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Back-up communications system
Backup communication system
Communicate using railway communication systems
Communication infrastructure
Communications systems
Communities' system of own resources
Community Rapid Information System
DSCS
Defence Communications System
Defence satellite communications system
Defense satellite communications system
EDC
EDC = European Defence Community
European Defence Community
FOC
Fiber optic communication system
Mobile communication
Mobile communications network
Mobile communications system
Mobile network
Mobile network operator
Mobile phone operator
Mobile telecommunication services
Mobile telephone network
Mobile telephony
Operate rail communication systems
Operate railroad communication systems
Operate railway communication systems
Optical communication system
Optical fiber communication system
RAPEX
RAPEX alert system
Rapid Alert System for non-food dangerous products
System of own resources of the Community
System of own resources of the Union
WEU
Western European Union

Vertaling van "Defence Communications System " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Defence Communications System

Système de communications de défense


defence satellite communications system | defense satellite communications system | DSCS [Abbr.]

système de télécommunication par satellite pour la défense


Western European Union [ EDC | European Defence Community | WEU | EDC = European Defence Community(ECLAS) ]

Union de l'Europe occidentale [ CED | Communauté européenne de défense | UEO ]


communicate using railway communication systems | operate railroad communication systems | operate rail communication systems | operate railway communication systems

utiliser des systèmes de communication ferroviaire


fiber optic communication system [ FOC | optical communication system | optical fiber communication system ]

système de télécommunication par fibre optique [ système de communication par fibre optique | système de communication optique ]


back-up communications system [ backup communication system ]

système de communication secondaire [ système de communications de secours ]


Community Rapid Information System | Community system for the rapid exchange of information on dangers arising from the use of consumer products | RAPEX alert system | Rapid Alert System for non-food dangerous products | RAPEX [Abbr.]

Système communautaire d'échange rapide d'informations sur les dangers découlant de l'utilisation de produits de consommation | système communautaire d'information rapide | système d'alerte rapide | système d'échange rapide sur les produits dangereux | Rapex [Abbr.]


mobile communication [ mobile communications network | mobile communications system | mobile network | mobile network operator | mobile phone operator | mobile telephone network | mobile telephony | [http ...]

communication mobile [ opérateur de réseau mobile | opérateur de téléphonie mobile | réseau de téléphonie mobile | système de communication mobile | téléphonie mobile ]


Communities' system of own resources | system of own resources of the Community | system of own resources of the Union

système des ressources propres de la Communauté | système des ressources propres de l'Union


communications systems [ Communication infrastructure(ECLAS) ]

système de communication
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These systems include: the Union maritime information and exchange system, SafeSeaNet, providing integrated maritime services[8] inter alia for traffic monitoring (situational awareness) and to ensure the implementation of EU legislation, hosted by the European Maritime Safety Agency (EMSA) and managed by the Commission’s Directorate-General for Mobility and Transport (MOVE) together with EU/EEA Member States in the High Level Steering Group[9]; the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime i ...[+++]

Ces systèmes comprennent: le système d’échange d’informations maritimes de l’Union, SafeSeaNet, fournissant des services maritimes intégrés[8] entre autres pour le suivi du trafic (connaissance de la situation) et pour veiller à la mise en œuvre de la législation européenne, hébergé par l’Agence européenne pour la sécurité maritime (EMSA) et géré par la DG Mobilité et transports de la Commission (MOVE) conjointement avec les États membres de l’UE/EEE au sein du groupe de pilotage de haut niveau[9]; le système commun de communication et d’information d’urgence (CECIS) facil ...[+++]


55. Recalls the need for the consolidation of an EU-based and EU-funded technological base in the field of defence, including naval construction and equipment production capabilities; recalls, in light of the current economic and financial crisis, that the inception of, and support for, capable, self-sustainable European defence industries means the creation of jobs and growth; calls for a more qualitative dialogue with industrial stakeholders, as the development of naval capacities entails many years of commitment; stresses the need for EU Member States and the industry to rationalise and harmonise standards to ensure European operat ...[+++]

55. rappelle la nécessité de consolider une base technologique européenne et financée par l'Union dans le domaine de la défense, y compris dans le domaine de la construction navale et des capacités de production d'équipements; rappelle, compte tenu de la crise économique et financière actuelle, que la création et le soutien d'industries européennes compétentes et autonomes en matière de défense impliquent la création d'emplois et la génération de croissance; demande un dialogue de meilleure qualité avec les acteurs de l'industrie, étant donné que le développement des capacités navales nécessite de nombreuses années d'engagement; souli ...[+++]


55. Recalls the need for the consolidation of an EU-based and EU-funded technological base in the field of defence, including naval construction and equipment production capabilities; recalls, in light of the current economic and financial crisis, that the inception of, and support for, capable, self-sustainable European defence industries means the creation of jobs and growth; calls for a more qualitative dialogue with industrial stakeholders, as the development of naval capacities entails many years of commitment; stresses the need for EU Member States and the industry to rationalise and harmonise standards to ensure European operat ...[+++]

55. rappelle la nécessité de consolider une base technologique européenne et financée par l'Union dans le domaine de la défense, y compris dans le domaine de la construction navale et des capacités de production d'équipements; rappelle, compte tenu de la crise économique et financière actuelle, que la création et le soutien d'industries européennes compétentes et autonomes en matière de défense impliquent la création d'emplois et la génération de croissance; demande un dialogue de meilleure qualité avec les acteurs de l'industrie, étant donné que le développement des capacités navales nécessite de nombreuses années d'engagement; souli ...[+++]


Space and security and defence policy would of course require a common communication system, and the report underlines the necessity for Galileo to be used for an autonomous European security and defence policy.

Une politique européenne en matière d’espace, de défense et de sécurité nécessite un système de communication commun et le rapport souligne la nécessité de mettre Galileo à disposition d’une politique européenne de sécurité et de défense autonome.


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In view of the specific nature of the arms manufacturing industry and the need to integrate it into the defence policies of specific Member States of the European Union and NATO, we need to ensure the technical compatibility of the equipment and communication systems, as well as the proper compatibility of equipment and appliances.

Compte tenu de la nature spécifique du secteur manufacturier des armes et de la nécessité de l’intégrer aux politiques de défense de certains États membres de l’Union européenne et de l’OTAN, nous devons garantir la compatibilité technique des équipements et systèmes de communication, ainsi que la bonne comptabilité des équipements et appareils.


relevant industrial activity in defence-related products within the Community, in particular capacity for system/sub-system integration.

l’activité industrielle pertinente dans le domaine des produits liés à la défense dans la Communauté, et notamment la capacité d’intégration de systèmes ou de sous-systèmes.


Any such restrictions must be necessary, appropriate and proportionate within a democratic society for specific public order purposes, i.e. to safeguard national security (i.e. State security), defence, public security or the prevention, investigation, detection and prosecution of criminal offences or of unauthorised use of the electronic communications systems.

Toute limitation de ce type doit constituer une mesure nécessaire, appropriée et proportionnée, au sein d'une société démocratique, pour des raisons spécifiques d'ordre public, à savoir pour sauvegarder la sécurité nationale (c'est-à-dire la sûreté de l'État), la défense et la sécurité publique, ou pour assurer la prévention, la recherche, la détection et la poursuite d'infractions pénales ou d'utilisations non autorisées de systèmes de communications électroniques.


It was the failure of the EDC – of the plan to create a European Defence Community – which created the impetus for the Treaty of Rome. It was the United States' decision to float the dollar and the resulting collapse of the whole Bretton Woods system which set Europe on the long road to monetary union. Later, the oil crisis in the 1970s and the currency crisis in the summer of 1992 spurred us first to set up the European Monetary System and then to draft the rules on Economic and Monetary Union in the Maastricht T ...[+++]

Mais c'est précisément des crises les plus profondes que l'Europe a su tirer l'impulsion et le courage pour réaliser les progrès les plus importants : c'est après l'échec de la CED, le projet qui voulait créer une Europe de la défense, que l'on a trouvé l'élan qui a abouti aux traités de Rome ; c'est la décision de mettre fin à la convertibilité du dollar et, avec elle, à tout le système créé par les accords de Bretton Woods, qui a poussé l'Europe à jeter les premiers jalons de son union monétaire ; et ce sont, plus tard, la crise p ...[+++]


1. Member States may adopt legislative measures to restrict the scope of the rights and obligations provided for in Article 5, Article 6, Article 8(1), (2), (3) and (4), and Article 9 of this Directive when such restriction constitutes a necessary, appropriate and proportionate measure within a democratic society to safeguard national security (i.e. State security), defence, public security, and the prevention, investigation, detection and prosecution of criminal offences or of unauthorised use of the electronic communication system, a ...[+++]

1. Les États membres peuvent adopter des mesures législatives visant à limiter la portée des droits et des obligations prévus aux articles 5 et 6, à l'article 8, paragraphes 1, 2, 3 et 4, et à l'article 9 de la présente directive lorsqu'une telle limitation constitue une mesure nécessaire, appropriée et proportionnée, au sein d'une société démocratique, pour sauvegarder la sécurité nationale - c'est-à-dire la sûreté de l'État - la défense et la sécurité publique, ou assurer la prévention, la recherche, la détection et la poursuite d'infractions pénales ou d'utilisations non autorisées du système de ...[+++]


1. Member States may adopt legislative measures to restrict the scope of the rights and obligations provided for in Article 5, Article 6, Article 8(1), (2), (3) and (4), and Article 9 of this Directive when such restriction constitutes a necessary, appropriate and proportionate measure within a democratic society to safeguard national security (i.e. State security), defence, public security, and the prevention, investigation, detection and prosecution of criminal offences or of unauthorised use of the electronic communication system, a ...[+++]

1. Les États membres peuvent adopter des mesures législatives visant à limiter la portée des droits et des obligations prévus aux articles 5 et 6, à l'article 8, paragraphes 1, 2, 3 et 4, et à l'article 9 de la présente directive lorsqu'une telle limitation constitue une mesure nécessaire, appropriée et proportionnée, au sein d'une société démocratique, pour sauvegarder la sécurité nationale — c'est-à-dire la sûreté de l'État — la défense et la sécurité publique, ou assurer la prévention, la recherche, la détection et la poursuite d'infractions pénales ou d'utilisations non autorisées du système de ...[+++]


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