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BBB
BCB
Blood-brain barrier
Blood-cerebral barrier
Blood-cerebrospinal fluid barrier
Blood-cortical barrier
Blood-spinal fluid barrier
Conventional water barrier
Double barrier
Double barrier option
Double barrier theory
Double cryogenic barrier
Double half-barriers
Double-barrier laser
Held's limiting membrane
Manipulate barriers at level crossings
Move barriers at level crossings
Move level crossing barriers
Non-triggered water barrier
Operate barriers at level crossings
Perated barrier
Self-operated barrier
Self-operating barrier

Vertaling van "Double barrier " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE












conventional water barrier | non-triggered water barrier | perated barrier | self-operated barrier | self-operating barrier

arrêt-barrage à auges d'eau passives | auges passives


blood-brain barrier | BBB | blood-cerebrospinal fluid barrier | BCB | blood-cerebral barrier | blood-cortical barrier | blood-spinal fluid barrier | Held's limiting membrane

barrière hématoencéphalique | BHE | barrière hémato-encéphalique | barrière hématoméningée | barrière hémato-méningée | barrière hémoméningée | barrière hémo-méningée | barrière sang-cerveau | BSC




move barriers at level crossings | move level crossing barriers | manipulate barriers at level crossings | operate barriers at level crossings

faire fonctionner les barrières de passages à niveau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
double or more layers of solid insulators, barriers or enclosures that meet the requirements of points 2.1 to 2.1.6.3 independently, for example wiring harness; or

double couche ou plus d’isolants solides, de barrières ou de carters de protection répondant aux prescriptions des points 2.1 à 2.1.6.3 indépendamment, par exemple un faisceau de câblage, ou


double or more layers of solid insulators, barriers or enclosures that meet the requirements of points 2.1 to 2.1.6.3 independently; or

double couche ou plus d’isolants solides, de barrières ou de carters de protection répondant aux prescriptions des points 2.1 à 2.1.6.3 indépendamment, ou


44. Calls on the Member States to eradicate the existing transitional barriers regarding free movement of workers for the Member States who joined in 2007; takes the view that these barriers impose double standards, are counterproductive and represent discriminatory measures against European citizens, calling for the preference clause to be effectively enforced for the whole Union;

44. engage les États membres à supprimer les restrictions transitoires en vigueur concernant la libre circulation des travailleurs originaires des États membres qui ont adhéré en 2007; estime que ces entraves créent un système à deux vitesses, sont contreproductives et constituent des mesures discriminatoires à l'encontre de citoyens européens, et demande que la clause de préférence soit effectivement appliquée pour l'ensemble de l'Union;


44. Calls on the Member States to eradicate the existing transitional barriers regarding free movement of workers for the Member States who joined in 2007; takes the view that these barriers impose double standards, are counterproductive and represent discriminatory measures against European citizens, calling for the preference clause to be effectively enforced for the whole Union;

44. engage les États membres à supprimer les restrictions transitoires en vigueur concernant la libre circulation des travailleurs originaires des États membres qui ont adhéré en 2007; estime que ces entraves créent un système à deux vitesses, sont contreproductives et constituent des mesures discriminatoires à l'encontre de citoyens européens, et demande que la clause de préférence soit effectivement appliquée pour l'ensemble de l'Union;


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44. Calls on the Member States to eradicate the existing transitional barriers regarding free movement of workers for the Member States who joined in 2007; takes the view that these barriers impose double standards, are counterproductive and represent discriminatory measures against European citizens, calling for the preference clause to be effectively enforced for the whole Union;

44. engage les États membres à supprimer les restrictions transitoires en vigueur concernant la libre circulation des travailleurs originaires des États membres qui ont adhéré en 2007; estime que ces entraves créent un système à deux vitesses, sont contreproductives et constituent des mesures discriminatoires à l'encontre de citoyens européens, et demande que la clause de préférence soit effectivement appliquée pour l'ensemble de l'Union;


12. Underlines the importance of removing fiscal barriers to cross-border activities, without prejudice to the provisions set out in the Lisbon Treaty as regards EU Member States’ sovereignty in tax matters; stresses the need for better co-ordination of national tax policy by Member States with the aim of further decreasing tax obstacles and barriers in the internal market and avoiding double taxation and combating tax competition; calls for the introduction of a common consolidated corporate tax base and a review of the proposal fo ...[+++]

12. souligne l'importance d'éliminer les barrières fiscales aux activités transfrontalières, sans préjudice des dispositions fixées dans le traité de Lisbonne en ce qui concerne la souveraineté des États membres dans le domaine fiscal; souligne la nécessité d'une meilleure coordination des politiques fiscales nationales des États membres en vue de réduire encore les entraves et barrières fiscales au sein du marché intérieur, d'éviter la double taxation et de lutter contre la concurrence fiscale; demande la mise en place d'une assiet ...[+++]


– (IT) Mr President, ladies and gentlemen, I think it is hypocritical to talk about immigration today without discussing the double barrier separating the enclave of Melilla from Africa; this barrier represents, in symbolic terms, the failure of our approach to building a Europe of peace, social justice and intercultural co-existence.

- (IT) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, il me semble hypocrite de parler aujourd’hui d’immigration sans évoquer la double barrière qui sépare l’enclave de Melilla et l’Afrique. Cette barrière représente symboliquement l’échec de notre approche d’élaboration d’une Europe de paix, de justice sociale et de coexistence interculturelle.


Communication of 19 December 2006 from the Commission to the Council, the European Parliament and the European Economic and Social Committee entitled "Coordinating Member States' direct tax systems in the internal market"[COM(2006) 823 final- Not published in the Official Journal]. The Commission proposes promoting greater coordination of the Member States' direct tax systems in order to remove fiscal barriers and to eliminate discrimination and double taxation.

La Commission propose de promouvoir la coordination des systèmes de fiscalité directe des États membres afin de supprimer les entraves fiscales, comme les discriminations et les doubles impositions.


The initiatives announced in this Communication aim to promote greater co-ordination of the Member States' direct tax systems in order to remove fiscal barriers and to eliminate discrimination and double taxation at a European Union (EU) level.

Les initiatives annoncées dans la présente communication visent à promouvoir la coordination des systèmes de fiscalité directe des États membres afin de supprimer des entraves fiscales comme les discriminations et les doubles impositions à l'échelle de l'Union européenne (UE).


Moreover, existing differences do not only put a burden on enterprises, they can also act as a barrier to the free movement of workers and in some cases also to the free movement of capital, especially where they give rise to problems of double taxation.

En outre, les divergences existantes exercent non seulement une pression sur les entreprises, mais peuvent aussi faire obstacle à la libre circulation des travailleurs voire, dans certains cas, à la libre circulation des capitaux, en particulier lorsqu'elles entraînent des problèmes de double imposition.


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