42. Notes that India is the single largest beneficiary
of the Generalised System of Preferences scheme (GSP); urges the Commission automatically to revisit the GSP+ scheme, and othe
r appropriate trade measures, in the immediate aftermath of large-scale natural disasters, such as earthquakes; welcomes the commitment given by all South Asian states within the South Asian Association for Regional Cooperation (SAARC) to work effectively towards making the South Asia Free Trade Agreement a political and economic reality which will maximi
...[+++]se the benefits for three parts of Jammu and Kashmir, and calls on the Government of Pakistan to end the "positive list" system; notes positively that, although trade between the two countries has fluctuated over the past decade, the overall level of official trade between India and Pakistan has increased from USD 180 million in 1996 to USD 602 million in 2005 and, given that the high level of informal trade indicates the latent trading potential between them, that this trend has the potential to continue and should be encouraged; 42. fait observer que l'Inde est le plus gr
and bénéficiaire du système de préférences généralisées (SPG); exhorte la Commission à revoir automatiquement le système SPG+,
ainsi que d'autres mesures commerciales appropriées, dès que se produisent des catastrophes naturelles de grande ampleur, telles que des tremblements de terre; se félicite de l'engagement pris par tous les États de l'Asie du Sud représentés à l'Association sud-asiatique de coopération régionale (ASACR) à s'employer réellement à faire de la zone de libre échange de l
...[+++]'Asie du Sud (SAFTA) une réalité politique et économique qui maximisera les bénéfices pour trois parties du Jammu-et-Cachemire et invite le gouvernement du Pakistan à mettre un terme au système de la liste positive; note, en s'en félicitant, que, même si les échanges entre l'Inde et le Pakistan ont fluctué au cours des 10 dernières années, le niveau global des échanges officiels est passé de 180 millions de dollars US en 1996 à 602 millions de dollars US en 2005 et que le niveau élevé du commerce officieux témoignant de la présence d'un potentiel commercial latent entre eux, cette tendance a toutes les chances de se maintenir et devrait être encouragée;