6. Supports, in this connection, Member States’ efforts to promote systematic education and training for children, parents, educators, schoolteachers and social workers aimed at enabling them to understand the digital world, identify those dangers which could harm the physical or mental integrity of children, reducing risks related to digital media, and to provide information concerning reporting points and how to deal with child victims; points out at the same time that children need to understand that their own use of digital technology may impinge on the rights of others or even constitute criminal behaviour;
6. encourage à cet égard les États membres à promouvoir l'éducation et la formation régulières des enfants, des parents, des éducateurs, des enseignants et des travailleurs sociaux afin de les rendre capables de comprendre le monde numérique, de repérer ces dangers qui peuvent porter atteinte à l'intégrité physique et mentale des enfants, de réduire les risques liés aux médias numériques et de fournir des informations concernant les points de contact et sur la façon de s'occuper des enfants victimes; souligne également que les enfants doivent comprendre que leur propre utilisation de la technologie numérique peut empiéter sur les droits d'autrui voire constituer un comportement délictueux;