Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Euro NCAP
EuroRAP
European New Car Assessment Program
European New Car Assessment Programme
European Road Assessment Programme
SPEAR

Traduction de «European New Car Assessment Programme » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Euro NCAP | European New Car Assessment Programme

Euro NCAP | programme européen d'évaluation des nouveaux modèles de voitures




Support Programme for the Evaluation of Activities in the field of Research | Support Programme in the field of the European Community's Assessment of Research and Technological Development | SPEAR [Abbr.]

Programme de recherches et d'études en appui de l'évaluation des activités de recherche et développement | SPEAR [Abbr.]


European Road Assessment Programme | EuroRAP [Abbr.]

Programme européen d'évaluation des routes


East-West Relations in Transition: Towards a New European Order. Excerpts from a Report of the Strategic Assessment Group of Experts, to the Canadian Institute for International Peace and Security

East-West Relations in Transition : Towards an New European Order. Excerpts from a Report of the Strategic Assessment Group of Experts, to the Canadian Institute for International Peace and Security
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Going beyond the EU's vehicle type-approval scheme, the European New Car Assessment Programme (EuroNCAP) tests the safety of the most popular categories of new cars in accordance with harmonised testing protocols under conditions representative of different types of crashes which cause serious injuries to occupants, and possibly with a pedestrian being hit.

Au-delà du régime de réception communautaire des véhicules, le programme européen d'évaluation des nouveaux modèles de voitures (EuroNCAP) teste la sécurité des modèles les plus populaires de voitures neuves selon des protocoles d'essai harmonisés, dans des conditions représentatives de divers types de collisions qui génèrent des blessures graves pour les occupants ainsi que dans un choc éventuel avec un piéton.


In view of this, the Commission will continue to support EuroNCAP (the European New Car Assessment Programme) to ensure that new cars are tested in accordance with harmonised testing protocols and to inform and raise awareness among consumers.

Dans ce contexte, la Commission continuera d'apporter son soutien à EuroNCAP (programme européen d'évaluation des nouveaux modèles de voitures) afin de tester des voitures neuves selon des protocoles d'essai harmonisés et d'informer et sensibiliser les consommateurs.


In particular the directives on front and side impact [22] and consumer information from the European New Car Assessment Programme (see following paragraph) have led to the most rapid developments in car occupant protection that Europe has experienced.

C'est notamment grâce aux directives relatives aux collisions latérales et frontales [22] et à l'information des consommateurs assurée par le programme européen d'évaluation des nouveaux modèles de voitures (voir paragraphe suivant) que l'Europe a enregistré ses progrès les plus rapides sur le plan de la protection des occupants de voitures.


5.2.2. Consumer information: the European New Car Assessment Programme (EuroNCAP)

5.2.2. Information des consommateurs: le programme européen d'évaluation des nouveaux modèles de voitures (EuroNCAP)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
221 | Scientific/expertise domains concerned 1) In November 2001 a study on fiscal measures to reduce CO2 emissions from new passenger cars has been published (the COWI Study), which included model based calculations to assess the extent to which vehicle related taxes (mainly registration taxes and annual circulation taxes) can be effective means to reduce these emissions from new cars to the agreed target of the Community Strategy of 120 g/km.

221 | Domaines scientifiques/d'expertise concernés 1) Publication, en novembre 2001, d’une étude sur les mesures fiscales destinées à réduire les émissions de CO2 des voitures particulières neuves (étude COWI). Sur la base de modèles, cette étude a calculé dans quelle mesure les taxes sur les véhicules (principalement les taxes d’immatriculation et les taxes annuelles de circulation) pouvaient constituer un moyen efficace de réduire les émissions des voitures neuves en vue d’atteindre l’objectif de 120 g/km fixé dans la stratégie de la Communauté.


19. Is worried about the safety of those vulnerable road users; including young people, for whom the death rate is particularly high; notes that the risk of death in motorcycle or moped travel is 17 times higher than in car travel and that walking or cycling is up to nine times riskier; stresses that safety needs to be significantly improved not only for car occupants but also for vulnerable road users, such as pedestrians, cyclists and motorcyclists; highlights the need to focus on road safety education, legislation and control measures on higher-risk groups through a more holistic approach; calls on the Commission to propose effective measures to ensure that all vulnerable road users benefit from maximum protection - such as hazard w ...[+++]

19. se préoccupe pour la sécurité de ces usagers vulnérables de la route, y compris des jeunes gens chez qui le taux de mortalité est particulièrement élevé; constate que le risque de décès à moto ou à cyclomoteur est 17 fois plus élevé qu'en voiture et que la marche ou le déplacement à vélo sont jusqu'à neuf fois plus risqués; souligne qu'il convient d'améliorer notablement la sécurité non seulement des occupants des véhicules automobiles mais aussi des usagers vulnérables de la route, comme les piétons, les cyclistes et les motocy ...[+++]


35. Is aware of the fact that introducing many new technologies may prove to be costly and that new car buyers are not always able or willing to pay the full cost even though the socio-economic cost savings would be higher than the added cost to the vehicle; calls on the Commission to define, together with the Member States ( and at the same time safeguarding the functioning of the internal market) fiscal and other incentives to accelerate the introduction of effective solutions and enhance their introduction through a reformed and more exhaustive EuroNCAP (European New Car Assessment Programme);

35. est conscient du fait que l'introduction de nombreuses nouvelles technologies peut se révéler onéreuse et que les acheteurs de nouvelles automobiles ne sont pas toujours capables de payer le coût total ou disposés à le faire, même si les économies en termes de coûts socio-économiques devraient être supérieures au coût additionnel du véhicule; invite la Commission à définir, en concertation avec les États membres (tout en préservant le fonctionnement du marché intérieur), des incitations fiscales et autres pour accélérer l'introduction de solutions efficaces et renforcer leur introduction par l'intermédiaire d'un EuroNCAP (programme européen d'évaluation des no ...[+++]


The EEVC tests were adopted in 1993 and have been used since 1997 by the European New Car Assessment Programme Euro NCAP which publishes information on the safety of cars, receiving its funding mainly from the Commission.

Les essais de l'EEVC ont été mis en place en 1993 et sont utilisés depuis 1997 par le European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), qui publie des informations sur la sécurité de véhicules à moteur et est financé par la Commission européenne.


2. Recalls the 24-year history of pedestrian-friendly car fronts to date, with EU and national funding of research in this field, the work of the European Enhanced Vehicle-Safety Committee (EEVC) and its different working groups, contradictory benefit studies by several national road safety institutes on one side and the European Association of Automotive Manufacturers (ACEA) on the other, debates on test methods, the presentation at a relatively early stage of cars which to a considerable extent already meet the EEVC criteria, the aborted attempts by the Commission to come forward with a legislative proposal and the subsequent promises in various communications to attempt again to propose a legislative act, and ...[+++]

2. rappelle l'évolution agitée – longue de 24 années – que les profils avant de voitures moins dangereux pour les piétons ont connue jusqu'à présent et qui a vu notamment un financement communautaire et national de la recherche dans ce domaine, les travaux du Comité européen des véhicules expérimentaux (CEVE) et de ses groupes de travail, les études contradictoires coûts-avantages émanant de divers instituts de sécurité routière, d'une part, et de l'Association des constructeurs européens d'automobiles (ACEA), d'autre part, les débats ...[+++]


further support for the European New Car Assessment Programme (EuroNCAP); calls on the Commission to request EuroNCAP to consider the possibility of combining standards for pedestrians and car-drivers to give car-buyers, who are both pedestrians and car-users, one overall performance standard; the current EuroNCAP should also be incorporated in a larger testing programme which would take account of further safety aspects, with regard in particular to the safety of vulnerable road users,

octroi d'un soutien supplémentaire au programme européen d'évaluation des nouveaux modèles de voitures (EuroNCAP), tout en invitant la Commission à demander que celui-ci envisage la possibilité de combiner les évaluations des piétons et occupants de véhicule, afin que les acheteurs, étant à la fois piétons et conducteurs, reçoivent une appréciation d'ensemble de leur comportement, intégration, tout aussi importante, de l'actuel programme EuroNCAP dans un programme de tests plus vastes tenant compte d'autres aspects de la sécurité, concernant notamment celle des catégories d'u ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'European New Car Assessment Programme' ->

Date index: 2023-10-04
w