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Across track viewing
Across-track viewing
COTAR
COTAT
Correlation tracking and ranging
Correlation tracking and triangulation
Correlation tracking system
Cross-track resolution
Radio range
Range
Range look
Range resolution
Range-tracking element
Track beacon
Track in range
Tracked slant range
Tracking range

Traduction de «Correlation tracking and ranging » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
correlation tracking and ranging | COTAR [Abbr.]

poursuite et mesure de distance par corrélation | COTAR [Abbr.]


correlation tracking system

système de poursuite par corrélation


correlation tracking and triangulation | COTAT [Abbr.]

poursuite et triangulation par corrélation | COTAT [Abbr.]


cross-track resolution [ range resolution ]

résolution transversale


across-track viewing [ across track viewing | range look ]

visée latérale






Radio range | Range | Track beacon

radiophare d'alignement




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. The means that is provided for dynamic adjustment in a track scale shall have a maximum range not exceeding 0.25 per cent of the capacity of the track scale.

8. Le dispositif de réglage dynamique du pont-bascule doit avoir une portée maximale qui ne dépasse pas 0,25 pour cent de la portée du pont-bascule.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains ...[+++]


(Return tabled) Question No. 170 Hon. Irwin Cotler: With regard to the victims' surcharge: (a) for each of the last ten years, broken down by province and year; how much was collected; (b) broken down by program and service, how was the money in (a) spent; (c) broken down by province and year, in what percent of cases was a surcharge imposed; (d) since the enactment of the Increasing Offenders’ Accountability for Victims Act (IOAVA), how much, broken down by province and territory, has been collected; (e) for the ten years prior to the enactment of the IOAVA, how much money has the government given to victims' programs and services, broken down by program or service; (f) for the ten years prior to the enactment of the IOAVA, how much ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 170 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la suramende compensatoire: a) pour chacune des dix dernières années, par province; quelles sommes ont-elles été recueillies; b) par programme et service, comment les sommes en a) ont-elles été dépensées; c) par province et année, dans quel pourcentage des affaires une suramende a-t-elle été imposée; d) depuis l’entrée en vigueur de la Loi sur la responsabilisation des contrevenants à l’égard des victimes (LRCV), quelles sommes, par province et territoire, ont-elles été reçues; e) pendant les dix années précédant l’entrée en vigueur de la LRCV, quelles s ...[+++]


Experiences have been gained and technical advancements have been made, in particular in developing an interoperable data exchange system which can combine information from SafeSeaNet with information from the other Union monitoring and tracking systems (CleanSeaNet, the European Union Long-Range Identification and Tracking of Ships European Data Centre (EU LRIT Data Centre) and Thetis), and also from external systems (e.g. satellite AIS), further enabling integrated maritime services.

Une expérience a été acquise et des progrès techniques ont été enregistrés, en particulier dans le développement d'un système d'échange de données interopérable, capable de combiner des informations provenant de SafeSeaNet et des autres systèmes de surveillance et de suivi de l'Union [CleanSeaNet, le centre de données d'identification et de suivi des navires à distance de l'Union européenne (centre de données LRIT de l'Union) et Thetis], ainsi que des informations provenant de systèmes externes (par exemple AIS par satellite), créant ainsi des conditions plus favorables pour les services maritimes intégrés.


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in the field of traffic monitoring covered by Directive 2002/59/EC, the Agency shall in particular promote cooperation between riparian States in the shipping areas concerned, as well as develop and operate the European Union Long-Range Identification and Tracking of Ships European Data Centre and the Union Maritime Information and Exchange System (SafeSeaNet) as referred to in Articles 6b and 22a of that Directive as well as the International Long-Range Identification and Tracking information ...[+++]

dans le domaine de la surveillance du trafic couvert par la directive 2002/59/CE, l'Agence favorise en particulier la coopération entre les États riverains des zones maritimes concernées, et crée et exploite le centre européen de données d'identification et de suivi des navires à distance de l'Union européenne et le système d'échange d'informations maritimes de l'Union (ci-après dénommé “SafeSeaNet”), visés aux articles 6 ter et 22 bis de ladite directive, ainsi que le sys ...[+++]


Following successful testing in accordance with Appendix B, Section 2.1, the acceptable parameter variation range for dispensation from on-track tests is given by the range between the nominal tested parameters of the running gear and the extended range as illustrated in Figure B.2 and specified in Tables B.4 and B.5.

Une fois les essais effectués avec succès conformément à l’appendice B, point 2.1, la plage de variation admissible des paramètres pour la dispense des essais en ligne est donnée par la plage entre les paramètres nominaux testés pour les organes de roulement et la plage étendue telle qu’elle apparaît à la figure B.2 et qu’elle est spécifiée aux tableaux B.4 et B.5.


Following successful testing according to Appendix B, Section 2.1, the acceptable parameter variation range for a dispensation from on-track tests is given by the range between the nominal tested parameters of the vehicle body and the extended range where applicable as specified in Table B.6.

Une fois les essais effectués avec succès conformément à l’appendice B, point 2.1, la plage de variation admissible des paramètres pour la dispense des essais en ligne est donnée par la plage entre les paramètres nominaux testés pour la caisse du véhicule et la plage étendue, le cas échéant, telle que spécifiée au tableau B.6.


Canada utilizes light station weather reports for forecasting weather warnings and continued tracking of climate data that will provide such necessary correlations as climate change occurs.

Le Canada utilise les rapports météorologiques des phares pour préparer les avertissements météorologiques et obtenir les données climatiques qui fournissent les corrélations nécessaires lorsque les conditions climatiques changent.


Correlation’ in this context means the correlation coefficient between daily returns on the CIU and the index or basket of equities or debt securities it tracks.

Dans ce contexte, on entend par «corrélation» le coefficient de corrélation entre les rendements journaliers de l'OPC, d'une part, et ceux de l'indice ou du panier d'actions ou de titres de créance qu'il reproduit.


Mr. John Duncan: It has a broad range. It obviously discusses a lot of the things you talked about, such as the assault on chapter 19, the issue of the Byrd amendment, the issue of a lot of heavy lifting being done by industry in areas that are basically federal responsibility, and it really challenges the two-track system the government has put in place as sending very often the wrong message, maybe not so much by virtue of the fact that it is two track, but by virtue of how the two tracks have been applied.

M. John Duncan: Il porte sur beaucoup de choses dont vous avez parlé comme la critique du chapitre 19, la question de l'amendement Byrd, la question des nombreuses responsabilités assumées par l'industrie dans des domaines qui sont de la compétence du gouvernement fédéral et il conteste vraiment le système à deux voies suivie par le gouvernement qui envoie très souvent le mauvais message peut-être pas parce que c'est un système à deux voies, mais à cause de la façon dont le système est appliqué.




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Date index: 2023-03-30
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