17. Encourages the Member States to develop quality training programmes promoting diversity, empowering educators, youth and community
workers, as well as counselling services at schools and in non-formal and informal settings, for both
children and their parents, to meet the educational and training needs of children from different cultural and social backgrounds and to address all forms of discrimination and racism, including bullying and cyber-bully
...[+++]ing; notes that educational resources should be re-examined to foster multi-perspective and multi-language learning and that the multi-lingual and intercultural experiences and skills of teachers must be valorised and promoted systematically in this context; 17. encourage les États membres à développer des programmes de formation de qualité pour la promotion de la diversité, ce qui permettra aux éducateurs, aux jeunes et aux animateurs, ainsi qu'aux services d'orientation des écoles et des environnements éducatifs non formels et informels, tant pour les enf
ants que pour leurs parents, de satisfaire les besoins d'éducation et de formation des enfants issus de différents milieux culturels et sociaux et de lutter contre toutes les formes de discrimination et de racisme, notamment l'intimidation et le harcèlement
...[+++] en ligne; observe qu'il convient de réexaminer les ressources éducatives afin d'encourager un enseignement recourant à une pluralité de perspectives et de langues et que, dans ce contexte, il faut valoriser et promouvoir les expériences et compétences plurilingues et interculturelles des enseignants;