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Acid Green 5
Acid Green B
Acid brilliant green BS
Assess green coffee beans
Brilliant green BS
C.I. Acid Green 5
C.I. Food Yellow 3
CI food green 3
CI food green 4
Carry out green machining
Carrying out green machining
Copper acetoarsenite
E142
Emerald green
Esmeralda bug
Examine a green coffee bean
Examine green coffee beans
Examining green coffee beans
F.D. & C. green no. 2
FD & C Green No. 1
FD & C Green No. 2
FD and C green 3
FD and C green no. 3
FD and C yellow no. 6
Fast green
Fast green FCF
Food yellow 3
Gold orange S
Green 3
Green S
Green grass bug
Green machining performing
Green plant bug
Green shield bug
Green vegetable bug
Green water aquaculture systems
Green water fish incubation systems
Green water incubation technology
Guinea Green B
Imperial green
Incubation systems using green water
Light Green SF
Light Green SF Yellowish
Light green S.F. Yellow
Light green SF
Light green SF yellowish
Mitis green
Paris green
Perform green machining
Schweinfurt green
Southern green stink bug
Sunset yellow
Sunset yellow FCF
Tomato and bean bug

Vertaling van "FD and C green 3 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fast green [ FD and C green no. 3 | FD and C green 3 | green 3 | CI food green 3 | fast green FCF ]

vert solide F.C.F. [ vert solide ]


light green SF yellowish [ Light Green SF Yellowish | light green SF | Light Green SF | FD & C Green No. 2 | F.D. & C. green no. 2 | light green S.F. Yellow | Acid Green 5 | C.I. Acid Green 5 ]

vert acide J [ vert sulfo J | vert lumière SF | vert lumière SF jaunâtre | vert acide G ]


Guinea Green B [ Acid Green B | FD & C Green No. 1 ]

vert Guinée B


sunset yellow FCF | sunset yellow | FD and C yellow no. 6 | C.I. Food Yellow 3 | food yellow 3 | gold orange S

jaune orangé S | jaune orangé | jaune soleil | jaune soleil FCF


copper acetoarsenite | Emerald green | Imperial green | Mitis green | Paris green | Schweinfurt green

acéto-arsénite de cuivre | vert de Paris | vert de Schweinfurt


esmeralda bug | green grass bug | green plant bug | green shield bug | green vegetable bug | southern green stink bug | tomato and bean bug

punaise verte du sud


green water aquaculture systems | green water fish incubation systems | green water incubation technology | incubation systems using green water

technologie d’incubation en eau verte


carry out green machining | green machining performing | carrying out green machining | perform green machining

réaliser un usinage avant traitement thermique


acid brilliant green BS | brilliant green BS | CI food green 4 | E142 | green S

colorant alimentaire CI 4 | E142 | vert acide brillant BS | vert S


examine a green coffee bean | examining green coffee beans | assess green coffee beans | examine green coffee beans

examiner des grains de café vert
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[21] FD 2003/577/JHA of 22.7.2003; FD 2005/212/JHA of 24.2.2005; political agreement was reached in 6/2004 on a draft FD on the application of the principle of mutual recognition to confiscation orders.

[21] Décision-cadre 2003/577/JAI du 22.7.2003; Décision-cadre 2005/212/JAI du 24.2.2005; un accord politique a été trouvé en juin 2004 au sujet d’un projet de décision-cadre relative à l'application du principe de reconnaissance mutuelle aux décisions de confiscation.


23. Three FDs dealing with the freezing and confiscation of assets , including extended confiscatory powers have been agreed with one still subject to reservations.[21] The FD on confiscation of crime-related proceeds provides that in using extended confiscation powers, Member States may use non-criminal procedures.

23. Trois décisions-cadre portant sur le gel et la confiscation des avoirs et prévoyant notamment des compétences étendues en matière de confiscation ont été adoptées, l’une d’entre elles faisant toujours l’objet de réserves[21]. La décision-cadre relative à la confiscation des produits du crime prévoit que lorsque les États membres utilisent leurs pouvoirs de confiscation élargis, ils peuvent recourir à des procédures autres que des procédures pénales.


[36] See also Employment Committee (2010), Towards a greener labour market - The employment dimension of tackling environmental challenges (final report), identifying indicators in six areas: green jobs, green skills, green workplaces, green transition, green labour markets and green growth.

[36] Comité de l’emploi (2010) - La dimension de l’emploi dans la lutte contre les problèmes environnementaux, rapport final sur un marché de travail plus vert. Des indicateurs sont recensés dans les six domaines suivants: emplois verts, qualifications vertes, lieux de travail verts, transition verte, marchés du travail verts et croissance verte.


The EU cooperates closely with the ILO on green employment related challenges including: ensuring that green jobs are decent jobs; application of labour standards, in particular labour inspection and occupational safety and health in green employment; combatting informal economy in green sectors, such as waste management; anticipation of future skills needs and adopting training policies facilitating meeting green skills demand.

L’Union coopère étroitement avec l’OIT sur les enjeux entourant les emplois verts, entre autres pour garantir que ces emplois seront des emplois décents, faire en sorte que les normes applicables, concernant notamment l’inspection du travail et la santé et la sécurité au travail, soient respectées pour les emplois verts, combattre l’économie informelle dans le secteur environnemental, par exemple dans le domaine de la gestion des déchets, anticiper les besoins en compétences et adopter des politiques de formation permettant de répondre à cette demande de compétences dans l’économie verte.


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FAST GREEN FCF (FD & C Green No. 3; C.I. No. 42053),

JAUNE DE QUINOLÉINE WS (D&C Jaune n 10; C.I. n 47005),


In section 1, Mr. MacKay earlier had referred to the FDS, the free and democratic society clause.

L'article 1 est celui qui porte sur la société libre et démocratique, la SLD comme l'a appelée plus tôt M. MacKay.


First, we recommend increasing the annual target for federal and investor applications to 5,000 FDs per year, which will have an immediate impact on reducing processing times.

Premièrement, nous recommandons que l'objectif annuel soit fixé à 5 000 cas réglés par année pour le programme des investisseurs fédéral, ce qui y réduira immédiatement le temps de traitement.


It is worth noting that the current annual target of 2,155 represents final dispositions, or FDs. These numbers include refused or withdrawn applications, not just approved cases.

À noter que ce niveau annuel représente les cas réglés et inclut les demandes rejetées ou retirées, et non pas seulement les demandes approuvées.


DE || YES || 22.10.2009|| Amendment of s. 56g(2) of the Criminal Code by way of Act of 2.10.2009 implementing FD 2006/783/JHA and FD 2008/675/JHA.

DE || OUI || 22.10.2009|| Modification de l'article 56g(2) du code pénal par loi du 2.10.2009 transposant la décision-cadre 2006/783/JAI et la décision-cadre 2008/675/JAI.


The FD sets a minimum term of retention for all data categories of one year, but allows for possible exceptions to this for periods between 6 and 48 months; Contrary to the draft FD, the draft Directive foresees a provision which obliges the Member States to compensate the electronic communication services providers for additional costs incurred as a consequence of the retention obligation; Contrary to the draft FD, the draft Directive foresees a Comitology procedure for amendments to the list of data to be retained, providing for the flexibility needed to ensure that the instrument stays up-to-date in a rapidly changing technological environment; Contrary to the draft FD, the draft Directive foresees the collection of statistics on case ...[+++]

La décision-cadre établit une durée minimale de conservation d’un an pour toutes les catégories de données, mais autorise, à titre exceptionnel, des durées allant de 6 à 48 mois; Contrairement au projet de décision-cadre, la proposition de directive prévoit une disposition qui oblige les États membres à dédommager les fournisseurs de communications électroniques des surcoûts supportés en raison de l’obligation de conservation; Contrairement au projet de décision-cadre, la proposition de directive prévoit une procédure de comitologie pour les modifications à apporter à la liste de données à conserver, ce qui offre la souplesse nécessaire pour garantir que l’instrument demeure à jour dans un environnement technologique en évolution rapide; ...[+++]


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