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Air heating pad system control unit
Canadian environmental control newsletter
Control unit
Dental abrasive air jet system control unit
ECU
Environment conservation
Environmental conservation
Environmental control
Environmental control newsletter
Environmental control unit
Environmental protection
Instruction control unit
Line control and adaptation unit
Museum environment control
TCU
Telecommunication control unit
Transmission command unit
Transmission control unit

Traduction de «Environmental control unit » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
environmental control unit | ECU [Abbr.]

régulateur autonome d'ambiance


environmental control unit

ensemble de conditionnement d'air


line control and adaptation unit | telecommunication control unit | transmission command unit | transmission control unit | TCU [Abbr.]

controleur de transmission | unité de contrôle de transmission | unité de contrôle et d'adaptation de ligne | UCT [Abbr.]


environmental control [ museum environment control ]

régulation des conditions ambiantes


Dental abrasive air jet system control unit

unité de commande de système à jet d’air abrasif dentaire


Air heating pad system control unit

unité de commande de système de chauffage du corps entier à circulation d’air


Air heating/cooling pad system control unit

unité de commande de système de chauffage/refroidissement de tout le corps à circulation d’air


Canadian environmental control newsletter [ Environmental control newsletter ]

Canadian environmental control newsletter [ Environmental control newsletter ]


control unit | instruction control unit

unité de commande


environmental protection | environmental conservation | environmental control | environment conservation

protection de l'environnement | écologie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Commercial companies, such as United Utilities Water plc, Yorkshire Water Services Ltd and Southern Water Services Ltd, which are capable of being a public authority by virtue of Article 2(2)(c) of the directive only in so far as, when they provide public services in the environmental field, they are under the control of a body or person falling within Article 2(2)(a) or (b) of the directive are not required to provide environmental information if it i ...[+++]

Des sociétés commerciales, telles que United Utilities Water plc, Yorkshire Water Services Ltd et Southern Water Services Ltd, qui ne sont susceptibles de constituer une autorité publique au titre de l’article 2, point 2, sous c), de ladite directive que pour autant que, lorsqu’elles fournissent des services publics dans le domaine de l’environnement, elles se trouvent sous le contrôle d’un organe ou d’une personne visé à l’article 2, point 2, sous a) ou b), de la même directive, ne sont pas tenues de fournir des inf ...[+++]


Undertakings, such as United Utilities Water plc, Yorkshire Water Services Ltd and Southern Water Services Ltd, which provide public services relating to the environment are under the control of a body or person falling within Article 2(2)(a) or (b) of Directive 2003/4, and should therefore be classified as ‘public authorities’ by virtue of Article 2(2)(c) of that directive, if they do not determine in a genuinely autonomous manner the way in which they provide those services since a public authority covered by Article 2(2)(a) or (b) ...[+++]

Des entreprises, telles que United Utilities Water plc, Yorkshire Water Services Ltd et Southern Water Services Ltd, qui fournissent des services publics en rapport avec l’environnement se trouvent sous le contrôle d’un organe ou d’une personne visé à l’article 2, point 2, sous a) ou b), de la directive 2003/4, de sorte qu’elles devraient être qualifiées d’«autorités publiques» en vertu de l’article 2, point 2, sous c), de cette directive, si ces entreprises ne déterminent ...[+++]


23. Believes that significant potential threats and conflicts arise from intensified competition over access to, and control of, natural and energy resources, and consequently that the EU should further develop mitigation, adaptation and energy conservation policies with a view to addressing the security risks posed by environmental degradation and climate change; stresses in this regard that the EU must strengthen its leadership in global climate governance and further develop a dialogue with other key actors such as the emerging po ...[+++]

23. estime que des menaces et des confits potentiels majeurs découlent de la forte concurrence portant sur l'accès et le contrôle des ressources énergétiques et que, de ce fait, l'Union européenne doit continuer à développer des politiques d'atténuation, d'adaptation et de conservation de l'énergie afin de répondre aux risques posés par la dégradation de l'environnement et le changement climatique en matière de sécurité; souligne, ...[+++]


23. Believes that significant potential threats and conflicts arise from intensified competition over access to, and control of, natural and energy resources, and consequently that the EU should further develop mitigation, adaptation and energy conservation policies with a view to addressing the security risks posed by environmental degradation and climate change; stresses in this regard that the EU must strengthen its leadership in global climate governance and further develop a dialogue with other key actors such as the emerging po ...[+++]

23. estime que des menaces et des confits potentiels majeurs découlent de la forte concurrence portant sur l'accès et le contrôle des ressources énergétiques et que, de ce fait, l'Union européenne doit continuer à développer des politiques d'atténuation, d'adaptation et de conservation de l'énergie afin de répondre aux risques posés par la dégradation de l'environnement et le changement climatique en matière de sécurité; souligne, ...[+++]


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22. Believes that significant potential threats and conflicts arise from intensified competition over access to, and control of, natural and energy resources, and consequently that the EU should further develop mitigation, adaptation and energy conservation policies with a view to addressing the security risks posed by environmental degradation and climate change; stresses in this regard that the EU must strengthen its leadership in global climate governance and further develop a dialogue with other key actors such as the emerging po ...[+++]

22. estime que des menaces et des confits potentiels majeurs découlent de la forte concurrence portant sur l'accès et le contrôle des ressources énergétiques et que, de ce fait, l'Union européenne doit continuer à développer des politiques d'atténuation, d'adaptation et de conservation de l'énergie afin de répondre aux risques posés par la dégradation de l'environnement et le changement climatique en matière de sécurité; souligne, ...[+++]


The Europe we crave is politically more united; it has a stronger social and environmental policy, with a substantially increased Community budget, without relinquishing control over the ECB.

L'Europe à laquelle nous aspirons est plus unie sur le plan politique, elle dispose d'une politique plus forte en matière sociale et environnementale, avec un budget communautaire fortement augmenté, sans en laisser le contrôle à la BCE.


States have, in accordance with the Charter of the United Nations and the principles of international law, the sovereign right to exploit their own resources pursuant to their own environmental policies, and the responsibility to ensure that activities within their jurisdiction or control do not cause damage to the environment of other States or of areas beyond the limits of national jurisdiction.

Conformément à la charte des Nations unies et aux principes du droit international, les États ont le droit souverain d'exploiter leurs propres ressources selon leur politique d'environnement et ils ont le devoir de faire en sorte que les activités exercées dans les limites de leur juridiction ou sous leur contrôle ne causent pas de dommage à l'environnement dans d'autres États ou dans des régions ne relevant d'aucune juridiction na ...[+++]


REAFFIRMING that States have, in accordance with the Charter of the United Nations and the principles of international law, the sovereign right to exploit their own resources pursuant to their own environmental and developmental policies, and the responsibility to ensure that activities within their jurisdiction or control do not cause damage to the environment of other States or of areas beyond the limits of national jurisdiction,

RÉAFFIRMANT que, conformément à la charte des Nations unies et aux principes du droit international, les États ont le droit souverain d'exploiter leurs propres ressources selon leurs politiques en matière d'environnement et de développement et le devoir de veiller à ce que les activités menées dans les limites de leur juridiction ou sous leur contrôle ne causent pas de dommages à l'environnement d'autres États ou de zones ne releva ...[+++]


2. Insists that the central task of Transatlantic dialogue must be to define the terms of the strategic partnership between the United States and Europe as equal partners, addressing the roles of each in global and regional affairs, the commitment of both to multilateralism and a rule-based international system, the contributions which the EU and the USA will make to global arms control and arms reduction, and the principles which should underlie an equitable burden-sharing in the economic, security, humanitarian, ...[+++]

2. souligne que la tâche centrale du dialogue transatlantique doit consister à définir les conditions du partenariat stratégique entre les États-Unis et l'Europe, en tant que partenaires égaux, non sans aborder le rôle de chacun dans les affaires mondiales et régionales, l'engagement des deux parties à l'égard du multilatéralisme et d'un système international fondé sur le droit, la contribution que les États-Unis et l'Europe entendent apporter au contrôle et à la réduction des armements dans le monde ainsi que les principes sur lesquels doit se fonder une ...[+++]


CONSIDERING the pertinent provisions of the Declaration of the United Nations Conference on the human environment, and in particular principle 21, which expresses the common conviction that States have, in accordance with the Charter of the United Nations and the principles of international law, the sovereign right to exploit their own resources pursuant to their own environmental policies, and the responsibility to ensure that activities within their jurisdiction or control ...[+++]

CONSIDÉRANT les dispositions appropriées de la déclaration de la conférence des Nations unies sur l'environnement de l'homme, et en particulier le principe 21, lequel exprime la conviction commune que, conformément à la charte des Nations unies et aux principes du droit international, les États ont le droit souverain d'exploiter leurs propres ressources selon leurs propres politiques d'environnement et ont le devoir de faire en sorte que les activités exercées dans les limites de leur juridiction et sous leur ...[+++]


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