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Aircraft engine mechanical systems overhaul inspector
Aircraft engine mechanical systems technician
Auxiliary system
Building service systems
Building services
Carry out ship mechanical system repairs
Consequence-limiting safety features
Design electromechanical systems
Design mechanisms
Drawing electro-mechanical systems
Drawing electromechanical systems
ESF's
ESFs
Electro-mechanical systems designing
Engine fuel supply
Engine fuel supply system
Engine fuel system
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Engineered safeguards
Engineered safety feature systems
Engineered safety features
Engineered safety systems
Engineering of mechanical systems
Fix vessel mechanical systems
MEMS
MOEMS
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Micro-electro-mechanical system
Micro-eletronic mechanical system
Micro-opto-electro-mechanical device
Micro-opto-electro-mechanical system
Microelectromechanical system
Microoptoelectromechanical system
Optical MEMS
Optical microsystem
Repair vessel mechanical systems
Service equipment
Services
Services system

Traduction de «Engineering mechanical systems » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aircraft engine mechanical systems technician

technicien de systèmes mécaniques de moteurs d'aéronef [ technicienne de systèmes mécaniques de moteurs d'aéronef ]


aircraft engine mechanical systems overhaul inspector

contrôleur à la révision de systèmes mécaniques de moteurs d'aéronef [ contrôleuse à la révision de systèmes mécaniques de moteurs d'aéronef ]


services [ building services | service equipment | services system | building service systems | auxiliary system | mechanical engineering | mechanical equipment | mechanical system ]

installations techniques [ équipements techniques | équipements mécaniques ]


carry out ship mechanical system repairs | fix vessel mechanical systems | perform repair activities on vessel mechanical systems | repair vessel mechanical systems

réparer les systèmes mécaniques d'un navire


design mechanisms | manufacture mechanisms | engineering of mechanical systems | mechanical engineering

génie mécanique | ingénierie mécanique


engineered safety features | ESFs | ESF's | engineered safety systems | engineered safety feature systems | engineered safeguards | consequence-limiting safety features

systèmes de protection | dispositifs de sécurité | systèmes de sécurité | circuits de sécurité | systèmes de sauvegarde actifs | équipements de sauvegarde


engine supply line | engine fuel supply system | engine fuel system | engine fuel supply

circuit d'alimentation réacteur | circuit d'alimentation carburant réacteur | conduite d'alimentation réacteur | circuit moteur | circuit carburant réacteur | alimentation réacteur


drawing electromechanical systems | electro-mechanical systems designing | design electromechanical systems | drawing electro-mechanical systems

concevoir des systèmes électromécaniques


micro-opto-electro-mechanical system | MOEMS | microoptoelectromechanical system | optical MEMS | micro-opto-electro-mechanical device | optical microsystem

microsystème optoélectromécanique | microsystème optique


microelectromechanical system | micro-electro-mechanical system | micro-eletronic mechanical system | MEMS [Abbr.]

système micro-électromécanique | SMEM [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
internal combustion engine’ or ‘engine’ means an energy converter, other than a gas turbine, designed to transform chemical energy (input) into mechanical energy (output) with an internal combustion process; it includes, where they have been installed, the emission control system and the communication interface (hardware and messages) between the engine's electronic control unit(s) and any other powertrain or non-road mobile mach ...[+++]

«moteur à combustion interne» ou «moteur», un convertisseur d'énergie autre qu'une turbine à gaz conçu pour transformer l'énergie chimique (absorbée) en énergie mécanique (délivrée) grâce à un processus de combustion interne; cela inclut, où ils ont été installés, le système de contrôle des émissions et l'interface de communication (matérielle et messages) entre la ou les unités de commande électronique du moteur et toute autre unité de commande du groupe motopropulseur ou de l'engin mobile non routier nécessaire pour satisfaire aux exigences des chapitres II et III.


1. Member States shall take the necessary measures to exercise vigilance and prevent specialised teaching or training of DPRK nationals, within their territories or by their nationals, in disciplines which would contribute to the DPRK's proliferation-sensitive nuclear activities and the development of nuclear-weapon delivery systems, including teaching or training in advanced physics, advanced computer simulation and related computer sciences, geospatial navigation, nuclear engineering, aerospace engineering, aeronautical engineering ...[+++]

1. Les États membres prennent les mesures nécessaires pour faire preuve de vigilance afin d'empêcher que des ressortissants de la RPDC reçoivent un enseignement ou une formation spécialisés dispensés sur leur territoire ou par leurs propres ressortissants, dans des disciplines susceptibles de favoriser les activités nucléaires de la RPDC posant un risque de prolifération et la mise au point de vecteurs d'armes nucléaires, y compris l'enseignement ou la formation dans les domaines de la physique avancée, de la simulation informatique avancée et des sciences informatiques connexes, de la navigation géospatiale, de l'ingénierie nucléaire, d ...[+++]


six years of elementary education, three years of lower secondary school, four years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination’.

six ans d'enseignement de base, trois ans d'enseignement secondaire inférieur, quatre ans d'enseignement professionnel dans un établissement d'enseignement secondaire avec une spécialisation dans l'ingénierie de la navigation intérieure, ainsi qu'une expérience professionnelle de vingt-quatre mois, dont au moins dix-huit mois d'utilisation de systèmes de propulsion mécanique et de systèmes auxiliaires sur des bateaux de navigation intérieure et six mois éventuellement dans le domaine de la réparation de moteurs à combustion sur un chantier naval ou en atelier, et la réussite à l'examen de qualification».


eight years of elementary education and five years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination; or

huit ans d'enseignement de base, cinq ans d'enseignement professionnel dans un établissement d'enseignement secondaire avec une spécialisation dans l'ingénierie de la navigation intérieure, ainsi qu'une expérience professionnelle de vingt-quatre mois, dont au moins dix-huit mois d'utilisation de systèmes de propulsion mécanique et de systèmes auxiliaires sur des bateaux de navigation intérieure et six mois éventuellement dans le domaine de la réparation de moteurs à combustion sur un chantier naval ou en atelier, et la réussite à l'examen de qualification; ou


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six years of elementary education, three years of lower secondary school, four years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination’.

six ans d'enseignement de base, trois ans d'enseignement secondaire inférieur, quatre ans d'enseignement professionnel dans un établissement d'enseignement secondaire avec une spécialisation dans l'ingénierie de la navigation intérieure, ainsi qu'une expérience professionnelle de vingt-quatre mois, dont au moins dix-huit mois d'utilisation de systèmes de propulsion mécanique et de systèmes auxiliaires sur des bateaux de navigation intérieure et six mois éventuellement dans le domaine de la réparation de moteurs à combustion sur un chantier naval ou en atelier, et la réussite à l'examen de qualification».


eight years of elementary education and five years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination; or

huit ans d'enseignement de base, cinq ans d'enseignement professionnel dans un établissement d'enseignement secondaire avec une spécialisation dans l'ingénierie de la navigation intérieure, ainsi qu'une expérience professionnelle de vingt-quatre mois, dont au moins dix-huit mois d'utilisation de systèmes de propulsion mécanique et de systèmes auxiliaires sur des bateaux de navigation intérieure et six mois éventuellement dans le domaine de la réparation de moteurs à combustion sur un chantier naval ou en atelier, et la réussite à l'examen de qualification; ou


Since the amendment of Directive 97/68/EC in 2004, technical progress has been made in the design of diesel engines with a view to make them compliant with the exhaust emission limits for stages IIIB and IV. Electronically controlled engines, largely replacing mechanically controlled fuel injection and control systems, have been developed.

Depuis la modification de la directive 97/68/CE en 2004, des progrès techniques ont été réalisés dans la conception des moteurs diesel en vue de les rendre conformes aux limites d’émissions d’échappement fixées pour les phases III B et IV. Des moteurs à gestion électronique, qui remplacent largement les systèmes de contrôle et d’injection de carburant à gestion mécanique, ont été développés.


The machine and systems industries (e.g. ICT, mechanical engineering etc.) account for about one third of EU manufacturing value-added and are characterized by medium to high growth rates with high rates of RD spending. The challenges for these sectors therefore mainly relate to innovation, intellectual property protection, and ensuring the availability of high skilled personnel.

Les industries mécaniques et des systèmes (par exemple construction mécanique, TIC, etc.) représentent environ un tiers de la valeur ajoutée manufacturière de l’UE et se caractérisent par des taux de croissance de moyens à élevés et une forte croissance des dépenses de RD. Les défis pour ces secteurs ont essentiellement trait à l’innovation, à la protection de la propriété intellectuelle ainsi qu’à la disponibilité d’un personnel hautement qualifié.


Research will focus on: integrated design systems and processes for the realisation of the extended multi-site enterprise concept, as well as for more intelligent production technologies; new aircraft configurations, advanced aerodynamics, materials and structures, engine technologies; mechanical, electrical and hydraulic systems; improved cabin-environmental conditions and utilisation of multimedia services to improve passenger comfort.

La recherche sera centrée sur: les systèmes et les processus de conception intégrée permettant de concrétiser le concept élargi d'entreprise multisite et de faire appel à des technologies de production plus intelligentes; les nouvelles configurations d'aéronefs, l'aérodynamique, les matériaux et structures avancés, les technologies des moteurs; les systèmes mécaniques, électriques et hydrauliques; l'amélioration des conditions en cabine et utilisation de services multimédias afin d'améliorer le confort des passagers.


Research will focus on: integrated design systems and processes for the realisation of the extended multi-site enterprise concept, as well as for more intelligent production technologies; new aircraft configurations, advanced aerodynamics, materials and structures, engine technologies; mechanical, electrical and hydraulic systems; improved cabin-environmental conditions and utilisation of multimedia services to improve passenger comfort.

La recherche sera centrée sur: les systèmes et les processus de conception intégrée permettant de concrétiser le concept élargi d'entreprise multisite et de faire appel à des technologies de production plus intelligentes; les nouvelles configurations d'aéronefs, l'aérodynamique, les matériaux et structures avancés, les technologies des moteurs; les systèmes mécaniques, électriques et hydrauliques; l'amélioration des conditions en cabine et utilisation de services multimédias afin d'améliorer le confort des passagers.


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