avec la société civile, les partenaires sociaux et les exclus eux-mêmes par la mise en place de structures spécifiques de participation élargie et permanente (Forum des ONG, par exemple); d'autre part, les mesures visant à renforcer la responsabilisation des ministères concernés doivent être reconduites dans le cadre du Comité interministériel de suivi.


10. Recognises the essential role of the EEAS (including its Delegations and EU Special Representatives) in assisting the VP/HR in pursuing a more strategic, coherent and consistent political approach to the Union‘s external action; affirms its intention to continue monitoring the geographic and gender balance of staff in the EEAS, including in senior positions, and to assess whether the appointment of Member State diplomats as Heads of Delegation and other key positions is in the interests of the Union, not solely of their Member St ...[+++]

10. reconnaît le rôle essentiel du SEAE (y compris les délégations et les représentants spéciaux de l'UE) consistant à aider la VP/HR à mener à bien une approche politique plus stratégique et plus cohérente et uniforme en matière d'action extérieure de l'Union; déclare qu'il a l'intention de poursuivre la surveillance de la répartition géographique et de l'équilibre entre les sexes au sein du personnel du SEAE, y compris dans les hautes fonctions, ainsi que d'évaluer si la désignation de diplomates issus des États membres aux postes ...[+++]


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25. Notes that the EU should have capacity to adjust and reform its internal governance structures in order to ensure a decision-making process able to reflect its plurality and create consensus; stresses the importance that a coherent foreign policy approach at EU level towards the BRICS and other emerging countries be reflected in the functioning of the EEAS; believes that the EEAS should review and strengthen strategic partnerships with individual BRICS countries, in close consultation with Parliament, exploiting their specificities and the potential for synergies and cooperation with the EU; urges the EEAS to devise horizontal and ...[+++]

25. note que l'UE devrait se doter de capacités pour ajuster et réformer ses structures internes de gouvernance afin de garantir que le processus décisionnel est en mesure de refléter sa pluralité et d'atteindre le consensus; souligne qu'il est important que le fonctionnement du SEAE reflète une approche européenne cohérente en matière de politique étrangère envers le groupe des BRICS et autres pays émergents; estime que le SEAE devrait revoir et renforcer les partenariats stratégiques avec chacun des pays BRICS, en consultation étroite avec le Parlement, en exploitant leurs spécificités et le potentiel de synergies et de coopération a ...[+++]


13. Considers that human rights situations should be continuously monitored – with particular regard to the rights of children, women and minorities – and human rights dialogues conducted with all partner countries and that an annual assessment of the situation as well as the outcomes of the dialogues should be included in the annex to the annual progress report of each partner country with a clear mechanism to reconsider and progressively limit bilateral cooperation if human rights violations are confirmed; underlines that the approach towards v ...[+++]

13. considère que la situation en matière de droits de l'homme – en particulier les droits des enfants, des femmes et des minorités – doit être surveillée en permanence, qu'un dialogue sur les droits de l'homme doit être mené avec tous les pays partenaires, et qu'une évaluation annuelle de la situation ainsi que les résultats des dialogues doivent figurer en annexe au rapport d'avancement annuel de chaque pays partenaire, cette évaluation étant assortie d'un mécanisme clair permettant de réexaminer et de limiter progressivement la coopération bilatérale dans le cas où des violations des droits de l'homme seraient confirmées; souligne que l'approche envers di ...[+++]


The Commission will continue to closely monitor progress with a reinforced interest as the deadline approaches; it will in particular assess the fulfilment by each FAB of the regulatory requirements, whether stakeholders (including professional staff representative bodies) have been properly involved and whether the bottom-up approach to airspace de-fragmentation has delivered operational benefits.

La Commission continuera à suivre de près les progrès accomplis, avec un intérêt croissant à mesure que l'échéance approche. Elle évaluera notamment si chaque bloc d'espace aérien respecte les exigences réglementaires, si les parties prenantes (notamment les organismes professionnels de représentation du personnel) ont été dûment associées à la mise en œuvre des blocs et si l'approche ascendante en matière de défragmentation de l'espace aérien a produit les résultats escomptés sur le plan opérationnel.


Innovative approaches in areas such as public transport, the organization of public space and the protection of borders can be envisaged. Space, offers great scope for high technology innovation over time (in particular public investors in the application of Galileo [17] and GMES (Global Monitoring for Environment and Security), the Commission's flagship space programmes. These need to share their knowledge of the system and its scope for business with potential downstream users in the space and non-space sectors, to raise their awareness of potential spa ...[+++]

Des démarches innovantes dans des domaines tels que les transports publics, l’organisation de l’espace public et la protection des frontières peuvent être envisagées ; l’ espace qui offre un vaste champ d’applications pour l’innovation de haute technologie à long terme (en particulier les investisseurs publics dans le programme Galileo[17] et le GMES (Global Monitoring for Environment and Security : surveillance mondiale pour l’environnement et la sécurité), qui sont les programmes phares de la Commission dans le domaine spatial, doivent partager leurs connaissances du système et de ses possibilités commerciales avec des utilisateurs po ...[+++]


With regard to the role of the States of the Union, we fully agree with the approach taken in the report by Mr Glante, that is, the creation of a monitoring committee made up of representatives of the Member States, so that those States may closely and continuously monitor the activities of the Joint Undertaking.

Quant au rôle des États de l'Union, nous partageons totalement l'idée du rapport de M. Glante, de créer un comité de surveillance composé de représentants des États membres, leur permettant de suivre de près et régulièrement les activités de l'entreprise commune.


With regard to the role of the States of the Union, we fully agree with the approach taken in the report by Mr Glante, that is, the creation of a monitoring committee made up of representatives of the Member States, so that those States may closely and continuously monitor the activities of the Joint Undertaking.

Quant au rôle des États de l'Union, nous partageons totalement l'idée du rapport de M. Glante, de créer un comité de surveillance composé de représentants des États membres, leur permettant de suivre de près et régulièrement les activités de l'entreprise commune.


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