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Corp Sec
Corporate Administrative Shared Services
Corporate Administrative Shared Services Organization
Corporate Secretary
Director General Corporate and Shared Services

Vertaling van "Corporate Administrative Shared Services " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Corporate Administrative Shared Services

services administratifs ministériels partagés [ SAMP | services ministériels et administratifs partagés ]


Corporate Administrative Shared Services Organization

Organisation de services administratifs ministériels partagés


Corporate Secretary [ Corp Sec | Director General Corporate and Shared Services ]

Secrétaire général [ Sec gén | Directeur général - Services ministériels et partagés ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Stresses the vital importance of setting-up a Shared Services Centre (SSC) that would result in important cost savings by providing centralised logistical, procurement and administrative support to the CSDP missions and to the Union Special Representatives and their offices; deplores the long delay in setting up the centre and urges all stakeholders involved to strive to reach as a matter of urgency an agreement on an ambitious SSC, capable of efficiently supporting missions, especially at their start-up, of ...[+++]

40. souligne l'importance vitale de la mise en place d'un Centre de services partagés qui se traduirait par des économies importantes en fournissant un soutien centralisé en matière de logistique, d'administration et de marchés publics, aux missions de PSDC et aux représentants spéciaux de l'Union européenne et à leurs bureaux; déplore le long retard enregistré dans la mise en place du centre et prie instamment toutes les parties prenantes concernées de s'efforcer de trouver d'urgence un accord sur un Centre de services partagés ambi ...[+++]


8. Points out, in this context, the relationship between administrative weight and the output of the agencies; believes that for the agencies to operate as efficiently as possible and to make the most of their resources, they must seek synergies, exchange best practices and share services on the basis of geographical proximity or relevance; considers that access to services provided by th ...[+++]

8. met l'accent à cet égard sur la relation qui existe entre le poids administratif et les résultats des agences; considère que pour fonctionner aussi efficacement que possible et tirer le meilleur parti des ressources dont elles disposent, les agences devraient rechercher les synergies, échanger les bonnes pratiques et partager des services en fonction de leur proximité géographique ou thématique; estime qu'il convient également d'améliorer, d'étendre et de faciliter l'accès aux services offerts par la Commission;


supports the establishment of a Shared Services Centre for the management of CSDP missions, that is to say, an interinstitutional office comprising the Commission's Unit 3 (CFSP Operations of the Foreign Policy Instruments – formerly Relex/A3) and the CPCC Mission Support Unit; notes that the new Service, by addressing the personnel, logistics, procurement and financial responsibilities of the civilian CSDP missions and by relieving the Heads of Mission from part of their administrative duties, would guarantee gr ...[+++]

soutient la mise en place d'un centre de services partagés pour la gestion des missions PSDC, qui réunirait dans un service interinstitutionnel l'unité 3 «Opérations PESC des instruments de politique étrangère» de la Commission (anciennement, Relex/A3) et l'unité de «soutien aux missions» de la CPCC; observe que le nouveau service, en s'occupant des responsabilités en matière de personnel, de logistique, d'achats et de finances des missions civiles PSDC et en déchargeant les chefs de mission d'une partie de leurs tâches administratives, garantirait une pl ...[+++]


supports the establishment of a Shared Services Centre for the management of CSDP missions, that is to say, an interinstitutional office comprising the Commission's Unit 3 (CFSP Operations of the Foreign Policy Instruments – formerly Relex/A3) and the CPCC Mission Support Unit; notes that the new Service, by addressing the personnel, logistics, procurement and financial responsibilities of the civilian CSDP missions and by relieving the Heads of Mission from part of their administrative duties, would guarantee gr ...[+++]

soutient la mise en place d'un centre de services partagés pour la gestion des missions PSDC, qui réunirait dans un service interinstitutionnel l'unité 3 «Opérations PESC des instruments de politique étrangère» de la Commission (anciennement, Relex/A3) et l'unité de «soutien aux missions» de la CPCC; observe que le nouveau service, en s'occupant des responsabilités en matière de personnel, de logistique, d'achats et de finances des missions civiles PSDC et en déchargeant les chefs de mission d'une partie de leurs tâches administratives, garantirait une pl ...[+++]


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(c) supports the establishment of a Shared Services Centre for the management of CSDP missions, that is to say, an interinstitutional office comprising the Commission’s Unit 3 (CFSP Operations of the Foreign Policy Instruments – formerly Relex/A3) and the CPCC Mission Support Unit; notes that the new Service, by addressing the personnel, logistics, procurement and financial responsibilities of the civilian CSDP missions and by relieving the Heads of Mission from part of their administrative duties, would guarante ...[+++]

(c) soutient la mise en place d'un centre de services partagés pour la gestion des missions PSDC, qui réunirait dans un service interinstitutionnel l'unité 3 "Opérations PESC des instruments de politique étrangère" de la Commission (anciennement, Relex/A3) et l'unité de "soutien aux missions" de la CPCC; observe que le nouveau service, en s'occupant des responsabilités en matière de personnel, de logistique, d'achats et de finances des missions civiles PSDC et en déchargeant les chefs de mission d'une partie de leurs tâches administratives, garantirait une pl ...[+++]


On 21 June 2013, the Commission received a notification of a proposed concentration pursuant to Article 4 of Council Regulation (EC) No 139/2004 (1) by which the undertakings Omers Administration Corporation (‘OMERS’, Canada) and Alberta Investment Management Corporation (‘AIMCo’, Canada), acquire within the meaning of Article 3(1)(b) of the Merger Regulation joint control over Vue Entertainment International Ltd (‘VUE’, United Kingdom), by way of purchase of shares.

Le 21 juin 2013, la Commission a reçu notification, conformément à l’article 4 du règlement (CE) no 139/2004 du Conseil (1), d’un projet de concentration par lequel les entreprises Omers Administration Corporation («OMERS», Canada) et Alberta Investment Management Corporation («AIMCo», Canada), acquièrent, au sens de l’article 3, paragraphe 1, point b), du règlement CE sur les concentrations, le contrôle en commun de Vue Entertainment International Ltd («VUE», Royaume-Uni), par achat d'actions.


Member States should continue to improve the business environment by modernising public administrations, improving corporate governance, removing remaining barriers to the internal market, eliminating unnecessary administrative burdens and avoid unnecessary new burdens by applying smart regulation instruments, including by developing further interoperable e-government services ...[+++]

Les États membres devraient poursuivre l’amélioration de l’environnement des entreprises en modernisant les administrations publiques, en améliorant la gouvernance des entreprises, en supprimant les obstacles qui entravent encore le marché, en éliminant les charges administratives inutiles et en évitant l’apparition de nouvelles charges inutiles grâce à l’application d’instruments de régulation intelligents, y compris en approfondissant l’interopérabilité des services d’administration en ligne ...[+++]


Where the undertaking also carries out activities that fall outside the scope of the public service, an appropriate part of the costs that are shared between public service and other activities (such as office rental costs, the salaries of accountants or administrative personnel) may also be taken into account on top of the direct costs necessary to discharge the public service.

Lorsque l'entreprise exerce aussi des activités ne relevant pas du service public, une part adéquate des coûts communs au service public et à d'autres activités (tels que les frais de location de bureaux, les salaires des comptables ou du personnel administratif) peut également être prise en compte en plus des coûts directs nécessaires à l'exécution ...[+++]


4. Reduce administrative burdens and promote entrepreneurship Building on the Small Business Act, and in order significantly reduce administrative burdens on business, promote their cash flow and help more people to become entrepreneurs, the EU and Member States should: Ensure that starting up a business anywhere in the EU can be done within three days at zero costs and that formalities for the hiring of the first employee can be fulfilled via a single access point; Remove the requirement on micro-enterprises to prepare annual accounts (the estimated sav ...[+++]

4. Réduire les charges administratives et promouvoir l’esprit d’entreprise S’inspirant du «Small Business Act» et afin de réduire de manière significative les charges administratives pesant sur les entreprises, d’améliorer leur trésorerie et d’encourager l’esprit d’entreprise, l’UE et les États membres devraient: veiller à ce qu’une entreprise puisse être créée n’importe où dans l'UE en trois jours et sans frais et que les formalités pour le recrutement du premier salarié puissent s’effectuer ...[+++]


The counterpart of the growth in the share of government expenditure absorbed by education, health and social services is a fall in the share going on general government services (ie administration) and other expenditure, comprising debt interest payments, subsidies and transfers other than social benefits, which includes spending on industrial and regional support, the reduction in which was noted above.

La contrepartie de la hausse de la part des dépenses publiques consacrées à l'éducation, à la santé et aux services sociaux a été une baisse de la part vouée aux services généraux de l'Etat (administration) et aux autres dépenses, y compris les intérêts payés sur la dette, les subventions et transferts autres que les prestations sociales, qui comprennent les aides à l'industrie et aux régions, dont la diminution a déjà été notée plus haut.




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Date index: 2022-01-22
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