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Analyse information system
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CES
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Country Programming System
Country evaluation system
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Country school system
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Evaluation systems
Field Office Country Information System
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Research malfunctions of immune system
Researching immune system malfunctions
Review information systems
Rural road system
Rural school system

Vertaling van "Country evaluation system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
country evaluation system | CES [Abbr.]

base de données par pays


country school system | country schools | rural school system

enseignement rural


Field Office Country Information System

Système d'information sur les pays pour les bureaux extérieurs


country road system [ rural road system ]

réseau routier rural


Country Programming System

Système de programmation par pays




analyse information system | evaluate information systems | analyse information systems | review information systems

analyser des systèmes d'information


evaluation systems | grading system | categorisation systems | grading systems

systèmes de classification


evaluate immune system malfunctions | research malfunctions of immune system | research immune system malfunctions | researching immune system malfunctions

faire des recherches sur les dysfonctionnements du système immunitaire


Audiometric-evaluation noise system

système de bruitage pour l’évaluation audiométrique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
38. Welcomes the publication of the green paper on the future of EU budget support to third countries (COM(2010)0586) but deplores the fact that, despite previous calls by Parliament, the Commission has failed to draw up an annual report on the use of budget support, including useful, comprehensive, reliable, analytical and evaluative information on planned and disbursed budget support, achievement of expected results as set out by donor objectives and country strategies, existence and quality of complementary conditions, the effectiveness of the dialogue, the state of donor harmonisation, the complementary capacity building which has ta ...[+++]

38. se félicite de la publication du livre vert sur l'avenir de l'appui budgétaire de l'UE en faveur des pays tiers (COM(2010)0586) mais déplore le fait que, malgré des demandes précédentes du Parlement, la Commission n'ait toujours pas établi de rapport annuel sur l'utilisation de l'appui budgétaire apportant des informations utiles, exhaustives et fiables et des analyses et évaluations sur l'appui budgétaire prévu et réalisé, la réalisation des résultats escomptés par rapport aux objectifs des donateurs et aux stratégies par pays, l'existence et la qualité des conditions complémentaires, l'efficacité du dialogue, l'état de l'harmonisat ...[+++]


38. Welcomes the publication of the green paper on the future of EU budget support to third countries (COM(2010)0586) but deplores the fact that, despite previous calls by Parliament, the Commission has failed to draw up an annual report on the use of budget support, including useful, comprehensive, reliable, analytical and evaluative information on planned and disbursed budget support, achievement of expected results as set out by donor objectives and country strategies, existence and quality of complementary conditions, the effectiveness of the dialogue, the state of donor harmonisation, the complementary capacity building which has ta ...[+++]

38. se félicite de la publication du livre vert sur l'avenir de l'appui budgétaire de l'UE en faveur des pays tiers (COM(2010)0586) mais déplore le fait que, malgré des demandes précédentes du Parlement, la Commission n'ait toujours pas établi de rapport annuel sur l'utilisation de l'appui budgétaire contenant des informations utiles, exhaustives et fiables et des analyses et évaluations sur l'appui budgétaire prévu et réalisé, la réalisation des résultats escomptés par rapport aux objectifs des donateurs et aux stratégies par pays, l'existence et la qualité des conditions complémentaires, l'efficacité du dialogue, l'état de l'harmonisat ...[+++]


42. Is sceptical about the shift arising from project aid to budget support and from international Standard Bidding Documents Procurement Rules to Country Procurement Systems undertaken by European and international financial institutions; recommends that the Commission re-evaluate its strategy and report back to Parliament before the next EU-Africa Summit.

42. est dubitatif quant à la conversion effectuée par des institutions financières européennes et internationales d'une aide aux projets à un soutien budgétaire et de règles internationales sur les marchés publics avec documents standard d'offre à des régimes nationaux de marchés publics; recommande à la Commission de réexaminer sa stratégie et de faire rapport au Parlement avant le prochain sommet UE-Afrique.


Countries mostly describe their quality assurance systems by making reference to internal and external evaluation of VET providers, system level evaluation for policy development purposes, and the quality of qualification design and award.

Les pays mesurent principalement leurs systèmes d’assurance de la qualité à partir d'évaluations internes et externes des prestataires d’EFP, d'évaluations au niveau du système à des fins d'améliorations des politiques ainsi que de la qualité de la conception des formations et de la délivrance des diplômes.


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Some countries have specific quality assurance or evaluation agencies, e.g. in the Flemish Community of Belgium, the Agency for quality assurance in education and training covers the whole education and training except higher education, the Danish evaluation institute – covering the whole of the education system, and the Spanish National Institute for evaluation of education and training.

Certains pays disposent d'agences de garantie de la qualité ou d’évaluation. Par exemple, en Belgique, l’Agence pour la gestion de la qualité dans l'enseignement et la formation couvre l’ensemble de l’éducation et de la formation de la communauté flamande, à l’exception de l’enseignement supérieur; au Danemark, l’Institut d’évaluation est chargé de l’ensemble du système éducatif, et en Espagne, il existe un Institut national pour ...[+++]


The European cooperation for Accreditation (the EA), whose main mission is to promote a transparent and quality-led system for the evaluation of the competence of conformity assessment bodies throughout Europe, manages a peer evaluation system among national accreditation bodies from the Member States and other European countries.

La coopération européenne pour l'accréditation (European cooperation for Accreditation — EA), dont la mission principale est de promouvoir un système transparent et fondé sur la qualité, permettant d'apprécier la compétence des organismes d'évaluation de la conformité sur tout le territoire européen, gère un système d'évaluation par les pairs entre les organismes nationaux d'accréditation des États membres et d'autres pays européens.


The Thessaloniki European Council said that the development of an evaluation mechanism for the monitoring of relations with third countries should include participation by these third countries in international instruments relating to asylum and human rights, the cooperation of third countries in the readmission of their nationals and of third country nationals and the creation of asylum systems with specific reference to access to effective protection.

Il a ajouté que le mécanisme d'évaluation à élaborer pour assurer le suivi des relations avec les pays tiers devait porter notamment sur la participation de ces pays aux instruments internationaux relatifs à l'asile et aux droits de l'homme, sur la coopération des pays tiers en matière de réadmission de leurs ressortissants ainsi que des ressortissants de pays tiers et sur la création de systèmes d'asile, en particulier en ce qui concerne l'accès à une protection réelle.


Under this evaluation system, although it is envisaged that the Council will adopt the necessary measures after one complete round of evaluations – in other words, three years, with five countries being evaluated per year – we should welcome the decisions taken by some Member States to determine in advance the reforms and improvements considered to be most urgent within their own legal systems, bearing in mind the results of these evaluations.

Dans le cadre de ce système d'évaluation, bien qu'il soit prévu que le Conseil adopte les mesures nécessaires après un cycle complet d'évaluations - c'est-à-dire trois ans et cinq pays par année -, il convient de saluer la décision de chaque État membre d'anticiper les réformes et les améliorations jugées les plus urgentes dans son propre ordre juridique, en tenant compte des résultats de ces évaluations.


Under this evaluation system, although it is envisaged that the Council will adopt the necessary measures after one complete round of evaluations – in other words, three years, with five countries being evaluated per year – we should welcome the decisions taken by some Member States to determine in advance the reforms and improvements considered to be most urgent within their own legal systems, bearing in mind the results of these evaluations.

Dans le cadre de ce système d'évaluation, bien qu'il soit prévu que le Conseil adopte les mesures nécessaires après un cycle complet d'évaluations - c'est-à-dire trois ans et cinq pays par année -, il convient de saluer la décision de chaque État membre d'anticiper les réformes et les améliorations jugées les plus urgentes dans son propre ordre juridique, en tenant compte des résultats de ces évaluations.


A European Union joint action introduces a mechanism allowing the performance of peer evaluations of EU countries’ legal systems in relation to various measures combating organised crime.

L’action commune de l’Union européenne (UE) prévoit la mise en place d’un mécanisme en vue de réaliser des évaluations par les pairs des systèmes juridiques nationaux des pays de l’UE relatifs aux différentes mesures de lutte contre la criminalité organisée.


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