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Directory of Community Services for Waterloo Region
Directory of Services to Consumers Atlantic region

Traduction de «Directory Services to Consumers Atlantic region » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Directory of Services to Consumers: Atlantic region

Répertoire des services aux consommateurs : région de l'Atlantique


Directory of Canadian Consumer Organizations and Services

Répertoire des associations de consommateurs et des services


Directory of Community Services for Waterloo Region

Directory of Community Services for Waterloo Region
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Directory code: Right of establishment and freedom to provide services / Sectoral application / Service activities / Banks Environment, consumers and health protection / Consumers / Consumer information, education and representation

Code répertoire: Droit d'établissement et libre prestation des services / Application sectorielle / Activités de service / Banques Environnement, consommateurs et protection de la santé / Consommateurs / Information, éducation et représentation des consommateurs


Directory code: Right of establishment and freedom to provide services / Sectoral application / Service activities Economic and monetary policy and free movement of capital / Free movement of capital Environment, consumers and health protection / Consumers / Protection of economic interests

Code répertoire: Droit d'établissement et libre prestation des services / Application sectorielle / Activités de service Politique économique et monétaire et libre circulation des capitaux / Libre circulation des capitaux Environnement, consommateurs et protection de la santé / Consommateurs / Protection des intérêts économiques


Directory code: Right of establishment and freedom to provide services / Sectoral application / Service activities Environment, consumers and health protection / Consumers / Protection of economic interests

Code répertoire: Droit d'établissement et libre prestation des services / Application sectorielle / Activités de service Environnement, consommateurs et protection de la santé / Consommateurs / Protection des intérêts économiques


21. Recalls the recent Commission publications on consumer empowerment and ‘20 main concerns’, which highlight the information, legislative and implementation gaps that persist within the single market, for example regarding abusive practices by certain directory services; calls on the Commission to look on the development of the digital single market as a priority; welcomes the Commission’s work and commitment to the implementation of the Single Market Act; demands further ...[+++]

21. prend acte des récentes publications de la Commission sur la responsabilisation des consommateurs et les "20 principaux sujets de préoccupation", qui mettent en lumière les lacunes en matière d'information, de législation et de mise en œuvre persistant au sein du marché unique, par exemple les pratiques abusives de certains services d'annuaire; invite la Commission à faire une priorité du développement du marché unique numériq ...[+++]


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21. Recalls the recent Commission publications on consumer empowerment and ‘20 main concerns’, which highlight the information, legislative and implementation gaps that persist within the single market, for example regarding abusive practices by certain directory services; calls on the Commission to look on the development of the digital single market as a priority; welcomes the Commission's work and commitment to the implementation of the Single Market Act; demands further ...[+++]

21. prend acte des récentes publications de la Commission sur la responsabilisation des consommateurs et les «20 principaux sujets de préoccupation», qui mettent en lumière les lacunes en matière d'information, de législation et de mise en œuvre persistant au sein du marché unique, par exemple les pratiques abusives de certains services d'annuaire; invite la Commission à faire une priorité du développement du marché unique numériq ...[+++]


21. Recalls the recent Commission publications on consumer empowerment and ‘20 main concerns’, which highlight the information, legislative and implementation gaps that persist within the single market, for example regarding abusive practices by certain directory services; calls on the Commission to look on the development of the digital single market as a priority; welcomes the Commission's work and commitment to the implementation of the Single Market Act; demands further ...[+++]

21. prend acte des récentes publications de la Commission sur la responsabilisation des consommateurs et les «20 principaux sujets de préoccupation», qui mettent en lumière les lacunes en matière d'information, de législation et de mise en œuvre persistant au sein du marché unique, par exemple les pratiques abusives de certains services d'annuaire; invite la Commission à faire une priorité du développement du marché unique numériq ...[+++]


H. whereas disclosure of information is both necessary and important in all sectors of financial services for consumers; whereas the strategy must recognise that it is not sufficient merely to provide competitive markets in which consumers can make decisions in their best interests; whereas if this disclosure is to be more efficient, it is important that information should be provided in EU and regional official languages;

H. considérant que la diffusion d'informations est un élément nécessaire et essentiel pour l'ensemble des services financiers destinés aux consommateurs; que la stratégie pour la politique des consommateurs doit admettre qu'il n'est pas suffisant de mettre en place des marchés concurrentiels permettant aux consommateurs de prendre des décisions au mieux de leurs intérêts; que pour optimiser leur efficacité, ces informations doivent être disponibles dans les langues nationales ou régionales officielles de l'Union ...[+++]


H whereas disclosure of information is both necessary and important in all sectors of financial services for consumers; whereas the strategy must recognise that it is not sufficient merely to provide competitive markets in which consumers can make decisions in their best interests; whereas if this disclosure is to be more efficient, it is important that information should be provided in EU and regional official languages;

H considérant que la diffusion d'informations est un élément nécessaire et essentiel pour l'ensemble des services financiers destinés aux consommateurs; que la stratégie pour la politique des consommateurs doit admettre qu'il n'est pas suffisant de mettre en place des marchés concurrentiels permettant aux consommateurs de prendre des décisions au mieux de leurs intérêts; que pour optimiser leur efficacité, ces informations doivent être disponibles dans les langues nationales ou régionales officielles de l'Union ...[+++]


Summary code: Competition / Rules applicable to state aid / Services of general economic interest Consumers / Consumers – general rules / Services of general interest Employment and social policy / Social protection / Modernising social protection / Services of general interest Internal market / Single market for services / Financial services: banking / Services of general interest Regional policy / Management of regional policy / Thematic approach / Services of general in ...[+++]

Code de la synthèse: Concurrence / Dispositions applicables aux aides d'état / Services d'intérêt économique général Consommateurs / Consommateurs – Règles générales / Services d'intérêt général Emploi et politique sociale / Protection sociale / Modernisation de la protection sociale / Services d'intérêt général Marché intérieur / Le marché unique des services / Services financiers: banques / Services d'intérêt général Politique régionale / Gestion de la politique régional ...[+++]


Users and consumers desire comprehensive directories and a directory enquiry service covering all listed telephone subscribers and their numbers (including fixed and mobile numbers) and want this information to be presented in a non-preferential fashion.

Les utilisateurs et les consommateurs souhaitent des annuaires qui soient exhaustifs et un service de renseignements téléphoniques qui couvre l'ensemble des abonnés au téléphone répertoriés et leurs numéros (ce qui comprend les numéros de téléphone fixe et de téléphone mobile); ils désirent que ces informations soient présentées de façon impartiale.




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Date index: 2024-10-25
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