Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Declaration of an EC failure to fulfil an obligation
Declaration of an EC failure to take action
EC infringement procedure
EC infringement proceedings
Failure to make a declaration
Failure to submit a declaration
Failure to submit by the final date
Infringement procedure

Vertaling van "Failure to submit a declaration " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
failure to submit a declaration

omission de dépôt de la déclaration fiscale




failure to submit by the final date

inobservation du délai


where the failure to submit by the final date set is due to reasons of force majeur or exceptional circumstances

lorsque le non-respect du délai est dû à raisons de force majeure ou à des circonstances exceptionnelles


infringement procedure (EU) [ declaration of an EC failure to fulfil an obligation | declaration of an EC failure to take action | EC infringement procedure | EC infringement proceedings ]

procédure d'infraction (UE) [ constatation du manquement | procédure CE d'infraction | procédure pré-contentieuse (UE) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
125. Notes DG MARE's reservation with regard to an error rate exceeding 2 % in relation to some Member States' declared expenditure and, in the case of one Member State, a report not considered to be reliable and the failure to submit a report; deplores the situation relating to the Member State concerned; notes, however, that the situation has improved in response to the Commission's instructions to that Member State;

125. constate la réserve émise par la DG MARE sur un taux d'erreur supérieur à 2 % dans les dépenses déclarées de certains États membres, un rapport jugé non fiable et une absence de rapport pour un État membre; regrette cette situation vis à vis de cet État membre; constate cependant que la situation s'est améliorée à la suite des injonctions de la Commission à cet État membre;


4. Notes DG MARE's reservation with regard to an error rate exceeding 2 % in relation to some Member States' declared expenditure and, in the case of one Member State, a report not considered to be reliable and the failure to submit a report; deplores the situation relating to the Member State concerned; notes, however, that the situation has improved in response to the Commission's instructions to that Member State;

4. constate la réserve émise par la DG MARE sur un taux d'erreur supérieur à 2 % dans les dépenses déclarées de certains États membres, un rapport jugé non fiable et une absence de rapport pour un État membre; regrette cette situation pour l'État membre concerné; constate cependant que la situation s'est améliorée à la suite des injonctions de la Commission à cet État membre;


122. Notes DG MARE's reservation with regard to an error rate exceeding 2 % in relation to some Member States' declared expenditure and, in the case of one Member State, a report not considered to be reliable and the failure to submit a report; deplores the situation relating to the Member State concerned; notes, however, that the situation has improved in response to the Commission's instructions to that Member State;

122. constate la réserve émise par la DG MARE sur un taux d'erreur supérieur à 2 % dans les dépenses déclarées de certains États membres, un rapport jugé non fiable et une absence de rapport pour un État membre; regrette cette situation vis à vis de cet État membre; constate cependant que la situation s'est améliorée à la suite des injonctions de la Commission à cet État membre;


(6) Designated information that is not disclosed or required to be disclosed under this section is not admissible in evidence in any judicial proceedings except proceedings for failure to submit information required to be submitted under this Act or any special Act or for forgery, perjury or false declaration in relation to the submission of the information.

(6) Les renseignements désignés comme confidentiels, à l’exception de ceux dont la communication a été effectuée ou exigée aux termes du présent article, ne sont pas admissibles en preuve lors de poursuites judiciaires sauf en cas de poursuite soit pour défaut de communiquer des renseignements en application de la présente loi ou d’une loi spéciale, soit pour faux, parjure ou fausse déclaration lors de leur communication.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
New offences have also been established for non-compliance in areas such as a failure to submit updated plans, failure to notify the minister of a change of operation, or failure to update plans following a change of operation.

De nouvelles infractions ont également été établies pour la non-conformité dans les secteurs comme l’omission de présenter des plans mis à jour, d’aviser le ministre d’un changement aux activités ou de mettre à jour les plans à la suite d’un changement aux activités.


(Return tabled) Question No. 4 Hon. Irwin Cotler: With regard to international treaties and conventions dealing in whole or in part with human rights and with Canada’s international obligations in this regard: (a) does the government have any formal or informal procedures for regular review of those international human rights treaties that Canada has not yet signed, ratified, or otherwise accepted; (b) does the government have any formal or informal guidelines according to which it determines whether the specific obligations contained in a treaty or other international undertaking conflicts with the Constitution Act, 1867, and if so whe ...[+++]

: a) quand cette directive a-t-elle été publiée, (i) a-t-elle été publiée par écrit, (ii) si oui, est-elle accessible au public et comment peut-on y accéder, (iii) à quelle date a-t-elle été affichée sur le site web de Citoyenneté et Immigration Canada, (iv) pourquoi n’est-elle plus accessible sur le site web depuis le 4 juin 2013, (v) quels sont les détails de la directive, (vi) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de l’Agence des services frontaliers du Canada (ASFC), (vii) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de Citoyenneté et Immigration Canada en poste au Canada, (viii) comment la directiv ...[+++]


Alteration of a law enforcement agency’s interception equipment; failure to submit a report concerning interception capability; making a false statement; or, failure to comply with the conditions of a suspension or exemption.

Altération du matériel d’interception d’un organisme chargé du contrôle d’application des lois; non-présentation d’un rapport concernant la capacité d’interception; renseignements faux ou trompeurs; non-respect des conditions d’une suspension ou d’une exemption.


Alteration of a law enforcement agency's interception equipment; failure to submit a report concerning interception capability; making a false statement; or, failure to comply with the conditions of a suspension or exemption.

Altération du matériel d’interception d’un organisme chargé du contrôle d’application des lois; non-présentation d’un rapport concernant la capacité d’interception; renseignements faux ou trompeurs; non-respect des conditions d’une suspension ou d’une exemption.


Secondly, while on the one hand failure to submit the declaration in question disqualifies the Member from exercising his powers, on the other hand a deadline is provided to allow Members a period of reflection, to coincide with the first ordinary sitting after the notification of the election of the Member in question. This amendment is intended to ensure by a set deadline that Parliament's plenary is lawfully constituted.

En deuxième lieu, si, d'une part, le fait de ne pas souscrire à la déclaration susmentionnée entraîne, pour un député, l'impossibilité d'exercer ses pouvoirs, d'autre part, l'on introduit une échéance finale, avant laquelle un député peut se permettre ce type de période de réflexion et on le fait coïncider avec la première période ordinaire, suivant la notification de l'élection du député en question, dans le but d'assurer, dans un délai défini, la légitimité de la plénière du Parlement européen.


7. Urges the Council and Commission to review the system of penalties in force in the event not only of failure to comply with the objectives of the MAGPs but also of repeated delays or failure to submit data on the Member States" fleets, so as to provide effective sanctions, such as a temporary reduction in the quotas for a Member State found to be in breach of those objectives or failing to meet the deadlines for submitting data; considers that retaining the relative stability principle should not serve as a pretext for the failure ...[+++]

7. demande instamment au Conseil et à la Commission de modifier le régime des pénalités applicables tant en cas de non-respect des objectifs des POP, que de retards réitérés, notamment dans la notification des informations manquantes relatives aux flottes des États membres, de façon à permettre l'application de sanctions efficaces telles que, par exemple, une réduction temporaire des quotas de l'État qui serait en infraction, entre autres, en ne respectant pas les délais fixés pour la notification des informations; souligne que le re ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Failure to submit a declaration' ->

Date index: 2024-01-29
w