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Abduction stress test
Abduction test
Adduction stress test
Adduction test
Apply a credit stress testing methodology
Apply credit stress testing methodologies
CST
Carry out physical stress tests with models
Conduct physical stress test with models
Contraction stress test
EU wide stress test
Fetal NST
Fetal activity determination
Fetal non-stress test
Fetal nonstress test
Implement credit stress testing methodologies
NST
Non stress test
Non-stress test
Nonstress test
Nuclear stress test
OCT
Oxytocin challenge test
Perform a physical stress test on models
Perform physical stress tests on models
Safety stress test
Simulation of a stress scenario
Stress test
Stress testing
Utilise credit stress testing methodologies
Valgus stress test
Valgus test
Varus stress test
Varus test

Traduction de «EU wide stress test » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU wide stress test

test de résistance à l'échelle de l'UE


carry out physical stress tests with models | conduct physical stress test with models | perform a physical stress test on models | perform physical stress tests on models

effectuer des essais de résistance physique sur des modèles


implement credit stress testing methodologies | utilise credit stress testing methodologies | apply a credit stress testing methodology | apply credit stress testing methodologies

appliquer des méthodes de simulation de crise du crédit


nuclear stress test | safety stress test | stress test

test de résistance


non-stress test | NST | nonstress test | fetal non-stress test | fetal nonstress test | fetal NST | fetal activity determination

examen de réactivité fœtale | ERF


adduction test [ varus test | varus stress test | adduction stress test ]

manœuvre d'adduction [ épreuve de tension en varus ]


abduction test [ valgus test | valgus stress test | abduction stress test ]

manœuvre d'abduction [ épreuve de tension en valgus ]


non-stress test [ NST | non stress test | nonstress test ]

examen de réactivité foetale


oxytocin challenge test | OCT | contraction stress test | CST | stress test

épreuve à l'ocytocine | EO | épreuve à l'oxytocine | test à l'ocytocine | test à l'oxytocine


simulation of a stress scenario | stress testing

simulation de crise
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Paragraph 1 shall not prevent the competent authorities from publishing the outcome of stress tests carried out in accordance with Article 100 of this Directive or Article 32 of Regulation (EU) No 1093/2010 or from transmitting the outcome of stress tests to EBA for the purpose of the publication by EBA of the results of Union-wide stress tests.

3. Le paragraphe 1 ne fait pas obstacle à ce que les autorités compétentes publient le résultat des tests de résistance conduits conformément à l'article 100 de la présente directive ou à l'article 32 du règlement (UE) no 1093/2010 ou le transmettent à l'ABE aux fins de la publication par l'ABE du résultat des tests de résistance conduits à l'échelle de l'Union.


3. Paragraph 1 shall not prevent the competent authorities from publishing the outcome of stress tests carried out in accordance with Article 97 or Article 32 of Regulation (EU) No 1093/2010 and from transmitting the outcome of stress tests to EBA for the purpose of the publication by EBA of the results of EU-wide stress tests.

3. Le paragraphe 1 ne fait pas obstacle à ce que les autorités compétentes publient le résultat des tests de résistance conduits conformément à l’article 97 ou à l’article 32 du règlement (UE) n° 1093/2010 et le transmettent à l’ABE aux fins de la publication par l’ABE du résultat des tests de résistance conduits à l’échelle de l’Union.


21. Foresees an oversight role for EIOPA in coordinating market-specific stress testing by national authorities and in conducting Europe-wide stress testing of IGSs, issuing recommendations where appropriate, and in conducting regular peer reviews to ensure that approaches based on best practice are shared;

21. prévoit un rôle de supervision pour l'AEAPP dans la coordination de simulations de crises spécifiques au marché organisées par les autorités nationales et dans la conduite de simulations de crises à l'échelle européenne appliquées aux RGA, en formulant, si nécessaire, des recommandations et en menant régulièrement des évaluations par les pairs afin de garantir l'échange d'approches basées sur les meilleures pratiques;


21. Foresees an oversight role for EIOPA in coordinating market-specific stress testing by national authorities and in conducting Europe-wide stress testing of IGSs, issuing recommendations where appropriate, and in conducting regular peer reviews to ensure that approaches based on best practice are shared;

21. prévoit un rôle de supervision pour l'AEAPP dans la coordination de simulations de crises spécifiques au marché organisées par les autorités nationales et dans la conduite de simulations de crises à l'échelle européenne appliquées aux RGA, en formulant, si nécessaire, des recommandations et en menant régulièrement des évaluations par les pairs afin de garantir l'échange d'approches basées sur les meilleures pratiques;


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21. Foresees an oversight role for EIOPA in coordinating market-specific stress testing by national authorities and in conducting Europe-wide stress testing of IGSs, issuing recommendations where appropriate, and in conducting regular peer reviews to ensure that approaches based on best practice are shared;

21. prévoit un rôle de supervision pour l'AEAPP dans la coordination de simulations de crises spécifiques au marché organisées par les autorités nationales et dans la conduite de simulations de crises à l'échelle européenne appliquées aux RGA, en formulant, si nécessaire, des recommandations et en menant régulièrement des évaluations par les pairs afin de garantir l'échange d'approches basées sur les meilleures pratiques;


2. Within the context of Union-wide stress tests initiated by the ESAs in accordance with Regulation (EU) No 1093/2010, Regulation (EU) No 1094/2010 and Regulation (EU) No 1095/2010, the Joint Committee shall, in cooperation with the ESAs, the ESRB and the relevant competent authorities, develop parameters for the stress testing of financial conglomerates that capture the specific risks associated with them.

2. Dans le cadre de simulations de crise engagées par les AES conformément au règlement (UE) n° 1093/2010, au règlement (UE) n° 1094/2010 et au règlement (UE) n° 1095/2010, le comité mixte élabore, en collaboration avec les AES, le CERS et les autorités compétentes concernées, les paramètres à utiliser pour les simulations de crise des conglomérats financiers qui tiennent compte des risques spécifiques qui y sont associés.


initiate and coordinate Union-wide stress tests in accordance with Article 32 to assess the resilience of financial market participants, in particular the systemic risk posed by key financial market participants as referred to in Article 23, to adverse market developments, and evaluate the potential for systemic risk posed by key financial market participants to increase in situations of stress, ensuring that a consistent methodology is applied at the national level to such tests and, where appropriate, address a recommendation to the ...[+++]

lancer et coordonner des tests de résistance à l’échelle de l’Union, conformément à l’article 32, afin d’évaluer la résilience des acteurs des marchés financiers, en particulier le risque systémique que présentent les acteurs-clé des marchés financiers visé à l’article 23, à des évolutions négatives des marchés, ainsi qu’évaluer l’éventualité d’une intensification du risque systémique posé par les acteurs-clé des marchés financiers en situation de crise, en veillant à ce qu’une méthodologie cohérente soit appliquée à ces tests à l’échelon national, et, le cas échéant, adresser à l’autorité compét ...[+++]


(b)initiate and coordinate Union-wide stress tests in accordance with Article 32 to assess the resilience of financial institutions, in particular the systemic risk posed by financial institutions as referred to in Article 23, to adverse market developments, and evaluate the potential for systemic risk to increase in situations of stress, ensuring that a consistent methodology is applied at the national level to such tests and, where appropriate, address a recommendation to the competent authority to correct issues identified in the s ...[+++]

b)lancer et coordonner des tests de résistance à l’échelle de l’Union, conformément à l’article 32, afin d’évaluer la résilience des établissements financiers, en particulier le risque systémique que présentent les établissements financiers visé à l’article 23, à des évolutions négatives des marchés, ainsi qu’évaluer l’éventualité d’une intensification du risque systémique en situation de crise, en veillant à ce qu’une méthodologie cohérente soit appliquée à ces tests à l’échelon national, et, le cas échéant, adresser à l’autorité compétente une recommandation en vue de résoudre les problèmes recensés lors du test ...[+++]


initiate and coordinate Union-wide stress tests in accordance with Article 32 to assess the resilience of financial institutions, in particular the systemic risk posed by financial institutions as referred to in Article 23, to adverse market developments, and evaluate the potential for systemic risk to increase in situations of stress, ensuring that a consistent methodology is applied at the national level to such tests and, where appropriate, address a recommendation to the competent authority to correct issues identified in the stre ...[+++]

lancer et coordonner des tests de résistance à l’échelle de l’Union, conformément à l’article 32, afin d’évaluer la résilience des établissements financiers, en particulier le risque systémique que présentent les établissements financiers visé à l’article 23, à des évolutions négatives des marchés, ainsi qu’évaluer l’éventualité d’une intensification du risque systémique en situation de crise, en veillant à ce qu’une méthodologie cohérente soit appliquée à ces tests à l’échelon national, et, le cas échéant, adresser à l’autorité compétente une recommandation en vue de résoudre les problèmes recensés lors du test ...[+++]


initiate and coordinate Union-wide stress tests in accordance with Article 32 to assess the resilience of financial institutions, in particular the systemic risk posed by financial institutions as referred to in Article 23, to adverse market developments, and evaluate the potential for systemic risk to increase in situations of stress, ensuring that a consistent methodology is applied at the national level to such tests and, where appropriate, address a recommendation to the competent authority to correct issues identified in the stre ...[+++]

lancer et coordonner des tests de résistance à l’échelle de l’Union, conformément à l’article 32, afin d’évaluer la résilience des établissements financiers, en particulier le risque systémique que présentent les établissements financiers visé à l’article 23, à des évolutions négatives des marchés, ainsi qu’évaluer l’éventualité d’une intensification du risque systémique en situation de crise, en veillant à ce qu’une méthodologie cohérente soit appliquée à ces tests à l’échelon national, et, le cas échéant, adresser à l’autorité compétente une recommandation en vue de résoudre les problèmes recensés lors du test ...[+++]


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