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Engine RPM
Engine RPM inhibit
Engine revolution per minute inhibit
Engine revolutions per minute
Engine room
Engine rotational speed
Engine rpm
Engine speed
Engine's revolutions per minute
Evaporator room
Fire room
Galley
Laundry
Loading
Machinery
Motor RPM
Motor revolutions per minute
RPM
Reduce the engine RPM
Revolutions per minute
The engine attains self-sustained RPM

Vertaling van "Engine RPM " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






engine revolutions per minute | engine RPM | motor revolutions per minute | motor RPM

nombre de tours du moteur


engine revolution per minute inhibit [ engine RPM inhibit ]

interdiction de régime réacteur




engine rotational speed | engine RPM | engine speed | engine's revolutions per minute

fréquence de rotation | régime | régime du moteur | vitesse de rotation du moteur | vitesse moteur


the engine attains self-sustained RPM

le réacteur est lancé


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

accident de machine sur le bateau chaleur excessive dans la:chaufferie | salle des:chaudières | évaporateurs | machines | chute dans des escaliers ou des échelles sur le bateau chute d'un niveau à un autre sur le bateau écrasement par un objet tombé sur le bateau explosion d'une chaudière sur un bateau à vapeur incendie localisé à bord d'un bateau intoxication accidentelle par des gaz et des fumées sur un bateau lésions traumatiques provoquées sur le bateau par les machines de:blanchisserie | chargement | cuisine | pont | salle des machines | mauvais fonctionnement d'un réacteur atomique à bord d'un bateau


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Variable-speed engine having a reference power of not more than 19 kW, intended for operation ≥ 3 600 rpm; constant-speed engine having a reference power of not more than 19 kW

Moteur à régime variable dont la puissance de référence n'excède pas 19 kW, destiné à un régime ≥ 3 600 tr/min; moteur à régime constant dont la puissance de référence n'excède pas 19 kW


shall be determined where, at an engine speed of 1 000 rpm, V is the speed of the vehicle-type approved and V is the speed of the vehicle type for which extension of the approval is requested.

dans lequel pour un régime de1 000 tr/min du moteur, on désigne respectivement par V et V la vitesse du type de véhicule réceptionné et celle du type de véhicule pour lequel l’extension est demandée.


Only applicable for engines with maximum test speed ≤ 3 400 rpm.

Uniquement applicable aux moteurs à régime d'essai maximal ≤ 3 400 tr/min.


10. Engines of sub-categories NRS-v-2b and NRS-v-3 having a maximum speed of less than or equal to 3 400 rpm shall, in addition to fulfilling the requirements of paragraph 5, also be tested on a dynamometer using the transient test cycle identified in Table IV-12 of Annex IV.

10. Les moteurs des sous-catégories NRS-v-2b et NRS-v-3 dont le régime maximal est inférieur ou égal à 3 400 tr/min remplissent les exigences du paragraphe 5 mais sont également testés sur un dynamomètre en utilisant le cycle d'essai en conditions transitoires prévu dans le tableau IV-12 de l'annexe IV.


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(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) Jusqu'au 1 janvier 2025 dans les petits réseaux isolés et les micro réseaux isolés, 1 850 mg/Nm pour les moteurs à double combustible en mode liquide et 380 mg/Nm en mode gazeux; 1 300 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont le régime est inférieur ou égal à 1 200 tr/min et dont la puissance thermique nominale totale est inférieure ou égale à 20 MW et 1 850 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont la puissance thermique nominale totale est supérieure à 20 MW; 750 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont le régime est supérieur à 1 200 tr/min.


(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) Jusqu'au 1 janvier 2025 dans les petits réseaux isolés et les micro réseaux isolés, 1 850 mg/Nm pour les moteurs à double combustible en mode liquide et 380 mg/Nm en mode gazeux; 1 300 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont le régime est inférieur ou égal à 1 200 tr/min et dont la puissance thermique nominale totale est inférieure ou égale à 20 MW et 1 850 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont la puissance thermique nominale totale est supérieure à 20 MW; 750 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont le régime est supérieur à 1 200 tr/min.


Conformity of Production is therefore not achievable; Non Linear acceleration: holding a high numeric gear and applying full power from low RPM (Revolution per Minute) can cause the engine RPM to ‘flair’.

La conformité de production n'est donc pas réalisable. Accélération non linéaire: tenir un rapport numérique élevé tout en appliquant la puissance maximale en termes de tours par minute peut avoir une incidence sur ce dernier paramètre.


Flaring is caused by the torque converter slipping at low engine RPM.

Le "flaring" est provoqué par le glissement du convertisseur de couple lorsque le nombre de tours par minute est faible.


rated engine speed’ (S) means the declared engine speed in min-1 (rpm) at which the engine develops its rated maximum net power pursuant to UNECE Regulation No 85 or, where the rated maximum net power is reached at several engine speeds, the highest one of those speeds;

«régime moteur nominal» (S), le régime, exprimé en tr/min auquel le moteur développe sa puissance maximale nette nominale conformément au règlement CEE-ONU n° 85 ou, si la puissance maximale nette nominale est atteinte à plusieurs régimes, le régime le plus élevé;


‘defeat device’ means any element of design which senses temperature, vehicle speed, engine speed (RPM), transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control system, that reduces the effectiveness of the emission control system under conditions which may reasonably be expected to be encountered in normal vehicle operation and use.

«dispositif d'invalidation» signifie tout élément de conception qui détecte la température, la vitesse du véhicule, le régime du moteur en tours/minute, la transmission, une dépression ou tout autre paramètre aux fins d'activer, de moduler, de retarder ou de désactiver le fonctionnement de toute partie du système de contrôle des émissions, qui réduit l'efficacité du système de contrôle des émissions dans des conditions dont on peut raisonnablement attendre qu'elles se produisent lors du fonctionnement et de l'utilisation normaux des véhicules.




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'Engine RPM' ->

Date index: 2023-04-04
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