4. Notes that the e-retailer places the order with the deliverer, and should therefore take responsibility for information on the conditions for parcel delivery, based on the various options it offers, such as price, average delivery times, deli
very guarantees and tracking and return possibilities; calls in this respect for better information and transparency standards, notably through the pr
oper enforcement of Directive 2011/83/EU on consumer rights, and in particular
the clauses therein relating ...[+++] to distance contracts which lay down the responsibilities of the e-retailers; 4. constate que le donneur d'ordre au livreur est le commerçant en ligne, qui doit donc prendre la responsabilité de l'information sur les conditions de livraison des colis selon les différentes options qu'il propose, telles que le prix, le délai moyen ou garanti d'acheminement, et les possibilités de suivi et de prise en charge des retours; demande à cet égard de meilleures normes en matière d'information et de transparence, notamment par la bonn
e application de la directive 2011/83/UE relative aux droits des consommateurs, et en particulier ses dispositions concernant les contrats à distance qui définissent les responsabilités des com
...[+++]merçants en ligne;