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Answer an emergency call
Answer emergency calls
Deal with medical emergencies
Door emergency T-handle
Door emergency release handle
Emergency T-handle
Emergency crank handle
Emergency door handle
Emergency handle
Emergency handling
Emergency pull handle
Emergency unlocking handle
Handle medical emergencies without a doctor
Handle medical emergencies without doctor
Manage medical emergencies without doctor
Pick up emergency calls

Traduction de «Door emergency T-handle » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
door emergency T-handle [ emergency T-handle ]

poignée de secours en té


answer an emergency call | handle emergeny calls, take emergency calls | answer emergency calls | pick up emergency calls

répondre à des appels d’urgence


emergency unlocking handle

poignée de déverrouillage de secours




emergency pull handle [ emergency door handle | emergency handle ]

poignée de secours


emergency door handle | emergency handle | emergency pull handle

poignée de secours


door emergency release handle

poignée d'ouverture de secours porte


compose emergency instructions for handling of dangerous goods | supply written instructions on emergency handling of dangerous goods | provide written instructions on how to handle dangerous goods in an emergency | write emergency instructions for handling of dangerous goods

rédiger des instructions d'urgence pour la manutention de marchandises dangereuses


handle medical emergencies without a doctor | manage medical emergencies without doctor | deal with medical emergencies | handle medical emergencies without doctor

gérer les urgences médicales en l’absence de médecin


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. To this effect, the Member States should support the work of the Expert Group on Emergency Access in defining common European requirements for emergency call routing and handling, handling of emergency calls originating from mobile terminals without SIM, providing adequate language support, and on longer term, handling of VoIP emergency calls and handling emergency calls for people with disabilities.

8. Pour ce faire, les États membres devraient soutenir le travail du groupe d'experts sur l'accès d'urgence en définissant des exigences européennes communes pour l'acheminement et le traitement des appels d'urgence et pour la gestion des appels d'urgence provenant d'appareils mobiles dépourvus de carte SIM, en apportant l'assistance nécessaire sur le plan linguistique et, à plus longue échéance, en traitant les appels d'urgence utilisant la téléphonie par internet (VoIP) et les appels d'urgence provenant de personnes handicapées.


Its results show that the technical and organisational set-up of emergency rescue services is very different across the Member States, in many countries there are still problems in proper operational handling of 112 calls, and handling of location information for mobile calls is operational in only 7 Member States (see table 1).

Les réponses montrent que la structure technique et organisationnelle des services d'intervention d'urgence varie beaucoup d'un État membre à l'autre - dans certains pays, même la gestion pratique des appels au 112 pose encore des problèmes et seuls 7 États membres (voir tableau 1) sont en mesure de traiter les informations de localisation pour les appels mobiles.


- the existing infrastructure, e.g. for recycling or handling of hazardous wastes, transport and handling of problematic substances, treatment of waste water, for cases of emergency

- les infrastructures existantes, par exemple, pour le recyclage ou la manipulation des déchets dangereux, le transport et la manipulation de substances critiques, le traitement des eaux usées, pour les cas d'urgence,


Article 26 of Directive 2002/22/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on universal service and users’ rights relating to electronic communications networks and services (Universal Service Directive) requires that calls to the single European emergency call number 112 are answered appropriately and handled in a manner that is best suited to the national organisation of emergency systems, including the emergency call response centres (public safety answering points).

L’article 26 de la directive 2002/22/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 concernant le service universel et les droits des utilisateurs au regard des réseaux et services de communications électroniques (directive «service universel») imposent que les appels dirigés vers le numéro d’appel d’urgence unique européen «112» reçoivent une réponse appropriée et soient acheminés jusqu’à leurs destinataires de la façon la mieux adaptée à l’organisation nationale des systèmes d’urgence (centres de réception des appels d’urgence).


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emergency control centre’ means a facility used by one or more emergency services to handle emergency calls.

«centre d’urgence», une installation utilisée par un ou plusieurs services d’urgence pour traiter les appels d’urgence.


32. Recommends, with a view to improving the efficiency of the 112 emergency service in the EU, the establishment of an action programme to support experience sharing and exchange of best practices between the NRAs, emergency services and civil society organisations in the Member States, extending this exchange to organisations in EU candidate and neighbouring countries; suggests that, to this end, a network of experts could be set up; recommends specifically the exchange of best practices between Member States as regards the handling of 112 calls, in particular on operator training, the use of a single operator to ...[+++]

32. recommande, en vue d'améliorer l'efficacité du service d'urgence 112 dans l'Union, la mise en place d'un programme d'action visant à encourager le partage d'expérience et les échanges de bonnes pratiques entre les autorités réglementaires nationales, les services d'urgence et les organisations de la société civile des États membres, étendant cet échange aux organisations dans les pays candidats et les pays voisins; suggère à cette fin la création d'un réseau d'experts; recommande spécifiquement de procéder à des échanges de bonnes pratiques entre les États membres en ce qui concerne le traitement des appels 112, en particulier, sur ...[+++]


32. Recommends, with a view to improving the efficiency of the 112 emergency service in the EU, the establishment of an action programme to support experience sharing and exchange of best practices between the NRAs, emergency services and civil society organisations in the Member States, extending this exchange to organisations in EU candidate and neighbouring countries; suggests that, to this end, a network of experts could be set up; recommends specifically the exchange of best practices between Member States as regards the handling of 112 calls, in particular on operator training, the use of a single operator to ...[+++]

32. recommande, en vue d'améliorer l'efficacité du service d'urgence 112 dans l'Union, la mise en place d'un programme d'action visant à encourager le partage d'expérience et les échanges de bonnes pratiques entre les autorités réglementaires nationales, les services d'urgence et les organisations de la société civile des États membres, étendant cet échange aux organisations dans les pays candidats et les pays voisins; suggère à cette fin la création d'un réseau d'experts; recommande spécifiquement de procéder à des échanges de bonnes pratiques entre les États membres en ce qui concerne le traitement des appels 112, en particulier, sur ...[+++]


8. Calls on the Member States to improve access to emergency calls for disabled persons, the elderly and vulnerable groups and to promote the efficient handling of emergency calls in foreign languages, in the light of the increased mobility of EU citizens;

8. appelle les États membres à améliorer l'accès aux appels d'urgence pour les personnes handicapées, les personnes âgées et les groupes vulnérables, et à promouvoir la gestion efficace des appels d'urgence passés dans des langues étrangères, à la lumière de l'accroissement de la mobilité des citoyens de l'Union;


(EN) The responsibility for the organisation of the emergency services and the response to 112 calls rests with the Member States, including their policy on handling interrupted calls, language capabilities or protocols for handling emergencies in border areas between countries or regions.

La responsabilité en matière d’organisation des services d’urgence et de réponse aux appels à destination du 112 incombe aux États membres, y compris pour ce qui est de leur politique en matière de gestion des appels interrompus, de capacités linguistiques ou de protocoles de gestion des urgences dans les zones frontalières entre pays ou régions.


– (DE) Madam President, Commissioner, since all the sensible groups in this House have expressed their support for the eCall system, I propose, rather than going once more over the same arguments and the ways in which this system benefits mankind, to concentrate on something on which this system will depend, namely the existence of emergency call centres and the need for these to be modern, for I do think that there are still some gaps in the system of emergency call handling centres in the 25 European states.

- (DE) Madame la Présidente, Madame la Commissaire, comme tous les groupes sensés du Parlement ont exprimé leur soutien en faveur du système eCall, plutôt que de revenir encore une fois sur les mêmes arguments et sur les manières dont ce système profite à l’humanité, je propose de nous concentrer sur un élément dont ce système dépendra, à savoir l’existence de centres de réception des appels d’urgence, et sur la nécessité que ces centres soient modernes, car je pense qu’il y a encore des lacunes dans le système de centres de réception ...[+++]


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