22. Takes the view that further instruments to support the EQF should be fostered in order to facilitate public access to the EQF, with the main focus on the Copenhagen and Bologna conclusions, to w
hich the EQF should form a logically structured starting point; takes the view that special attention should a
lso be given to the contribution of international organisations and European centres such as the ...[+++] Organisation for Economic Cooperation and Development and the European Centre for the Development of Vocational Training in the field of learning and the acquisition of qualifications and skills; calls on the Commission to progress the development of the European Credit of Vocational Education and Training (ECVET) system to further develop and promote the Europass and to develop the ‘Ploteus’ data bank and to promote further innovative approaches to the recognition of informal and non-formal learning; 22. estime qu'il importe de multiplier les dispositif
s de soutien au CEQ pour permettre aux citoyens d'avoir accès à ce dernier et qu'à cet égard, les résultats des processus de Copenhague et de Bologne, avec lesquels le CEQ doit s'articuler harmonieusement, doivent se voir accorder la plus grande attention; estime qu'une importance particulière doit être accordée au travail ré
alisé en matière de formation, de compétences et de capacités par les organisations internation
ales et les centres ...[+++] européens comme l'Organisation de coopération et de développement économiques et le Centre européen pour le développement de la formation professionnelle; invite la Commission à développer plus avant le système européen de transferts de crédits pour l'enseignement et la formation professionnels (ECVET), à perfectionner et à promouvoir Europass et à développer la base de données "Ploteus", ainsi qu'à encourager plus avant les approches innovantes en faveur de la reconnaissance de l'apprentissage informel et non formel;