5. Takes the view that only by developing an interoperable and co-modal European transport system wil
l it be possible to increase energy efficiency; stresses the urgency of rapidly increasing interoperability and, in this regard, the importan
ce of internalising external costs as a possible additional solution for restoring balance in the use of the various transport modes and for promoting, where possible, the use of less polluting modes of transport and alternative energy sources ranging fro
...[+++]m all types of gaseous and liquid fuels, such as LPG, LNG and CNG, to electricity, thus reducing the energy requirements of the European transport system as well as CO2, NOx, and PM10 emissions; supports in particular electric-powered mobility with a view to boosting the use of low-CO2 technologies and achieving overall efficiency in the transport system; 5. estime que seul le développement d'un système de transports européen interopérable et comodal permettra de renforcer l'efficacité énergétique; souligne l'urgence d'accroître l'interopérabilité et l'importance, à cette fin, de l'intern
alisation des coûts externes comme solution complémentaire possible en vue de rééquilibrer l'utilisation des divers modes de transport et de promouvoir, quand cela est possible, l'utilisation de modes de transport moins polluants ainsi que toute source d'énergie de substitution, depuis tous types de carburants gazeux et liquides, tels que le GPL, le GNL ou le GNC, jusqu'à l'électricité, de sorte à réduir
...[+++]e les besoins en énergie du système de transport européen et les émissions de CO2, de NOx et de PM10; soutient notamment la mobilité électrique afin d'améliorer le recours aux technologies peu émettrices de CO2 ainsi que l'efficacité globale des transports;