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19+1
AAES
American Association of Engineering Societies
EU-GCC Joint Council
Engineers Joint Council
JAFE
Joint Nato-Russia Council
Joint advanced fighter engine
NATO-Russia permanent joint council
NJCEEC
National Joint Council Employment Equity Committee
PJC
Permanent Joint Council

Vertaling van "Engineers Joint Council " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
American Association of Engineering Societies [ AAES | Engineers Joint Council ]

American Association of Engineering Societies [ AAES | Engineers Joint Council ]


EU-GCC Joint Council | Joint Council for GCC/Community cooperation

Conseil conjoint de coopération entre la Communauté et les pays du CCG | Conseil conjoint UE-CCG


Joint Nato-Russia Council | Permanent Joint Council | 19+1 [Abbr.] | PJC [Abbr.]

Conseil conjoint permanent | CCP [Abbr.]


Canadian Operating Engineers Joint Apprenticeship Council

Canadian Operating Engineers Joint Apprenticeship Council


National Joint Council Employment Equity Committee [ NJCEEC | Employment Equity Committee of the National Joint Council ]

Comité sur l'équité en matière d'emploi du Conseil national mixte


Joint Council (EEC-Countries of the Gulf Cooperation Council)

Conseil conjoint CEE-pays du Conseil de coopération du Golfe


NATO-Russia permanent joint council [ PJC ]

Conseil conjoint permanent OTAN-Russie [ CCP ]


Agreement of 27 October 2003 between the Swiss Federal Council and the Government of the French Republic on joint training collaboration between the French and the Swiss armed forces

Accord du 27 octobre 2003 entre le Conseil fédéral suisse et le Gouvernement de la République française relatif aux activités communes d' instruction et d'entraînement des armées françaises et de l'armée suisse


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On 25 April 2012, the Commission received a notification of a proposed concentration pursuant to Article 4 of Council Regulation (EC) No 139/2004 (1) by which the undertaking Pratt Whitney (‘PW’, United States), belonging to United Technologies Corporation (UTC), acquires within the meaning of Article 3(1)(b) of the Merger Regulation control of the whole of the International Aero Engines AG (‘IAE’, Switzerland) joint venture by way of purchase of share ...[+++]

Le 25 avril 2012, la Commission a reçu notification, conformément à l’article 4 du règlement (CE) no 139/2004 du Conseil (1), d’un projet de concentration par lequel l’entreprise Pratt Whitney («PW», États-Unis), appartenant à United Technologies Corporation (UTC), acquiert, au sens de l'article 3, paragraphe 1, point b), du règlement CE sur les concentrations, le contrôle de l’ensemble de l’entreprise commune International Aero Engines AG («IAE», Suisse) par achat d'actions.


On 21 February 2012 the Commission received a notification of a proposed concentration pursuant to Article 4 of Council Regulation (EC) No 139/2004 (1) by which the undertaking Vision Technologies Aerospace Ltd, (VTA, Singapore), a wholly-owned subsidiary of Singapore Technologies Engineering Ltd, (‘STE’, Singapore), and Pratt and Whitney Line Maintenance Services Inc (‘PWLMS’, USA) a wholly-owned subsidiary of United Technologies Corporation (‘UTC’, USA) acquire, within the meaning of Article 3(1)(b) of the Merger Re ...[+++]

Le 21 février 2012, la Commission a reçu notification, conformément à l'article 4 du règlement (CE) no 139/2004 du Conseil (1), d'un projet de concentration par lequel l'entreprise Vision Technologies Aerospace Ltd, («VTA», Singapour), filiale à 100 % de Singapore Technologies Engineering Ltd, («STE», Singapour), et Pratt and Whitney Line Maintenance Services Inc («PWLMS», États-Unis), filiale à 100 % de United Technologies Corporation («UTC», États-Unis) acquièrent, au sens de l'article 3, paragraphe 1, point b), du règlement CE sur ...[+++]


30. Believes that sectors facing fierce international competition should jointly adopt measures to facilitate their restructuring and modernization; in this respect, cites a number of initiatives, such as LeaderSHIP 2015, CARS21 and the High-Level Group on textiles and clothing, as good examples; in view of the urgent need for action in those sectors, calls on the Commission to submit concrete proposals by Autumn 2006 with a view to their adoption by the Council, following an opinion from the European Parliament, before the end of 2 ...[+++]

30. estime que les secteurs confrontés à une vive concurrence internationale devraient adopter en commun des mesures propres à faciliter leur restructuration et leur modernisation; cite, à cet égard, un certain nombre d'initiatives, dont LeaderSHIP 2015, Cars 21 et le groupe à haut niveau "Textile et habillement", qui constituent de bons exemples; en raison de l'urgence pour ces secteurs; invite la Commission à présenter des propositions concrètes d'ici l'automne 2006 pour adoption par le Conseil après avis du Parlement européen avant la fin de l'année 2006; salue l'intention de la Commission de mettre en place des initiatives sector ...[+++]


30. Believes that sectors facing fierce international competition should jointly adopt measures to facilitate their restructuring and modernization; in this respect, cites a number of initiatives, such as LeaderSHIP 2015, CARS21 and the High-Level Group on textiles and clothing, as good examples; in view of the urgent need for action in those sectors, calls on the Commission to submit concrete proposals by Autumn 2006 with a view to their adoption by the Council, following an opinion from the European Parliament, before the end of 2 ...[+++]

30. estime que les secteurs confrontés à une vive concurrence internationale devraient adopter en commun des mesures propres à faciliter leur restructuration et leur modernisation; cite, à cet égard, un certain nombre d'initiatives, dont LeaderSHIP 2015, Cars 21 et le groupe à haut niveau "Textile et habillement", qui constituent de bons exemples; en raison de l'urgence pour ces secteurs; invite la Commission à présenter des propositions concrètes d'ici l'automne 2006 pour adoption par le Conseil après avis du Parlement européen avant la fin de l'année 2006; salue l'intention de la Commission de mettre en place des initiatives sector ...[+++]


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30. Believes that sectors facing fierce international competition should jointly adopt measures to facilitate their restructuring and modernization; in this respect, cites a number of initiatives, such as LeaderSHIP 2015, CARS21 and the High-Level Group on textiles and clothing, as good examples; in view of the urgent need for action in the last two sectors, calls on the Commission to submit concrete proposals by Autumn 2006 with a view to their adoption by the Council and Parliament giving its opinion before the end of 2006; welcomes the intention of the Commission to set up such sector-specific initiatives for the pharmaceutical, chemical, defence, space and mechanical engineering industries;

30. estime que les secteurs confrontés à une vive concurrence internationale devraient adopter en commun des mesures propres à faciliter leur restructuration et leur modernisation; cite, à cet égard, un certain nombre d’initiatives, dont LeaderSHIP 2015, Cars 21 et le groupe à haut niveau «Textile et habillement», qui constituent de bons exemples; en raison de l’urgence pour ces deux derniers secteurs; invite la Commission à présenter des propositions concrètes d’ici l’automne 2006 pour adoption par le Conseil et avis du Parlement européen avant la fin de l’année 2006; salue l’intention de la Commission de mettre en place des initiatives sectorielles du même ordre à destination des secteurs de la pharmacie, de la chimie, de la défense, ...[+++]


[2] A third joint initiative of the Commission, EIB and CEDB (Council of Europe Development Bank) - JESSICA is under discussion with the objective to provide support for financing projects for urban renewal and development using financial engineering techniques.

[2] Une troisième initiative conjointe de la Commission, de la BEI et de la CEB (Banque de développement du Conseil de l’Europe), JESSICA, est actuellement examinée. Elle vise à offrir une aide au financement des projets de rénovation et de développement urbains par des techniques d’ingénierie financière.


In September, 2000, a joint task force on northern research established by the Natural Sciences and Engineering Research Council, NSERC, and the Social Sciences and Humanities Research Council, SSHRC, reported that Canada's research in the North was in a state of crisis.

Dans son rapport présenté en septembre 2000, le groupe de travail mixte mis sur pied par le Conseil de recherches en sciences naturelles et en génie, le CRSNG, et le Conseil de recherches en sciences humaines, le CRSH, constatait que la recherche effectuée par le Canada dans le Nord était en crise.


32. Calls for a reorganisation of the various websites of the major European institutions; considers there is a need for a joint portal for the Commission, the European Parliament, the Council, the Court of Justice and the other main institutions in order to provide citizens with a more complete picture of European Union policies and legislation; considers that the official websites should offer links to relevant non-official sites, be they those of NGOs, associations or the media, or Members of the European Parliament; considers that European Union information sources should include a comprehensive online press library with a sophisticated search engine and a fast and effective help desk;

32. demande une réorganisation des différents sites web des grandes institutions européennes; estime qu'un portail commun à la Commission, au Parlement européen, au Conseil, à la Cour de justice et aux autres grandes institutions est nécessaire pour fournir aux citoyens un tableau d'ensemble plus complet des politiques et législations de l'Union européenne; estime que les sites officiels doivent offrir des liens avec des sites non officiels, qu'il s'agisse de sites d'ONG, d'associations, de médias ou de membres du Parlement européen; estime que les sources d'information de l'Union européenne doivent inclure une bibliothèque de presse en ligne dotée d'un moteur de recherche sophistiqué et un service d'assistance (help desk) rapide et effi ...[+++]


31. Calls for a reorganisation of the various websites of the major European institutions; considers there is a need for a joint portal for the Commission, the Council, the Court of Justice and the other main institutions in order to provide citizens with a more complete picture of European Union policies and legislation; considers that the official websites should offer links to relevant non-official sites, be they those of NGOs, associations or the media, or Members of the European Parliament; considers that European Union information sources should include a comprehensive online press library with a sophisticated search engine and a fast and effective help desk;

31. demande une réorganisation des différents sites web des grandes institutions européennes; estime qu'un portail commun à la Commission, au Conseil, à la Cour de justice et aux autres grandes institutions est nécessaire pour fournir aux citoyens un tableau d'ensemble plus complet des politiques et législations de l'Union européenne; estime que les sites officiels doivent offrir des liens avec des sites non officiels, qu'il s'agisse de sites d'ONG, d'associations, de médias ou de membres du Parlement européen; estime que les sources d'information de l'Union européenne doivent inclure une bibliothèque de presse en ligne dotée d'un moteur de recherche sophistiqué et un service d'assistance (help desk) rapide et efficace;


(1) On 26 March 1999, the Commission received a notification pursuant to Article 4 of Council Regulation (EEC) No 4064/89 ("the Merger Regulation") of a concentration whereby Kvaerner ASA ("Kvaerner") and A. Ahlström Corporation ("Ahlström") notified their intention to establish a joint venture by combining the pulping equipment engineering businesses of Kvaerner Pulp and Paper ("KPP") and Ahlström Machinery Group ("AMG")(3).

(1) Le 26 mars 1999, la Commission a reçu notification d'une opération de concentration conformément à l'article 4 du règlement (CEE) n° 4064/89, (ci-après dénommé "le règlement sur les concentrations"), notification dans laquelle Kvaerner ASA ("Kvaerner") et A. Ahlström Corporation ("Ahlström") faisaient part de leur intention de constituer une entreprise commune en regroupant les activités de Kvaerner Pulp and Paper ("KPP") dans le domaine de l'ingénierie des équipements destinés à l'industrie de la pâte à papier et les activités du groupe Ahlström Machinery ("AMG")(3).




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Date index: 2021-11-28
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