Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
American Association of Medical Social W
American Association of Psychiatric Social Workers
American Association of Social Workers
Association for the Study of Community Organization
CESSTW
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Diploma of the School of Social Studies
Diploma of vocational studies
High school vocational diploma
NASW
National Association of School Social Workers
National Association of Social Workers
SSVD
Secondary school vocational diploma
Social Work Research Group

Traduction de «Diploma the School Social Studies » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
diploma of the School of Social Studies

diplôme de l'Ecole des Hautes Etudes Sociales


National Association of Social Workers [ NASW | Social Work Research Group | National Association of School Social Workers | Association for the Study of Community Organization | American Association of Social Workers | American Association of Psychiatric Social Workers | American Association of Medical Social W ]

National Association of Social Workers [ NASW | Social Work Research Group | National Association of School Social Workers | Association for the Study of Community Organization | American Association of Social Workers | American Association of Psychiatric Social Workers | American Association of Medical Social W ]


information centre on the academic recognition of diplomas and periods of study

centre d'information sur la reconnaissance académique des diplômes et des périodes d'études


Centre for Economic and Social Studies of the Third World | CESSTW [Abbr.]

Centre d'études économiques et sociales du tiers monde | CEESTM [Abbr.]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


secondary school vocational diploma [ SSVD | diploma of vocational studies | high school vocational diploma ]

diplôme d'études professionnelles


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty t ...[+++]

Définition: Troubles caractérisés par un ensemble de conduites dyssociales, agressives ou provocatrices, répétitives et persistantes, dans lesquelles sont bafouées les règles sociales correspondant à l'âge de l'enfant. Ces troubles dépassent ainsi largement le cadre des mauvaises blagues ou mauvais tours des enfants et les attitudes habituelles de rébellion de l'adolescent. Ils impliquent, par ailleurs, la notion d'un mode de fonctionnement persistant (pendant au moins six mois). Les caractéristiques d'un trouble des conduites peuvent être symptomatiques d'une autre affection psychiatrique; dans cette éventualité, ce dernier diagnostic ...[+++]


Regional Committee for the Application of the Convention on the Recognition of Studies, Diplomas and Degrees concerning Higher Education in the States belonging to the Europe Region [ Regional Committee for the Application of the European Diploma Convention ]

Comité régional chargé de l'application de la Convention sur la reconnaissance des études et des diplômes relatifs à l'enseignement supérieur dans les états de la région Europe
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– strengthening of the efforts to develop tools for improving academic recognition of diplomas and periods of study, thereby removing obstacles to the mobility of students and job-seekers.

– intensification des efforts en vue de la mise au point d'outils améliorant la reconnaissance académique des diplômes et périodes d'études, de manière à lever les obstacles à la mobilité des étudiants et des demandeurs d'emploi;


3. Notes that there are still gender disparities in European education systems even though almost all countries have now implemented policies to combat them, and that such disparities influence both performance at school and study and career choices, and have a negative effect on economic growth and on the welfare state;

3. note que des inégalités entre les hommes et les femmes persistent encore aujourd’hui dans les systèmes éducatifs européens, malgré les politiques de lutte contre ces inégalités mises en place dans presque tous les pays; et constate que ces situations conditionnent tant le rendement scolaire que le choix des études et des carrières, affectant la croissance économique et l'État providence;


31. Notes that there are still gender disparities in European education systems even though almost all countries have now implemented policies to combat them, and that such disparities influence both performance at school and study and career choices, and have a negative effect on economic growth and on the welfare state;

31. prend note des inégalités persistantes entre les hommes et les femmes dans les systèmes éducatifs européens, malgré les politiques de lutte contre ces inégalités mises en place dans presque tous les pays, et constate que ces disparités conditionnent aussi bien le rendement scolaire que le choix des études et des carrières, en affectant par là-même la croissance économique de l'État providence;


It should however be borne in mind that this is a step-by-step process, and one moreover subject to Article 149 of the Treaty, which states that the goals of Community action in the field of education include ‘encouraging the academic recognition of diplomas and periods of study’.

Il convient toutefois de garder à l’esprit que ce processus se construit pas à pas et qu’il est en outre soumis à l’article 149 du Traité, qui prévoit que les objectifs des mesures communautaires dans le domaine de l’éducation doivent encourager «la reconnaissance académique des diplômes et des périodes d’études».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It should however be borne in mind that this is a step-by-step process, and one moreover subject to Article 149 of the Treaty, which states that the goals of Community action in the field of education include ‘encouraging the academic recognition of diplomas and periods of study’.

Il convient toutefois de garder à l’esprit que ce processus se construit pas à pas et qu’il est en outre soumis à l’article 149 du Traité, qui prévoit que les objectifs des mesures communautaires dans le domaine de l’éducation doivent encourager «la reconnaissance académique des diplômes et des périodes d’études».


Born 1962; diploma in Law, University of Tartu (1981-1986); Assistant to the Public Prosecutor, Tallinn (1986-1991); diploma, Estonian School of Diplomacy (1991-1992); Legal Adviser (1991-1993) and General Counsel at the Chamber of Commerce and Industry (1992-1993); Judge, Tallinn Court of Appeal (1993-2004); European Masters in human rights and democratisation, Universities of Padua and Nottingham (2002-2003); Judge at the Court of First Instance since 12 May 2004.

née en 1962 ; diplômée en droit de l'université de Tartu (1981-1986); assistant du procureur de la République à Tallinn (1986-1991); diplômée de l'École de diplomatie d'Estonie (1991-1992); conseiller juridique (1991-1993) et conseiller général à la chambre de commerce et d'industrie (1992-1993); juge à la cour d'appel de Tallinn (1993 - 2004); European Master en droits de l'homme et démocratisation, universités de Padoue et de Nottingham (2002-2003); juge au Tribunal de première instance depuis le 12 mai 2004.


Studying social studies in Prague. Holds a diploma in European political studies from the Robert Schuman University in Strasbourg.

Elle est étudiante de sciences sociales r Prague et a obtenu un certificat d'études politiques européennes r l'Université Robert Schuman r Strasbourg.


But the German authorities refuse to recognise diplomas obtained by teachers of other Member States in establishments which, according to them, are not of higher level. This is despite the fact that the competent authorities of the countries concerned (the United Kingdom, the Netherlands and Denmark) have confirmed that the diplomas in question sanction studies carried out in higher educational establishments.

Or, les autorites allemandes refusent de reconnaitre les diplomes obtenus par les enseignants d'autres Etats membres dans des centres qui, selon elles, ne sont pas de niveau superieur et ce, malgre le fait que les autorites competentes des pays concernes (Royaume- Uni, Pays-Bas et Danemark) aient confirme que les diplomes en question sanctionnent des etudes effectuees dans des etablissements d'enseignement superieur.


Mr Mar#'in also said that the Commission would stand firm in making the award of grants for the ERASMUS programme subject to the reciprocal recognition of diplomas and periods of study by the Member States. He announced the launching of a pilot project within the ERASMUS programme on the academic recognition of diplomas by means of a transferable system of academic credits.

M. Marin a assuré également que la Commission sera ferme en subordonnant la concéssion de bourses du programme ERASMUS à la reconnaissance réciproque des diplômes et des périodes d'étude de la part des Etats membres et a annoncé le lancement d'un projet- pilote à l'intérieur du programme ERASMUS sur la reconnaissance académique des diplômes au moyen d'un système de crédits académiques transférables.


Measures involving universities and other institutes of higher education On the basis of experience acquired under the Erasmus, Comett and Lingua programmes, the objective would be to encourage innovation and improvements in the quality of teaching, especially by: - encouraging larger-scale exchanges (with the Member States gradually taking over after the Community has provided initial stimulus); - strengthening the European network of inter-university partnerships in such a way as to help institutionalise the European dimension of education, more particularly with a view to fostering the teaching of foreign languages and cooperation in ...[+++]

Actions liées aux universités et autres établissements d'enseignement supérieur Sur base de l'expérience acquise dans les programmes ERASMUS, COMETT et LINGUA, il s'agirait dans ce cadre d'encourager l'innovation et l'amélioration de la qualité de l'enseignement notamment : - en favorisant les échanges de personnes sur une plus grande échelle (les Etats membres prenant progressivement le relais et complétant le rôle d'incitation de la Communauté), - en renforçant le réseau européen de partenariats interuniversitaires de manière à contribuer à l'institutionalisation de la dimension européenne dans l'éducation, plus particulièrement en vue de promouvoir l'enseignement des langues étrangères et la coopération en matière de formation des enseig ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Diploma the School Social Studies' ->

Date index: 2022-01-14
w