Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EPR
EPR bug
EPR experiment
EPR indicator
EPR method
EPR paradox
EPR spectrometry
EPR spectroscopy
ESR
ESR spectroscopy
Einstein-Podolsky-Rosen experiment
Einstein-Podolsky-Rosen paradox
Electron paramagnetic resonance
Electron paramagnetic resonance method
Electron paramagnetic resonance spectrometry
Electron paramagnetic resonance spectroscopy
Electron spin resonance
Electron spin resonance spectrometry
Electron spin resonance spectroscopy
Engine pressure ratio
Environment Policy Review
Extended producer responsibility
Static take-off EPR
Take-off EPR

Vertaling van "EPRS " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
electron paramagnetic resonance spectroscopy | EPR spectroscopy | electron spin resonance spectroscopy | ESR spectroscopy | electron paramagnetic resonance spectrometry | EPR spectrometry | electron spin resonance spectrometry | electron paramagnetic resonance | EPR | electron spin resonance | ESR

spectroscopie de résonance paramagnétique électronique | spectroscopie RPE | spectroscopie de résonance de spin électronique | spectroscopie RSE | spectrométrie de résonance paramagnétique électronique | spectrométrie RPE | spectrométrie de résonance de spin électronique | spectrométrie RSE | résonance paramagnétique électronique | RPE | résonance de spin électronique | RSE




Einstein-Podolsky-Rosen paradox | EPR paradox | Einstein-Podolsky-Rosen experiment | EPR experiment

paradoxe d'Einstein-Podolsky-Rosen | paradoxe EPR




electron paramagnetic resonance method | EPR method

méthode de résonance de spin électronique | méthode de résonance paramagnétique électronique | méthode RME | méthode RPE | méthode RSE


extended producer responsibility | EPR [Abbr.]

responsabilité élargie des producteurs | responsabilité élargie du producteur


Environment Policy Review | EPR [Abbr.]

Examen de la politique environnementale






engine pressure ratio [ EPR ]

taux de compression du réacteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new rules fix a new target of 55% recycling of plastic packaging waste by 2030, set a ban on landfilling separately collected waste and fix stronger arrangements for extended producer responsibility (EPR) schemes.

Ces nouvelles règles fixent un nouvel objectif de 55 % de recyclage des déchets d'emballages plastiques d'ici à 2030, interdisent la mise en décharge des déchets ayant fait l'objet d'une collecte sélective, et renforcent les modalités des régimes de responsabilité élargie des producteurs.


[30] Resolutions CR 7087/02 of 20th march 2002 and EPR P5_TA(2002)0325 of 13 June 2002.

[30] Résolutions CR 7087/02 du 20 mars 2002 et EPR P5_TA(2002)0325 du 13 juin 2002.


Draws attention to the report produced for Parliament by the EPRS which finds that most of the established EEOS have demonstrably been important in delivering national energy efficiency improvement and have delivered cost-effective savings to large numbers of households and organisations; also highlights the report’s conclusion that EEOS are highly cost-effective and that there is evidence that well-designed and implemented EEOS can deliver up to 100 % of a country’s Article 7 savings; suggests, therefore, that the Commission should compile a list of good and bad practices and develop a set of criteria to ensure well-designed and effec ...[+++]

attire l'attention sur le rapport élaboré par l'EPRS pour le Parlement, qui indique que la plupart des obligations d'efficacité énergétique EEOS établies ont démontré leur importance dans l'amélioration de l'efficacité énergétique au niveau national et ont produit des économies d'énergies d'un bon rapport coût/efficacité pour un grand nombre de foyers et d'organismes; souligne également que, selon la conclusion du rapport, les EEOS sont d'un bon rapport coût/efficacité et qu'il apparaît clairement que des EEOS bien conçues et mises en œuvre peuvent produire pour un pays jusqu'à 100 % d'économie selon l'article 7; suggère, par conséquen ...[+++]


Stresses that in some cases the Directive’s flexibility has allowed many Member States to embark on energy efficiency measures, and believes this flexibility in alternative measures is crucial for Member States to implement energy efficiency programmes and projects in the future; demands that the loopholes in the existing Directive which are responsible for underachievement of the Directive, especially in Article 7, be removed while keeping adequate flexibility for the Member States to choose among the measures; notes that the EPRS study on the implementation of Article 7 , which is based on figures notified by the Member States, comes ...[+++]

souligne que, dans certains cas, la flexibilité de la directive a permis à de nombreux États membres de s'engager dans des mesures en matière d'efficacité énergétique et estime que cette flexibilité concernant les mesures alternatives est primordiale pour que les États membres mettent en œuvre, à l'avenir, des programmes et des projets d'efficacité énergétique; exige que les lacunes de la directive actuelle, qui entravent la pleine mise en œuvre de cette directive, notamment à son article 7, soient éliminées et qu'une flexibilité suffisante soit cependant conservée afin que les États membres puissent faire un choix parmi les mesures disponibles; note que l’étude de l’EPRS sur la mi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Calls on the Member States and the Commission to strengthen the regulatory framework for extended producer’s responsibility (EPR) and to increase transparency in the implementation of EPR schemes; considers that clear definitions and a common calculation method, based on evidence-based data and minimum requirements for EPR schemes, are key; stresses the need to improve design requirements for packaging in order to reduce materials use and improve recycling;

9. demande aux États membres et à la Commission de renforcer le cadre réglementaire en matière de responsabilité élargie du producteur et d'augmenter la transparence dans la mise en œuvre des systèmes de responsabilité élargie du producteur; estime que des définitions claires et une méthode de calcul commune, reposant sur des éléments factuels et des exigences minimales à respecter par les systèmes de responsabilité élargie du producteur, sont essentielles; souligne la nécessité d'améliorer les exigences en matière de conception des emballages, afin de réduire l'utilisation des matières et d'améliorer le recyclage;


35. Notes the cooperation agreement between the European Economic and Social Committee, the Committee of the Regions and Parliament, which was finally signed on 5 February 2014 and which began with a transfer of important staff from both committees to the new European Parliamentary Research Service (EPRS); is of the opinion that effective interinstitutional cooperation should be improved and believes that pooling expertise and purchasing power in areas where the institutions require assistance of a similar nature should improve delivery and may reduce overall costs; hopes that the development of this agreement between the three institu ...[+++]

35. prend acte de l'accord de coopération conclu entre le Comité économique et social européen, le Comité des régions et le Parlement, qui a finalement été signé le 5 février 2014 et qui a débuté par un important transfert de personnel des deux comités vers le nouveau Service de recherche du Parlement européen (EPRS); est d'avis qu'il y a lieu d'améliorer l'efficacité de la coopération interinstitutionnelle; estime que la mise en commun des compétences et du pouvoir d'achat dans les domaines dans lesquels les institutions ont besoin d'une aide similaire devrait permettre d'obtenir de meilleurs résultats et pourrait réduire les coûts gl ...[+++]


11. Takes note of the Cooperation Agreement between the European Economic and Social Committee (EESC), the Committee, and Parliament, which was eventually signed on 5 February 2014 and has led to the transfer of a large number of Committee staff to the new European Parliamentary Research Service (EPRS); expects that the agreement will evolve in a balanced way, benefit all three institutions equally, and contribute positively to the further rationalisation of resources; calls on each of the institutions, at the end of the first year of the collaboration, to make an individual assessment of the impact that the agreement is having in term ...[+++]

11. prend note de l'accord de coopération entre le Comité économique et social européen (CESE), le Comité et le Parlement qui a été signé le 5 février 2014 et qui a amené un transfert important de personnel des comités vers le nouveau service de recherche parlementaire européen (EPRS); escompte que le développement de cet accord aura un caractère équilibré, bénéficiera aux trois institutions sur un pied d'égalité et apportera une contribution positive à la poursuite de la rationalisation des ressources; demande à chacune des trois institutions d'évaluer individuellement, un an après le début de cette collaboration, les effets de l'acco ...[+++]


13. Takes note of the Committee’s intention to rationalise translation requests and to standardise some types of documents; supports this initiative and asks to be fully informed of its implementation; notes with concern that some of the Committee’s in-house translation staff have been transferred to the new European Parliamentary Research Service (EPRS), following the Cooperation Agreement; calls on the Committee to conduct a specific study gauging the impact of this cut on the quality and efficiency of its translation services;

13. prend acte de l'intention du Comité de rationaliser les demandes de traduction et de normaliser certains types de documents; soutient cette initiative et demande d'être pleinement informé de sa mise en œuvre; prend acte avec préoccupation du transfert d'une partie du personnel du service de traduction interne du Comité au nouveau service de recherche du Parlement (EPRS), à la suite de l'accord de coopération; demande au Comité de réaliser une étude spécifique portant sur les conséquences de cette diminution des effectifs sur la qualité et l'efficacité de ses services de traduction;


63. Notes that DG PRES has been reorganised, resulting in the creation of a new DG EPRS (Parliamentary Research Service) and that Parliament's security services have been internalised, resulting in the creation of DG Security; expresses satisfaction that the internalisation of security is projected to produce savings of more than EUR 11 million over the period 2013-2016; notes, however, that five members of the President's Cabinet are earmarked for posts as directors-general or directors in Parliament's administration; criticises this political hijacking of management positions and the undermining of the Staff Regulations; points out ...[+++]

63. prend acte que la DG PRES a été réorganisée, initiative qui a débouché sur la création d'une nouvelle DG des services de recherche parlementaire, et que les services de sécurité du Parlement ont été internalisés, ce qui a conduit à la création d'une DG de la sécurité; est satisfait que l'internalisation de la sécurité produise, selon les estimations, plus de 11 millions d'euros d'économies au cours de la période 2013-2016; constate toutefois que cinq membres du cabinet du Président sont pressentis pour occuper des postes de directeur général et de directeur dans l'administration du Parlement européen; dénonce cette mainmise politi ...[+++]


For radionuclides not listed in the table below, the relevant activity is identical to the D-value defined in the IAEA publication Dangerous quantities of radioactive material (D-values), (EPR-D-VALUES 2006).

Pour les radionucléides qui ne figurent pas dans le tableau ci-dessous, l'activité pertinente est identique à la valeur D définie dans la publication de l'AIEA intitulée "Dangerous quantities of radioactive material (D-values)", (EPR-D-VALUES 2006).


w