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Angle of deflection
Angle of deviation
Beam deflection angle
Deflection angle
Deflection angle of a motivator component
Deflection or deviation of septum
Nosewheel angle
Nosewheel deflection angle
Nosewheel steering angle
Specific flap deflection angle
Steering angle

Traduction de «Deflection angle » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
deflection angle of a motivator component [ deflection angle ]

angle de braquage d'un élément de gouverne [ angle de braquage ]


deflection angle | angle of deflection

angle de déviation








nosewheel steering angle [ nosewheel deflection angle | nosewheel angle | steering angle ]

angle de braquage de la roue avant


angle of deviation | deflection angle

angle de déflexion | angle de déviation


specific flap deflection angle

position donnée des volets




Deflection or deviation of septum (nasal)(acquired)

Déviation de la cloison (nasale) (acquise)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Commencing at the point of intersection of the Southerly side of the old Champlain road with the line parallel to and thirty-five feet (35’) distant, North Westerly, from the centre line of the new Champlain road, the said point of intersection being hereinafter referred to as point A; thence in a South Westerly direction along a straight line, distant twenty feet (20’) and parallel to the edge of the pavement of the new Champlain road, a distance of three hundred and forty feet (340’) more or less, to a point hereinafter referred to as point B; thence in a South Easterly direction along a straight line at right angle with the preceding line a distance of seventeen feet (17’), more or less; thence in a South Westerly direction along a st ...[+++]

Commençant au point d’intersection du côté sud de l’ancien chemin Champlain et de la ligne parallèle à la ligne centrale du nouveau chemin Champlain et distante de trente-cinq (35’) pieds dans une direction nord-ouest, ledit point d’intersection étant ci-après appelé point A; de là, dans une direction sud-ouest le long d’une ligne droite, distante de vingt (20’) pieds et parallèle à la bordure de la chaussée du nouveau chemin Champlain, sur une distance approximative de trois cent quarante (340’) pieds, jusqu’à un point ci-après appelé point B; de là, dans une direction sud-est, le long d’une ligne droite formant un ...[+++]


The tractor shall be so placed in relation to the pendulum block that the block will strike the protective structure when the impact face of the block and the supporting chains or wire ropes are at an angle with the vertical plane A equal to M/100 with a 20° maximum, unless, during deflection, the protective structure at the point of contact forms a greater angle to the vertical.

Le tracteur doit être placé par rapport au bloc-pendule de façon que ce dernier heurte le dispositif de protection au moment où sa face d’impact ainsi que ses chaînes ou câbles de suspension forment avec le plan vertical un angle A égal à M/100 avec un maximum de 20°, à moins que le dispositif de protection au point de contact ne forme, pendant la déformation, un angle supérieur par rapport à la verticale.


The load shall be increased such that the rate of increase of the angle of deflection of the knee is between 1 and 10°/s until the angle of deflection of the knee is in excess of 22°.

On augmente la charge de sorte que le taux d’augmentation de langle de déviation du genou soit compris entre 1,0 et 10°/s, jusqu’à ce que l’angle de déviation du genou dépasse 22°.


Adjust the belt in accordance with the manufacturer's instructions, but to a tension of 250 ± 25 N above the adjuster force, with a deflection angle of the strap at the adjuster of 45 ± 5°, or alternatively, the angle prescribed by the manufacturer.

Tendre la ceinture conformément aux instructions du fabricant, en appliquant toutefois une tension supérieure de 250 ± 25 N à la force de réglage, langle de déviation de la sangle du niveau du tendeur étant 45 ± 5o ou la valeur prescrite par le fabricant.


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The test according to this paragraph is not to be carried out for devices integrated in the bodywork of the vehicle and providing a frontal deflecting area of an angle not more than 45° measured in relation to the longitudinal median plane of the vehicle, or devices not protruding more than 100 mm measured beyond the circumscribing bodywork of the vehicle according to 74/483/EEC.

L'essai prévu à ce point ne doit pas être réalisé pour les dispositifs intégrés dans la carrosserie du véhicule et fournissant une surface réfléchissante frontale d'un angle égal ou inférieur à 45° mesuré par rapport au plan médian longitudinal du véhicule ou pour les dispositifs faisant saillie de moins de 100 mm mesurée par rapport à la caisse constituant l'extérieur du véhicule, selon la directive 74/483/CEE.


1.IMPACT AND CRUSHING TESTS1.1.Impact at the rear1.1.1.The tractor shall be so placed in relation to the pendulum block that the block will strike the protection structure when the impact face of the block and the supporting chains or wire ropes are at an angle with the vertical plane equal to mt/100 with a 20g maximum, unless, during deflection, the protection structure at the point of contact forms a greater angle to the vertical.

1.ESSAIS DE CHOC ET D'ÉCRASEMENT1.1.Choc à l'arrière1.1.1.La position du tracteur par rapport au mouton pendule doit être telle que ce dernier heurte le dispositif de protection au moment où sa face d'impact ainsi que ses chaînes ou câbles de suspension forment avec le plan vertical un angle égal à m_t_100 avec un maximum de 20°, à moins que le dispositif de protection au point de contact ne forme, pendant la déformation, un angle supérieur par rapport à la verticale.


The block must then be released so as to strike the protection structure.1.2.Impact at the front1.2.1.The tractor shall be so placed in relation to the pendulum block that the block will strike the protection structure when the impact face of the block and the supporting chains or wire ropes are at an angle with the vertical plane, equal to mt/100 with a 20g maximum, unless, during deflection, the protection structure at the point of contact forms a greater angle to the vertical.

On lâche ensuite le mouton qui vient heurter le dispositif de protection.1.2.Choc à l'avant1.2.1.Le tracteur doit être placé par rapport au mouton pendule de façon que ce dernier heurte le dispositif de protection au moment où sa face d'impact et ses chaînes ou câbles de suspension forment avec le plan vertical un angle égal à m_t_100 avec un maximum de 20°, à moins que le dispositif de protection au point de contact ne forme, pendant la déformation, un angle supérieur par rapport à la verticale.




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Date index: 2021-04-06
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