Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Environmental Relations Division
Environmental-pollution-related condition
Information and Public Relations Division
JLO
Oceans and Environmental Law Division
Treaties and Transfrontier Relations Division

Traduction de «Environmental Relations Division » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Environmental Relations Division

Direction des relations environnementales


Oceans and Environmental Law Division [ JLO | Oceans, Environmental and Economic Law Division ]

Direction du droit des océans et de l'environnement [ JLO | Direction du droit économique, des océans et de l'environnement ]


Scientific Relations and Environmental Problems Division

Direction des relations scientifiques et des problèmes environnementaux


Climate,Energy and Environmental Technology Division

Division Climat,Énergie et Technologie de l'environnement


Information and Public Relations Division

Division de l'Information et des Relations publiques


Information Policy, Transparency and Public Relations Division

Division Politique de l'information, transparence, relations publiques


Economics, Research and Environmental Observation Division

Division Economie, recherche et observation de l'environnement


Treaties and Transfrontier Relations Division

Division des traités internationaux et du droit de voisinage


Environmental-pollution-related condition

Facteurs liés à la pollution de l'environnement


Political Affairs Division V, Co-ordination, Economics, Science, Environmental and Cultural Affairs

Division politique V, coordination, économie, science, environnement et culture
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Don Stephenson, Director General, Trade Policy Bureau II, Services, Investment and Intellectual Property Bureau; Catherine Dickson, Director, Information and Technology Trade Policy Division; Johanne Forest, Consultant, Trade and Environment Policies, Environmental Relations Division.

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Don Stephenson, directeur général de la politique commerciale II, Services, Investissement et Propriété intellectuelle; Catherine Dickson, directrice, Direction de la politique commerciale sur l'information et la technologie; Johanne Forest, conseillère en politiques de commerce et environnement, Direction des relations environnementales.


From Foreign Affairs and International Trade: Ken Macartney, Director, Environmental Relations Division; Nigel Bankes, Environmental Law Section, Oceans, Environment and Economic Law Division; Torsten Strom, Counsel, Trade Law Division.

Des Affaires étrangères et du Commerce international : Ken Macartney, directeur, Direction des relations environnementales; Nigel Bankes, Section du droit de l'environnement, Direction du droit économique, des océans et de l'environnement; Torsten Strom, avocat, Direction du droit commercial international.


From Foreign Affairs and International Trade: Richard D. Ballhorn, Director General, International Environmental Affairs Bureau; Ken Macartney, Director, Environmental Relations Division; Nigel Bankes, Oceans, Environment and Economic Law Division.

Des Affaires étrangères et du Commerce international : Richard D. Ballhorn, directeur général, Direction générale des affaires environnementales internationales; Ken Macartney, directeur, Direction des relations environnementales; Nigel Bankes, Direction du droit économique des océans et de l'environnement.


Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Don Stephenson, Director General, Trade Policy Bureau II, Services, Investment and Intellectual Property Bureau; Randle Wilson, Director, Trade Policy and Planning Division; Steve Brereton, Director, Investment Trade Policy Division; Fréderic Seppey, Deputy Director (Regional Agreements), Services Trade Policy Division; Johanne Forest, Consultant, Trade and Environment, Environmental Relations Division, Claude Carrière, Director General, Trade Policy I. From the Canadian International Development Agency: Bill Singleton, A/Director, Economic Policies, Policy B ...[+++]

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Don Stephenson, directeur général de la politique commerciale II, Services, Investissement et Propriété intellectuelle; Randle Wilson, directeur, Direction de la planification de la politique commerciale; Steve Brereton, directeur, Direction de la politique commerciale sur l'investissement; Fréderic Seppey, directeur adjoint (Accords régionaux), Direction de la politique commerciale sur les services; Johanne Forest, consultante, Commerce et environnement, Direction des relations environnementales ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
55. Finally, it is important to note that, by basing the decision approving the Convention on the dual legal basis of Article 133 EC and Article 175(1) EC, the Community is also giving indications to the other parties to the Convention both with regard to the extent of Community competence in relation to that Convention which, as has been shown earlier, falls both within the scope of the common commercial policy and within that of the Community environmental policy, and with regard to the division of compet ...[+++]

55. Enfin, il importe de relever que, en fondant la décision d'approbation de la convention sur la double base juridique des articles 133 CE et 175 CE, la Communauté fournit également des indications à l'attention des autres parties à la convention tant en ce qui concerne l'étendue de la compétence communautaire relative à cette convention qui, ainsi qu'il a été démontré précédemment, relève aussi bien de la politique commerciale commune que de la politique communautaire de l'environnement ...[+++]


32. Calls on Montenegro to achieve progress on aligning national legislation with the acquis as regards access to environmental information, access to justice, environmental liability and strategic environmental assessment provisions on trans-boundary aspects; urges the authorities to integrate more systematically environment-related and climate change issues into other sectoral policies; considers it particularly important to address problems of solid waste, waste water and the poorly regulated waste management system, as well as to introduce more stringent penalties for all those who violate the relevant ...[+++]

32. demande au Monténégro de réaliser des avancées dans l'alignement de la législation nationale sur l'acquis de l'Union en ce qui concerne l'accès aux informations ayant trait à l'environnement, l'accès à la justice, la responsabilité environnementale et les dispositions relatives à l'évaluation environnementale stratégique pour les aspects transfrontaliers; invite instamment les autorités à intégrer, de manière plus systématique, les questions relatives à l'environnement et au changement climatique dans d'autres politiques sectorielles; estime qu'il est particulièrement i ...[+++]


32. Calls on Montenegro to achieve progress on aligning national legislation with the acquis as regards access to environmental information, access to justice, environmental liability and strategic environmental assessment provisions on trans-boundary aspects; urges the authorities to integrate more systematically environment-related and climate change issues into other sectoral policies; considers it particularly important to address problems of solid waste, waste water and the poorly regulated waste management system, as well as to introduce more stringent penalties for all those who violate the relevant ...[+++]

32. demande au Monténégro de réaliser des avancées dans l'alignement de la législation nationale sur l'acquis de l'Union en ce qui concerne l'accès aux informations ayant trait à l'environnement, l'accès à la justice, la responsabilité environnementale et les dispositions relatives à l'évaluation environnementale stratégique pour les aspects transfrontaliers; invite instamment les autorités à intégrer, de manière plus systématique, les questions relatives à l'environnement et au changement climatique dans d'autres politiques sectorielles; estime qu'il est particulièrement i ...[+++]


32. Calls on Montenegro to achieve progress on aligning national legislation with the acquis as regards access to environmental information, access to justice, environmental liability and strategic environmental assessment provisions on trans-boundary aspects; urges the authorities to integrate more systematically environment-related and climate change issues into other sectoral policies; considers it particularly important to address problems of solid waste, waste water and the poorly regulated waste management system, as well as to introduce more stringent penalties for all those who violate the relevant ...[+++]

32. demande au Monténégro de réaliser des avancées dans l'alignement de la législation nationale sur l'acquis de l'Union en ce qui concerne l'accès aux informations ayant trait à l'environnement, l'accès à la justice, la responsabilité environnementale et les dispositions relatives à l'évaluation environnementale stratégique pour les aspects transfrontaliers; invite instamment les autorités à intégrer, de manière plus systématique, les questions relatives à l'environnement et au changement climatique dans d'autres politiques sectorielles; estime qu'il est particulièrement i ...[+++]


15. Considers it crucial for Latin America further to diversify its trade, which is mainly based on raw materials, and to continue to move forward towards sustainable trade in products and services with greater added value, in order to compete globally; considers that global transport related to current supply chains and international labour division should take environmental concerns into consideration;

15. considère qu'il est essentiel pour l'Amérique latine de diversifier son commerce, qui repose principalement sur les matières premières, et de poursuivre sur la voie du commerce durable de produits et de services à haute valeur ajoutée de manière à être compétitive au niveau mondial; estime que le transport mondial lié aux chaînes d'approvisionnement actuelles et à la division internationale du travail devrait prendre en compte les préoccupations environnementales; ...[+++]


We have with us today a group of distinguished witnesses, starting with Mr. Don Stephenson, the director general of the Trade Policy Bureau; Mr. Randle Wilson, the director of the Trade Policy and Planning Division; Steve Brereton, the director of the Investment Trade Policy Division; and Frédéric Seppey, the deputy director for Regional Agreements, along with Johanne Forest, a consultant for Trade and Environment, Environmental Relations Division.

Nous accueillons aujourd'hui des témoins de marque, M. Don Stephenson, directeur général de la politique commerciale; M. Randle Wilson, directeur, Direction de la planification de la politique commerciale; M. Steve Brereton, directeur, Direction de la politique commerciale sur l'investissement; et M. Frédéric Seppey, directeur adjoint, Direction des accords régionaux ainsi que Mme Johanne Forest, conseillère en matière de commerce et d'environnement pour la Direction des relations environnementales.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Environmental Relations Division' ->

Date index: 2022-08-14
w