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Balance between work and private life
Balancing work and family life
Balancing work and private life
Basic Education and Life Skills Program
EYLL
Education and Life Transitions
Education for life
Education-working life relations
Endowment assurance
European Year of Life-long Education and Training
Family education
Family life education
Family-life education
Give advice on family life
Home-and-family-life education
Life assurance
Life insurance
Provide culturally-sensitive education on family life
Provide education on family life
Provide education on family-life
Reconciliation of personal and working life
School-working life relations
Transition from education to working life
Transition from school to workplace
Transition from study to working life
University-working life relations
WLB
Whole life assurance
Work-family balance
Work-life balance
Work-life integration

Vertaling van "Education for life " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


family-life education [ family life education | home-and-family-life education | home-and-family-life education | family education ]

initiation à la vie familiale [ éducation familiale ]


school-working life relations [ education-working life relations | university-working life relations ]

relation école-vie professionnelle [ relation enseignement-vie professionnelle | relation université-vie professionnelle ]


Education and Life : Transitions

L'éducation et la vie : transitions


Basic Education and Life Skills Program

Programme Éducation de base et compétences de la vie courante


give advice on family life | provide culturally-sensitive education on family life | provide education on family life | provide education on family-life

assurer une éducation sur la vie de famille


transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life

passage de la scolarité à la vie active | passage de l'école à la vie active | passage de l'éducation à la vie active


work-life balance [ balance between work and private life | balancing work and family life | balancing work and private life | reconciliation of personal and working life | WLB | work-family balance | work-life integration | reconciliation of work, family and private life ]

équilibre vie professionnelle-vie privée [ conciliation travail-famille | conciliation vie de famille-travail | équilibre entre vie professionnelle et vie privée | équilibre travail-famille | équilibre travail-vie personnelle | équilibre travail-vie privée | équilibre vie privée-travail ]


European Year of Life-long Education and Training | EYLL [Abbr.]

Année européenne de l'éducation et de la formation tout au long de la vie


life assurance [ endowment assurance | life insurance | whole life assurance ]

assurance vie [ assurance directe sur la vie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[4] 10 year-objectives in education and life-long learning

[4] Objectifs décennaux dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie.


Exploiting the full EU research potential, however, can only be achieved through a better coherence and coordination between policies and instruments related to research, innovation and education, at national and EU level, and in particular between the Community funding instruments, including the Competitiveness and Innovation Programme (CIP), the Education and Life-Long Learning programmes and the Structural Funds.

Pour exploiter pleinement le potentiel de recherche de l'UE, il est cependant indispensable d’améliorer la cohérence et la coordination des politiques et instruments liés à la recherche, à l'innovation et à l'enseignement, au niveau national et au niveau de l'UE, notamment entre les instruments de financement communautaire tels que le programme-cadre pour l’innovation et la compétitivité (PIC), les programmes d’action dans le domaine de l’éducation et de la formation tout au long de la vie et les Fonds structurels.


The EU's contribution in 2018 of over €86 million will support access to formal and non-formal education, including life skills and vocational training, recreational activities and psychosocial support for girls and boys in crisis areas around the world.

La contribution de l'UE pour 2018, qui s'élève à plus de 86 millions d'euros, soutiendra l'accès de filles et de garçons vivant dans des régions de crise dans le monde à l'éducation formelle et informelle, y compris l'apprentissage des compétences indispensables dans la vie courante et la formation professionnelle, ainsi que des activités de loisirs et un soutien psychosocial.


The contribution will support access to formal and non-formal education, including life skills and vocational training, recreational activities and psychosocial support.

La contribution prévue soutiendra l'accès à l'enseignement formel et non formel (notamment apprentissage des compétences indispensables dans la vie courante et formation professionnelle, loisirs éducatifs et soutien psychosocial).


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14. Points out that as job and skills profiles become more complex, new demands – especially regarding information and communications technology (ICT) skills – are being placed on training as well as on further education and life-long learning to promote digital literacy and to tackle the existing gender and generational gaps, especially for disadvantaged persons in this context; emphasises the importance of stronger synergies involving the social partners and various educational training institutions in order to bring course content ...[+++]

14. souligne qu'à mesure que les profils de compétences et d'activités se font plus complexes, de nouvelles exigences – en particulier en ce qui concerne la technologie de l'information et de la communication – émergent au niveau de la formation, de la formation complémentaire et de l'apprentissage tout au long de la vie, à savoir qu'il s'agit de promouvoir la culture numérique et de combler le fossé générationnel et les inégalités entre les hommes et les femmes, en particulier pour les personnes défavorisées dans ce contexte; souligne l'importance de synergies plus fortes, associant les partenaires sociaux et divers établissements de f ...[+++]


61. Highlights that failure to invest properly in education and life-long learning in the short term could compound and prolong the crisis, as citizens will not have the requisite skills for jobs in the new knowledge economy; stresses, therefore, as a matter of urgency, the need for the EU to support public investments in these fields; reminds that school drop-out rate and restricted access to higher and university-level education are basic factors in the emergence of a high long-term unemployment rate and represent a blight on social cohesion; believes, in this context, in the imperative need to strengthen the ...[+++]

61. souligne que l'absence d'investissements adéquats à court terme dans l'éducation et la formation tout au long de la vie risque d'aggraver et de prolonger la crise, étant donné que les citoyens ne posséderont pas les aptitudes requises pour l'emploi dans la nouvelle économie basée sur la connaissance; insiste donc sur la nécessité que l'Union soutienne d'urgence les investissements publics en ces domaines; rappelle que l'abandon scolaire et les restrictions de l'accès à l'enseignement supérieur et universitaire sont des facteurs ...[+++]


60. Highlights that failure to invest properly in education and life-long learning in the short term could compound and prolong the crisis, as citizens will not have the requisite skills for jobs in the new knowledge economy; stresses, therefore, as a matter of urgency, the need for the EU to support public investments in these fields; reminds that school drop-out rate and restricted access to higher and university-level education are basic factors in the emergence of a high long-term unemployment rate and represent a blight on social cohesion; believes, in this context, in the imperative need to strengthen the ...[+++]

60. souligne que l'absence d'investissements adéquats à court terme dans l'éducation et la formation tout au long de la vie risque d'aggraver et de prolonger la crise, étant donné que les citoyens ne posséderont pas les aptitudes requises pour l'emploi dans la nouvelle économie basée sur la connaissance; insiste donc sur la nécessité que l'Union soutienne d'urgence les investissements publics en ces domaines; rappelle que l'abandon scolaire et les restrictions de l'accès à l'enseignement supérieur et universitaire sont des facteurs ...[+++]


61. Highlights that failure to invest properly in education and life-long learning in the short term could compound and prolong the crisis, as citizens will not have the requisite skills for jobs in the new knowledge economy; stresses, therefore, as a matter of urgency, the need for the EU to support public investments in these fields; reminds that school drop-out rate and restricted access to higher and university-level education are basic factors in the emergence of a high long-term unemployment rate and represent a blight on social cohesion; believes, in this context, in the imperative need to strengthen the ...[+++]

61. souligne que l'absence d'investissements adéquats à court terme dans l'éducation et la formation tout au long de la vie risque d'aggraver et de prolonger la crise, étant donné que les citoyens ne posséderont pas les aptitudes requises pour l'emploi dans la nouvelle économie basée sur la connaissance; insiste donc sur la nécessité que l'Union soutienne d'urgence les investissements publics en ces domaines; rappelle que l'abandon scolaire et les restrictions de l'accès à l'enseignement supérieur et universitaire sont des facteurs ...[+++]


14. Calls on the EU and the member states to promote the reconciliation of work and non-work life, which can be best achieved by renewing the model of standard employment: permanent contracts with shorter full-time employment as the general norm, and also establishing norms for part-time employment, so that only substantiated and socially protected part-time work (15 - 25 hours weekly) will be offered to those who wish to work part-time, stresses the need to put full-time and part-time employment on an equal footing as far as hourly wages, entitlements to ...[+++]

14. invite l'Union européenne et les États membres à promouvoir la conciliation de la vie professionnelle et de la vie privée, qui peut être obtenue de la meilleure manière en révisant le modèle de l'emploi standard: des contrats permanents et des temps pleins avec réduction du temps de travail comme norme générale, et en établissant des normes pour l'emploi à temps partiel, afin que seuls des emplois à temps partiel (15 – 25 heures par semaine) justifiés et couverts sur le plan social soient proposés à ceux qui souhaitent travailler à temps partiel; souligne la nécessité de mettre le travail à temps plein et le travail à temps partiel ...[+++]


Growth, employment and competitiveness in a knowledge society: developing and integrating research on the issues affecting growth, socio-economic stability, employment and competitiveness, covering topics such as innovation, education including life-long learning and the role of scientific and other knowledge and intangible goods on a global scale, youth and youth policy, adaptation of labour market policies, and national institutional contexts.

Croissance, emploi et compétitivité dans une société de la connaissance: développement et intégration de la recherche sur les problématiques de la croissance, de la stabilité socio-économique, de l'emploi et de la compétitivité, couvrant des thèmes tels que l'innovation, l'enseignement, y compris l'éducation et la formation tout au long de la vie, et le rôle des connaissances scientifiques et autres, et autres biens immatériels à l'échelle mondiale, les jeunes et les politiques pour les jeunes, l'adaptation des politiques de marché du ...[+++]


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