Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Data Management and EDP Standards Section
Data management standard
Data processing director
Data systems manager
Director of data processing
Director of information systems
EDP Security and Standards Section
EDP Services Section
EDP director
Electronic Data Processing Services Section
Electronic data processing director
Information systems director
Manager-EDP systems

Vertaling van "Data Management and EDP Standards Section " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Data Management and EDP Standards Section

Section de la gestion des données et des normes de traitement électronique de l'information


Electronic Data Processing Services Section [ EDP Services Section ]

Section du traitement des données électroniques


EDP Security and Standards Section

Section de la sécurité et des normes en informatique


electronic data processing director | EDP director | data processing director | information systems director | data systems manager

directeur de l'informatique | directrice de l'informatique | directeur du traitement de l'information | directrice du traitement de l'information


director of data processing | director of information systems | manager-EDP systems

directeur du service de l'informatique


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 2012, Eurostat introduced a new EDP inventory format which involved structural changes and required more detailed information (for example, with respect to compilation procedures, delimitation of the general government sector, specific transactions, quality management, and upstream data sources etc.).

En 2012, Eurostat a mis en place un nouveau format d’inventaire PDE qui a entraîné des modifications structurelles et nécessité des informations plus détaillées (par exemple en ce qui concerne les procédures de calcul, la délimitation du secteur des administrations publiques, certaines opérations spécifiques, la gestion de la qualité, les sources de données en amont, etc.).


for every operational analysis project, the Executive Director shall define the specific purpose, categories of personal data and categories of data subjects, participants, duration of storage and conditions for access, transfer and use of the data concerned, and shall inform the Management Board and the EDPS thereof.

pour chaque projet d'analyse opérationnelle, le directeur exécutif définit la finalité spécifique, les catégories de données à caractère personnel et les catégories de personnes concernées, les participants, la durée de conservation et les conditions d'accès, de transfert et d'utilisation des données concernées et en informe le conseil d'administration et le CEPD.


The Management Board, acting on a proposal from the Executive Director and after consulting the EDPS, shall further specify the conditions relating to the processing of such data, in particular with respect to access to and use of the data, as well as time limits for the storage and deletion of the data, which may not exceed six months, having due regard to the principles referred to in Article 28.

Le conseil d'administration, sur proposition du directeur exécutif et après consultation du CEPD, précise davantage les conditions relatives au traitement de ces données, notamment en ce qui concerne l'accès aux données et leur utilisation, ainsi que les délais de conservation et d'effacement des données, qui ne peuvent dépasser six mois, dans le strict respect des principes visés à l'article 28.


The most relevant Union agencies and bodies in relation to this Multiannual Framework are the European Asylum Support Office (EASO) established by Regulation (EU) No 439/2010 of the European Parliament and of the Council , the European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders (Frontex) established by Council Regulation (EC) No 2007/2004 , the European Migration Network established by Council Decision 2008/381/EC , the European Institute for Gender Equality (EIGE) established by Regulation (EC) No 19 ...[+++]

Les agences et organes de l’Union les plus pertinents aux fins du présent cadre pluriannuel sont le Bureau européen d’appui en matière d’asile (BEA), institué par le règlement (UE) no 439/2010 du Parlement européen et du Conseil , l’Agence européenne pour la gestion de la coopération opérationnelle aux frontières extérieures (Frontex), instituée par le règlement (CE) no 2007/2004 du Conseil , le réseau européen des migrations, institué par la décision 2008/381/CE du Conseil , l’Institut européen pour l’égalité entre les hommes et les ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Although data protection law is not mentioned specifically in the sections relating to cybercrime and cyber-defence, the EDPS underlines that many of the actions planned in those areas would involve the processing of personal data and would therefore fall within the scope of applicable data protection law.

Bien que la législation en matière de protection des données ne soit pas spécifiquement mentionnée dans les sections portant sur la cybercriminalité et la cyberdéfense, le CEPD souligne que bon nombre des actions prévues dans ces domaines sont susceptibles d’impliquer le traitement de données à caractère personnel et, partant, de relever du champ d’application de la législation applicable en matière de protection des données.


Moreover, as mentioned in the EDPS opinion on the Communication on Information Management (8), the EDPS underlines that all new legislative measures which would facilitate the storage and exchange of personal data should only be proposed if they are based on concrete evidence of their need (9).

En outre, ainsi qu’on peut le lire dans l’avis du CEPD sur la communication relative à la gestion de l’information (8), le CEPD souligne que toute nouvelle mesure législative qui faciliterait le stockage et l’échange de données à caractère personnel ne doit être proposée que si sa nécessité est prouvée par des faits concrets (9).


The issue concerns the extent to which precise safeguards and conditions should be specified in the standards developed in the Communication or in the guidelines established per country: if the overall objective is to harmonise the conditions of processing and exchange of PNR data, the EDPS considers that the margin of manoeuvre for each international agreement should be as limited as possible, and that the standards should set a p ...[+++]

Cette question porte sur la mesure dans laquelle des garanties et des conditions précises devraient être détaillées dans les normes exposées dans la communication ou dans les lignes directrices établies pour chaque pays: si l’objectif global est d’harmoniser les conditions de traitement et d’échanger des données PNR, le CEPD considère que la marge de manœuvre pour chaque accord international devrait être aussi ...[+++]


Even if this concern can not be resolved in the context of the EPO and EIO initiatives, the EDPS insists on highlighting that the lack of a (high) common standard of data protection in judicial cooperation could imply that a judicial authority at national or EU level, when dealing with a criminal file comprising information originating from other Member States (including, e.g. evidence collected on the basis of an EIO) would have to apply different data processing rules: autonomous national rules (which must comply with Council of Europe Convention 108) for data originating in the Member State itself and the rules implementing ...[+++]

Même si cette inquiétude ne peut être dissipée dans le cadre des initiatives relatives à la décision de protection européenne et à la décision d’enquête européenne, le CEPD insiste sur le fait qu’il est important de souligner que l’absence d’un niveau commun (élevé) de protection des données dans le domaine de la coopération judiciaire pourrait laisser entendre qu’une autorité judiciaire, au niveau national ou européen, lorsqu’elle traite un dossier pénal contenant des informations provenant d ...[+++]


With regard more specifically to protection of personal data, the EDPS remarks that, when personal data are transmitted from countries where there are no adequate standards and guarantees for the protection of personal data, the possible lack of data quality shall be duly assessed with a view to avoiding erroneous reliance on such information by EU law enforcement authorities and preventing prejudice for data subjects.

En ce qui concerne plus particulièrement la protection des données à caractère personnel, le CEPD fait observer que, lorsque de telles données sont transférées par des pays dans lesquels il n'existe aucune norme ni garantie adéquate en ce qui concerne la protection de ce type de données, il y a lieu d'évaluer dûment si la qualité des données n'est pas insuffisante, afin d'éviter que des services répressifs de l'UE se fondent à tort sur ces données et que la personne concernée subisse un préjudice.


Moreover, the EDPS recommends that the Agency (advised by the Permanent Stakeholders’ group and with the approval of the Management Board) establishes ad hoc working groups for the different topics where data protection and security overlap to frame this close cooperation effort.

En outre, le CEPD recommande que l’Agence (conseillée par le groupe permanent de parties prenantes et avec l’approbation du conseil d’administration) mette en place des groupes de travail ad hoc pour les différents sujets sur lesquels la protection des données et la sécurité se chevauchent, afin de mieux cadrer cet effort de coopération étroite.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Data Management and EDP Standards Section' ->

Date index: 2021-12-10
w