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AI-based CAD system
CAD expert system
Describe-and-match system
Design KBS
Design expert system
Design-oriented expert system
Development package
Expert CAD system
Expert design package
Expert design system
Expert system
Expert system based on good practice
Expert system shell
Expert system-based
IDA system
Intelligent CAD system
Intelligent Design Aiding system
Intelligent design aid
Intelligent design aiding system
Intelligent modelling system
Intelligent product modelling system
Knowledge system
Knowledge-based intelligent design assistant
Knowledge-based system
Model-based expert system
Model-based system
RBS
Rule-based expert design system
Rule-based expert system
Rule-based system
Shell
Shell system

Vertaling van "Expert system-based " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


expert system based on good practice

système expert basé sur la bonne pratique


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système expert de CAO | système intelligent de CAO | système expert de conception


rule-based expert system | rule-based system | RBS [Abbr.]

système à base de règles | SBR [Abbr.]


model-based system [ model-based expert system | describe-and-match system ]

système à base de modèle [ système expert à base de modèle | système expert basé sur un modèle | système à base de modèles ]


expert system shell - expert system whose knowledge base is empty

squelette de système expert - système expert dont la banque de connaissances est vide


model-based expert system

système expert à base de modèles


knowledge-based system | knowledge system | expert system

système à base de connaissances | système expert [ SBC ]


expert system | knowledge-based system

système expert | système à base de connaissances


expert system shell | shell system | shell | development package

système essentiel | coquille | générateur de systèmes experts | coquille vide | coque
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Final Report concerning this Best Project will be published in the Autumn 2003 and will provide, based on the work of the expert group, a set of indicators for each of the discussed topics (early warning ; legal system ; fresh start ; stigma of failure) and a strategy for improvement by giving examples of best practices.

Le rapport final afférent à ce projet sera publié à l'automne 2003. Sur la base des travaux menés par le groupe d'experts, il proposera un ensemble d'indicateurs pour chacune des questions discutées (alerte précoce; système juridique; redémarrage de l'activité; non-stigmatisation du dépôt de bilan) ainsi qu'une stratégie d'amélioration illustrée par des exemples de meilleures pratiques.


Recognising this potential, the European Commission in 2002, together with the automotive industry and other stakeholders established an eSafety Working Group consisting of some 40 experts, and mandated it to propose a strategy for accelerating the research, development, deployment and use of ICT-based intelligent safety systems for improving road safety in Europe.

Consciente de ces possibilités, la Commission européenne a créé en 2002, en association avec l'industrie automobile et les autres parties concernées, un groupe de travail «eSafety» comprenant une quarantaine d'experts et l'a chargé de proposer une stratégie pour accélérer la recherche, le développement, le déploiement et l'utilisation de systèmes de sécurité intelligents basés sur les TIC en vue d'améliorer la sécurité routière en Europe.


As a result of this meeting, the partners decided to establish an eSafety Working Group consisting of some 40 experts, and mandated it to propose a strategy for accelerating the research, development, deployment and use of ICT-based intelligent active safety systems for improving road safety in Europe.

En conclusion de cette réunion, les partenaires ont décidé de créer un groupe de travail «eSafety» comprenant une quarantaine d'experts et l'ont chargé de proposer une stratégie pour accélérer la recherche, le développement, le déploiement et l'utilisation de systèmes de sécurité intelligents actifs basés sur les TIC en vue d'améliorer la sécurité routière en Europe.


In these second-generation models, the use of telematic tools and assistance from artificial intelligence based on mathematical models facilitate rulings on disputes through the systematic evaluation of the parties' proposals, in turn supported by IT specialists with equal capacity (‘intelligent interfaces’) in a interactive process based on standard negotiating patterns such as BATNA (Best Alternative to a Negotiated Agreement), WATNA (Worst Alternative to a Negotiated Agreement) and finally ZOPA (Zone of Possible Agreement). Examples of decision support systems include expert ...[+++]

Dans ces modèles de deuxième génération, l'utilisation d'outils télématiques et l'aide apportée par l'intelligence artificielle fondée sur des modèles mathématiques facilitent l'élaboration de décisions réglant des litiges grâce à l'évaluation systématique des propositions des parties, celles-ci étant à leur tour soutenues par des agents électroniques dotés d'une égale capacité (des «interfaces intelligentes») dans le cadre d'un processus interactif s'appuyant sur des modèles normalisés de négociation, tels que BATNA («Best Alternative to a Negotiated Agreement»: meilleure solution autre qu'un accord négocié) ou WATNA («Worst Alternative to a Negotiated Agreement»: pire solution autre qu'un accord négocié), et enfin ZOPA («Zone of Possible ...[+++]


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In these second-generation models, the use of telematic tools and assistance from artificial intelligence based on mathematical models facilitate rulings on disputes through the systematic evaluation of the parties' proposals, in turn supported by IT specialists with equal capacity (‘intelligent interfaces’) in a interactive process based on standard negotiating patterns such as BATNA (Best Alternative to a Negotiated Agreement), WATNA (Worst Alternative to a Negotiated Agreement) and finally ZOPA (Zone of Possible Agreement). Examples of decision support systems include expert ...[+++]

Dans ces modèles de deuxième génération, l'utilisation d'outils télématiques et l'aide apportée par l'intelligence artificielle fondée sur des modèles mathématiques facilitent l'élaboration de décisions réglant des litiges grâce à l'évaluation systématique des propositions des parties, celles-ci étant à leur tour soutenues par des agents électroniques dotés d'une égale capacité (des «interfaces intelligentes») dans le cadre d'un processus interactif s'appuyant sur des modèles normalisés de négociation, tels que BATNA («Best Alternative to a Negotiated Agreement»: meilleure solution autre qu'un accord négocié) ou WATNA («Worst Alternative to a Negotiated Agreement»: pire solution autre qu'un accord négocié), et enfin ZOPA («Zone of Possible ...[+++]


They underline that this new evaluation system is an EU-based mechanism and that it will cover all aspects of the Schengen acquis and involve experts from the Member States, the Commission and relevant EU agencies.

Les trois institutions soulignent que ce nouveau système d'évaluation est un mécanisme de l'UE, qu'il couvrira tous les aspects de l'acquis de Schengen et qu'il associera des experts des États membres, la Commission et les agences de l'UE concernées.


The acceptance of the N.SIS II compliance tests will be based on a report, prepared by an expert appointed by the Member States, containing a detailed analysis of the test results and conclusions as to the validation of the Member States’ national systems.

L’acceptation des essais de conformité des N.SIS II sera fondée sur un rapport, rédigé par un expert désigné par les États membres, comportant une analyse approfondie des résultats des essais et des conclusions relatives à la validation des systèmes nationaux des États membres.


The Commission therefore considered a number of options, ranging from maintaining the existing arrangements [7], through to the proposal made by the evaluators based on national Government representatives, to mixed systems involving independent experts and Government representatives, and, finally, a model based on drawing on the expertise of the heads of the specialised bodies in the Member States which are charged with independently promoting racial equality and combating racial discrimination.

La Commission a donc envisagé un certain nombre de possibilités allant du maintien des dispositions existantes [7] jusqu'à des systèmes mixtes associant des experts indépendants et des représentants gouvernementaux, en passant par la proposition des évaluateurs qui repose sur des représentants gouvernementaux nationaux et, enfin, un modèle fondé sur l'utilisation des compétences des chefs d'organismes spécialisés dans les États membres qui sont chargés de promouvoir l'égalité raciale et de lutter contre la discrimination raciale en toute indépendance.


The Commission therefore considered a number of options, ranging from maintaining the existing arrangements [7], through to the proposal made by the evaluators based on national Government representatives, to mixed systems involving independent experts and Government representatives, and, finally, a model based on drawing on the expertise of the heads of the specialised bodies in the Member States which are charged with independently promoting racial equality and combating racial discrimination.

La Commission a donc envisagé un certain nombre de possibilités allant du maintien des dispositions existantes [7] jusqu'à des systèmes mixtes associant des experts indépendants et des représentants gouvernementaux, en passant par la proposition des évaluateurs qui repose sur des représentants gouvernementaux nationaux et, enfin, un modèle fondé sur l'utilisation des compétences des chefs d'organismes spécialisés dans les États membres qui sont chargés de promouvoir l'égalité raciale et de lutter contre la discrimination raciale en toute indépendance.


The actions are oriented to meet Member States' needs for the development of knowledge and expert systems rules, which can constitute the base for the development of expert systems with a Community dimension in the various domains of the statistics field.

Elles visent à répondre aux besoins des États membres en vue de développer, dans le domaine des systèmes experts, les connaissances et les règles qui peuvent jeter les bases nécessaires au développement de systèmes experts de dimension communautaire dans les différents domaines de la statistique .


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