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Extensible Business Reporting Language
XBRL

Traduction de «Extensible Business Reporting Language » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Extensible Business Reporting Language | XBRL [Abbr.]

Format électronique XBRL | XBRL [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Extensible Business Reporting Language, also known as XBRL, will bring new efficiencies to the distribution of information.

Le langage XBRL, pour eXtensible Business Reporting Language, va faciliter la diffusion de l'information.


Water scarcity is projected to become a major problem with almost half the world's population living in areas of high water stress by 2030[11]; New risks are emerging with potentially highly disruptive consequences (space weather related events, multi-risk events such as the 2011 Fukushima triple disaster, risks in a digital and high-tech era, including cyber risks); Extensive risk events (small scale, highly frequent, and localised events such as flash floods, fires and landslides) are often underestimated and under-reported but th ...[+++]

La rareté de la ressource en eau devrait devenir un problème majeur, près de la moitié de la population mondiale vivant dans des régions soumises à un stress hydrique élevé en 2030[11]; de nouveaux risques susceptibles d'avoir des effets très perturbateurs sont en train d’émerger (évènements liés à la météorologie spatiale, évènements comportant des risques multiples comme la triple catastrophe de Fukushima en 2011, risques dans le domaine numérique et de la haute technologie, y compris les risques liés au cyberespace); des événemen ...[+++]


ESMA should develop draft technical regulatory standards, for adoption by the Commission, to specify the electronic reporting format, with due reference to current and future technological options, such as eXtensible Business Reporting Language (XBRL).

L’AEMF devrait mettre au point des projets de normes techniques de réglementation, en vue de leur adoption par la Commission, afin de préciser le format électronique pour la communication d’informations, en faisant dûment référence aux solutions technologiques actuelles et futures, telles que le format électronique XBRL.


A data reporting services provider seeking to extend its business to additional data reporting services shall submit a request for extension of its authorisation.

Tout prestataire de services de communication de données souhaitant étendre son activité à d’autres services de communication de données soumet une demande d’extension de son agrément.


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Basel Committee on the Global Financial System (CGFS) Basel Committee on Banking Supervision (BCBS) Co-chair, Research Task Force of the Basel Committee on Banking Supervision Basel Committee on Payment and Settlement Systems (CPSS) Committee of European Banking Supervisors (CEBS) Board of the Brussels European and Global Economic Laboratory (BRUEGEL) Board of Directors of XBRL (Extensible Business Reporting Language) High Council of Finance Comité des risques et établissements financiers systémiques (CREFS) International Advisory Council of the International centre for Financial Regulation

Comité de Bâle sur le système financier mondial (CGFS) Comité de Bâle sur le contrôle bancaire (BCBS) Co-président de la Research Task Force du comité de Bâle sur le contrôle bancaire Comité de Bâle sur les systèmes de paiement et de règlement (CPSS) Comité européen des contrôleurs bancaires (CEBS) Conseil d'administration du Brussels European and Global Economic Laboratory (BRUEGEL) Conseil d'administration de XBRL (Format électronique XBRL) Conseil supérieur des Finances Comité des risques et établissements financiers systémiques (CREFS) International Advisory Council du International Centre for Financial Regulation (ICFR)


Basel Committee on the Global Financial System (CGFS) Basel Committee on Banking Supervision (BCBS) Co-chair, Research Task Force of the Basel Committee on Banking Supervision Basel Committee on Payment and Settlement Systems (CPSS) Committee of European Banking Supervisors (CEBS) Board of the Brussels European and Global Economic Laboratory (BRUEGEL) Board of Directors of XBRL (Extensible Business Reporting Language) High Council of Finance Comité des risques et établissements financiers systémiques (CREFS) International Advisory Council of the International centre for Financial Regulation

Comité de Bâle sur le système financier mondial (CGFS) Comité de Bâle sur le contrôle bancaire (BCBS) Co-président de la Research Task Force du comité de Bâle sur le contrôle bancaire Comité de Bâle sur les systèmes de paiement et de règlement (CPSS) Comité européen des contrôleurs bancaires (CEBS) Conseil d'administration du Brussels European and Global Economic Laboratory (BRUEGEL) Conseil d'administration de XBRL (Format électronique XBRL) Conseil supérieur des Finances Comité des risques et établissements financiers systémiques (CREFS) International Advisory Council du International Centre for Financial Regulation (ICFR)


Mr. Speaker, I have the honour to present, in both official languages, the following reports from the Standing Committee on Procedure and House Affairs: the 53rd report, requesting an extension of 15 sitting days to consider the report of the Federal Electoral Boundaries Commission for Ontario 2012; the 54th report, requesting an extension of 15 days to consider the report for the Federal Electoral Boundaries Commission for Quebec 2012; and the 55th report, pursuant to Standing Orders 104 and 114, regarding membership of the committ ...[+++]

Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter, dans les deux langues officielles, les rapports suivants du Comité permanent de la procédure et des affaires de la Chambre: le cinquante-troisième rapport, concernant la demande d'un délai supplémentaire de quinze jours de séance pour étudier le Rapport de la Commission de délimitation des circonscriptions électorales fédérales pour l'Ontario 2012; le cinquante-quatrième rapport, concernant la demande d'un délai supplémentaire de quinze jours de séance pour étudier le Rapport de la Commission de délimitation des circonscriptions électorales fédérales pour le Québec 2012; et le cinquan ...[+++]


Mr. Speaker, I have the honour to present, in both official languages, the following reports of the Standing Committee on Procedure and House Affairs: the 49th report requesting an extension to consider the report of the Federal Electoral Boundaries Commission for British Columbia, 2012; the 50th report, requesting an extension to consider the report of the Federal Electoral Boundaries Commission for Saskatchewan 2012; and the 51st report, pursuant to Standing Order 104 and 114, regarding the membership of committees of the House.

Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter à la Chambre, dans les deux langues officielles, les rapports suivants du Comité permanent de la procédure et des affaires de la Chambre: le 49 rapport, qui demande de prolonger l'examen du Rapport de la Commission de délimitation des circonscriptions électorales fédérales pour la Colombie-Britannique 2012; le 50 rapport, qui demande de prolonger l'examen du Rapport de la Commission de délimitation des circonscriptions électorales fédérales pour la Saskatchewan 2012; et le 51 rapport qui, conformément aux articles 104 et 114 du Règlement, recommande un changement à la liste des membres ...[+++]


This analysis was confirmed by a broad consultation[4] in 2007-08 which included an online consultation attracting over 2 400 replies, and two advisory groups reporting on the contribution of multilingualism to intercultural dialogue and on the role played by languages in business[5].

Cette analyse a été confirmée par une vaste consultation[4] menée en 2007-2008, comprenant une consultation en ligne, qui a donné lieu à plus de 2 400 réponses, et les rapports de deux groupes consultatifs sur la contribution du multilinguisme au dialogue interculturel et sur le rôle joué par les langues dans la vie économique[5].


2. The report shall, in particular, review the experience gained from the application of this Regulation and consider whether it would be desirable and practicable to provide for the extension of the requirements of Article 5 to food business operators carrying out primary production and those associated operations listed in Annex I.

2. Le rapport analyse notamment l'expérience acquise dans le cadre de l'application du présent règlement et examine s'il est souhaitable et possible de prévoir l'extension des exigences prévues à l'article 5 aux exploitants du secteur alimentaire effectuant une production primaire et les opérations connexes énumérées à l'annexe I.




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Date index: 2021-03-09
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