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ATF
Aviation jet fuel
Aviation turbine fuel
Aviation-turbine fuel
Engine fuel shut-off valve
Engine fuel shutoff valve
Engine fuel supply
Engine fuel supply system
Engine fuel system
Engine fuel system component
Engine fuel turbine boost pump
Engine fuel valve
Engine supply
Engine supply line
Fuel tank fuel turbine pump
HP cock
Jet engine fuel
Jet engine fuel supply
Jet fuel
Jet propellant
Jet propulsion fuel
Jet-propulsion fuel
Turbine boost pump

Vertaling van "Engine fuel " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
engine fuel shut-off valve [ engine fuel valve | HP cock ]

robinet carburant réacteur [ robinet HP ]


engine fuel system component

élément de système d'alimentation en carburant


engine fuel shut-off valve | engine fuel valve | HP cock

robinet carburant réacteur | robinet HP


engine fuel turbine boost pump | fuel tank fuel turbine pump | turbine boost pump

pompe d'alimentation du carburant réacteur


engine fuel supply | jet engine fuel supply

alimentation du réacteur


engine fuel shutoff valve

soupape d'arrêt du carburant réacteur


engine fuel supply system

système d'alimentation en carburant des réacteurs


engine supply line | engine fuel supply system | engine fuel system | engine fuel supply

circuit d'alimentation réacteur | circuit d'alimentation carburant réacteur | conduite d'alimentation réacteur | circuit moteur | circuit carburant réacteur | alimentation réacteur


jet fuel | aviation jet fuel | aviation turbine fuel | ATF | aviation-turbine fuel | jet propulsion fuel | jet-propulsion fuel | jet propellant | jet engine fuel

carburéacteur | carburant pour moteur à réaction


engine supply [ engine fuel supply ]

alimentation du moteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. The concentration of sulphur in diesel fuel referred to in section 3 shall be measured in accordance with the ASTM International method ASTM D5453-09, Standard Test Method for Determination of Total Sulfur in Light Hydrocarbons, Spark Ignition Engine Fuel, Diesel Engine Fuel, and Engine Oil by Ultraviolet Fluorescence.

4. La concentration de soufre dans le carburant diesel prévue à l’article 3 est mesurée conformément à la méthode ASTM D5453-09 de l’ASTM International, intitulée Standard Test Method for Determination of Total Sulfur in Light Hydrocarbons, Spark Ignition Engine Fuel, Diesel Engine Fuel, and Engine Oil by Ultraviolet Fluorescence.


Instead of the reference fuels specified in Annex IX to this Regulation, the reference fuels defined by the Coordinating European Council for the Development of performance Tests for Lubricants and Engine Fuels (hereinafter ‘CEC’), for petrol fuelled engines in CEC documents RF-01-A-84 and RF-01-A-85 may be used”.

Au lieu des carburants de référence spécifiés à l’annexe IX du présent règlement, les carburants de référence définis par le Conseil européen de coordination pour le développement des essais de performances de lubrifiants et combustibles pour moteurs (ci-après ‘CEC’) pour les moteurs à essence dans les documents RF-01-A-84 et RF-01-A-85 du CEC peuvent être utilisés”.


As reserve funds have been set up by means of contributions from the industry, it should be possible for them to be used for the adaptation of vessels to technical and environmental requirements adopted after the entry into force of this Regulation, including their adaptation to the further development of European standards on engine emissions, as well as for the encouragement of engine fuel efficiency, of the use of alternative fuels and of any other measures to improve air quality, and for environmentally-friendly vessels, including river-adapted vessels.

Les fonds de réserve ayant été mis en place au moyen de contributions du secteur, ils devraient pouvoir être utilisés pour l’adaptation des bateaux aux exigences techniques et environnementales adoptées après l’entrée en vigueur du présent règlement, y compris leur adaptation à l’évolution des normes européennes en matière d’émissions de moteurs, ainsi que pour encourager l’efficacité en matière de carburant de moteurs, l’utilisation de carburants de substitution, et toute autre mesure visant à améliorer la qualité de l’air et en faveur de bateaux plus respectueux de l’environnement, y compris les bateaux adaptés à la navigation fluviale ...[+++]


Furthermore, the fuel availability and the engine fuel consumption allow for long patrolling, making the C-27J a very efficient and cost-effective platform.

Par ailleurs, la quantité de combustible disponible et la consommation de carburant du moteur permettent d'effectuer de longues patrouilles, ce qui fait du C-27J une plateforme très efficiente et rentable.


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From the standpoint of environmental conservation, 5% renewable content in engine fuels will help reduce greenhouse gas emissions.

Du point de vue de la conservation de l'environnement, un contenu renouvelable de 5 p. 100 dans les combustibles moteurs permettra de réduire les émissions de gaz à effet de serre.


We are setting ourselves the objective of 5% renewable content in Canadian engine fuels by 2010.

Nous nous fixons comme objectif d'atteindre un contenu renouvelable de 5 p. 100 dans les combustibles moteurs au Canada, d'ici 2010.


"Fuel delivery per stroke (mm3)" in lines 3 and 6 shall be replaced by "Fuel delivery per stroke (mm3) for diesel engines, fuel flow (g/h) for petrol engines";

Aux lignes 3 et 6, le texte "Débit de carburant par course (mm3)" est remplacé par "Débit de carburant par course (mm3) pour les moteurs diesel, débit du carburant (g/h) pour les moteurs à essence".


8.4. For the extension of EEC type-approval to vehicles approved in accordance with the provisions of Directive 70/220/EEC, as last amended by Directive 83/351/EEC, but modified to satisfy the engine fuel requirements of this Directive, the manufacturers are to certify that: 8.4.1. the vehicle type conforms with the requirement of section 5.1.2 regarding engine fuel requirements,

8.4. Pour l'extension de la réception CEE aux véhicules qui sont homologués conformément à la directive 70/220/CEE, modifiée en dernier lieu par la directive 83/351/CEE, mais sont modifiés pour répondre aux exigences du moteur en matière de carburant énoncées dans la présente directive, les constructeurs attestent que: 8.4.1. le type de véhicule est conforme à l'exigence du point 5.1.2 concernant les exigences du moteur en matière de carburant


1. Member States may refuse national type-approval, EEC type-approval or the document provided for in the second indent of Article 10 (1) of Directive 70/156/EEC for a type of motor vehicle with a positive ignition engine whose engine fuel requirements do not meet the provisions of the Annexes to Directive 70/220/EEC, as amended by this Directive: - from 1 October 1988, for types of vehicle having an engine capacity greater than 2 000 cm3, except for those defined in section 8.1,

1. Les États membres peuvent refuser la réception de portée nationale, la réception CEE ou le document prévu à l'article 10 paragraphe 1 deuxième tiret de la directive 70/156/CEE pour un type de véhicule à moteur à allumage commandé dont les exigences en matière de carburant ne répondent pas aux annexes de la directive 70/220/CEE, telle que modifiée par la présente directive: - à partir du 1er octobre 1988 pour les types de véhicules ayant une cylindrée supérieure à 2 000 centimètres cubes, à l'exception des véhicules définis au point 8.1,


The all-weather test facilities at Imperial Oil Limited's research facility in Sarnia will be used to test low- temperature operability in heavy-duty engines, fuel storage for multiple applications and thermal and oxidation stability of heating fuels under seasonal variations.

Les installations de mise à l'essai sous toutes conditions climatiques au laboratoire de recherche d'Imperial Oil Limited, à Sarnia, serviront à vérifier l'opérabilité à basse température dans des moteurs à haut rendement, l'entreposage du combustible pour diverses applications et la stabilité thermique et l'oxydation des combustibles de chauffage dans le cadre de conditions saisonnières.




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'Engine fuel' ->

Date index: 2022-06-10
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