a system of academic grades which are easy to read and compare, including the introduction of the diploma supplement (designed to improve international "transparency" and facilitate academic and professional recognition of qualifications); a system essentially based on two cycles: a first cycle geared to the employment market and lasting at least three years, and a second cycle (Master); a system of accumulation and transfer of credits (of the ECTS type already used successfully under Socrates-Erasmus); mobility of students, teachers and researchers; cooperation with regard to quality assurance; and lastly the European dimension of higher education.
Un système de grades académiques facilement «lisibles» et comparables, incluant la mise en oeuvre du supplément au diplôme (qui vise à améliorer la "transparence" internationale et à faciliter la reconnaissance académique et professionnelle des qualifications); Un système essentiellement fondé sur deux cycles : un premier cycle utile pour le marché du travail d’une durée d’au moins 3 ans et un deuxième cycle (Master); Un système d'accumulation et de transfert des crédits (du type de l’ECTS déjà utilisé avec succès dans le cadre de Socrates-Erasmus); La mobilité des étudiants, des enseignants, et des chercheurs; La coopération en matière d'assurance de la qualité; et enfin La dimension européenne de l'enseignement supérieur.