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Conditional train
Extra flight
Extra label drug use
Extra label use
Extra section
Extra section flight
Extra train
Extra-budgetary Funds Section
Extra-label drug use
Extra-label use
Extra-section
Extralabel drug use
Extralabel use
Find appropriate extra
Find appropriate extras
Finding appropriate extras
Flight
Identify appropriate extras
Off label drug use
Off label use
Off-label drug use
Off-label use
Relief section
Relief train
Second section
XSEC

Vertaling van "Extra section " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
extra section | extra-section | XSEC [Abbr.]

parcours complémentaire


extra section | extra train | relief section | relief train

train supplémentaire précédant le régulier


extra section flight [ extra section ]

vol supplémentaire








conditional train | extra train | relief train | second section

train bis | train de dédoublement | train supplémentaire


Extra-budgetary Funds Section

Section des fonds extrabudgétaires


find appropriate extra | finding appropriate extras | find appropriate extras | Identify appropriate extras

trouver des figurants appropriés


extra-label drug use | extra label drug use | extralabel drug use | off label drug use | off-label drug use | extralabel use | extra label use | extra-label use | off label use | off-label use

emploi non conforme | utilisation non indiquée sur l'étiquette
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its opinion on financing the CAP, the Committee welcomed the proposal to convert 'negative expenditure' into 'assigned revenue' because the amounts so converted could really be used to finance expenditure from the EAGGF Guarantee Section without imposing an extra burden on the common budget.

Dans son avis sur « Le financement de la PAC », le CES se félicite de la proposition consistant à transformer les « dépenses négatives » en « recettes affectées » parce que les montants ainsi transformés pourront vraiment être utilisés pour financer les dépenses du FEOGA section « Garantie » sans entraîner de charge supplémentaire pour le budget commun.


There are today more than 3500 routes between EU Member States and more than 2500 extra-EU routes, Commission Staff Working Document, chapter 1 section 2.

Il existe aujourd’hui plus de 3 500 liaisons entre les États membres de l’UE et plus de 2 500 liaisons avec des pays tiers, document de travail des services de la Commission, chapitre 1, section 2.


The Norwegian authorities suggest amending the notified system (see section I.9.2 of this Decision) and intend to apply, for the support of energy saving measures, the ‘extra cost approach’ as stipulated in section D.1.3 (25), section D.1.6 (30), (31), and section D.1.7 (32) of the Environmental Guidelines.

Les autorités norvégiennes suggèrent de modifier le système notifié (voir point I.9.2 de la présente décision) et ont l’intention d’appliquer, en ce qui concerne les aides en faveur des mesures d’économie d’énergie, l’«approche basée sur les coûts supplémentaires» prévue par la section D.1.3, point 25, la section D.1.6, points 30 et 31, et la section D.1.7, point 32, de l’encadrement «environnement».


Given that Enova allocates aid to the most cost effective projects based on internal competition, the majority of projects can be expected to result in aid components within the threshold of 100 % of extra investment costs as stipulated in section D.1.3 (27), with the ceiling resulting from the application of section D.3.3.1 (54) rarely being reached.

Puisque Enova octroie des aides aux projets jugés être les plus performants parmi ceux qui ont été mis en concurrence, les aides accordées à la majorité des projets ne devraient pas dépasser le seuil fixé à 100 % des coûts d’investissement supplémentaires à la section D.1.3, point 27, de l’encadrement «environnement» et devraient atteindre rarement le plafond résultant de l’application de la section D.3.3.1, point 54.


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In particular, the Authority noted that the support was not based on the ‘extra cost’ methodology of section D 1.3 (27) and section D.1.7 (32) of the Environmental Guidelines.

En particulier, l’Autorité a constaté que cette aide n’était pas basée sur la méthode des «coûts supplémentaires» prévue par la section D.1.3, point 27, et la section D.1.7, point 32, de l’encadrement «environnement».


The Norwegian authorities will calculate the investment aid for energy saving measures according to section D.1.3 (25) (40) of the Environmental Guidelines in combination with section D.1.7 (32) of the Environmental Guidelines, i.e. the investment costs of the project will be strictly confined to the extra investment costs necessary to meet the environmental objectives.

Les autorités norvégiennes calculeront l’aide à l’investissement pour les mesures d’économie d’énergie conformément à la section D.1.3, point 25 (40), de l’encadrement «environnement» en liaison avec la section D.1.7, point 32, c’est-à-dire que les coûts éligibles du projet seront strictement limités aux coûts d’investissement supplémentaires nécessaires pour atteindre les objectifs de protection de l’environnement.


68. Welcomes the insertion of a specific section on tourism (Section 4, Article III-281) in the Treaty establishing a Constitution for Europe; believes that this legal basis will make more consistent support action possible, and that it will be given extra weight by the full involvement of the European Parliament in the adoption of legislative measures;

68. se félicite de l'insertion d'une section spécifique sur le tourisme (section 4, article III - 281) dans le traité établissant une Constitution pour l'Europe; considère que cette base juridique permettra une action d'appui en matière de tourisme plus cohérente dont le poids sera renforcé par l'association pleine et entière du Parlement européen à l'adoption de mesures législatives;


68. Welcomes the insertion of a specific section on tourism (Section 4, Article III-281) in the Treaty establishing a Constitution for Europe; believes that this legal basis will make more consistent support action possible, and that it will be given extra weight by the full involvement of the European Parliament in the adoption of legislative measures;

68. se félicite de l'insertion d'une section spécifique sur le tourisme (section 4, article III - 281) dans le traité établissant une Constitution pour l'Europe; considère que cette base juridique permettra une action d'appui en matière de tourisme plus cohérente dont le poids sera renforcé par l'association pleine et entière du Parlement européen à l'adoption de mesures législatives;


66. Welcomes the insertion of a specific section on tourism (Section 4, Article III-281) in the draft Treaty establishing a Constitution for Europe; believes that this legal basis will make more consistent support action possible, and that it will be given extra weight by the full blown involvement of the European Parliament in the adoption of legislative measures;

66. se félicite de l'insertion d'une section spécifique sur le tourisme (section 4, article III - 281) dans le projet de Traité établissant une Constitution pour l'Europe; considère que cette base juridique permettra une action d'appui en matière de tourisme plus cohérente dont le poids sera renforcé par l'association pleine et entière du Parlement européen à l'adoption de mesures législatives;


For reinforced (or Extra Load) tyres (see Annex II, section 3.1.8.), the limit values in section 4.2.1. shall be increased by 1 dB(A)

Pour les pneumatiques renforcés (ou Extra Load) (cf. annexe II, point 3.1.8), les valeurs limites indiquées au point 4.2.1 sont augmentées de 1 dB(A).




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'Extra section' ->

Date index: 2024-11-06
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