Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Downstream row of ships at anchorage
First row at anchorage
First row of the platform
First welt course
Initial row
Make-up course
Set-up course
Setting-up course
Starting course
Upstream row of barges at anchorage

Vertaling van "First row at anchorage " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




downstream row of ships at anchorage

première rangée d'aval au mouillage


upstream row of barges at anchorage

première rangée d'amont au mouillage


starting course [ make-up course | set-up course | setting-up course | first welt course | initial row ]

réseau (indéfilable)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(c) in the case of a vehicle, other than a school bus, that has two or more rows of designated seating positions, and three or more forward-facing designated seating positions located to the rear of the first row of designated seating positions, at two forward-facing designated seating positions located to the rear of the first row of designated seating positions, with at least one lower universal ...[+++]

c) dans le cas des véhicules, autres que les autobus scolaires, ayant deux rangées ou plus de places assises désignées et au moins trois places assises désignées faisant face à l’avant qui sont situées à l’arrière de la première rangée de places assises désignées, à deux places assises désignées faisant face à l’avant qui sont situées à l’arrière de la première rangée de places assises désignées, au moins un dispositif universel d’ancrage d’attaches inférieurs devant être installé à une place assise désignée faisant face à l’avant dans la deuxième rangée de places assises désignées;


(8) Except in the case of a bus, if the distance between the rearward surface of the front seat back of the vehicle and the forward surface of the rear seat back of the vehicle is less than 720 mm, as measured in accordance with Figure 6, and if the vehicle is equipped with the manual cut-off switch referred to in paragraph (2)(c), a lower universal anchorage system may be installed at a passenger designated seating position in the first row of designated s ...[+++]

(8) Sauf dans le cas d’un autobus, si la distance entre la surface arrière du dossier du siège avant d’un véhicule et la surface avant du dossier du siège arrière est inférieure de celui-ci à 720 mm, mesurée conformément à la figure 6, et si le véhicule est muni de l’interrupteur manuel visé à l’alinéa (2)c), un dispositif universel d’ancrages d’attaches inférieurs peut être installé à une place assise désignée pour passager dans la première rangée de places assises désignées au lieu d’être installé aux places assises désignées situées à l’arrière de la première rangée de places assises désignées.


(3.2) If a lower universal anchorage system is installed at a passenger designated seating position in the first row of designated seating positions in accordance with subsection 210.2(8), one user-ready tether anchorage shall be installed at that designated seating position.

(3.2) Lorsqu’un dispositif universel d’ancrages d’attaches inférieurs est installé, en conformité avec le paragraphe 210.2(8), à une place assise désignée pour passager dans la première rangée de places assises désignées, un ancrage d’attache prêt à utiliser doit être installé à cette place assise désignée.


(3.3) The number of user-ready tether anchorages required under paragraphs (3)(b) and (c) may be reduced by one if a user-ready tether anchorage is installed in the first row of designated seatings positions in accordance with subsection (3.2).

(3.3) Le nombre d’ancrages d’attache prêts à utiliser exigé aux alinéas (3)b) et c) peut être réduit de un si un ancrage d’attache prêt à utiliser est installé, en conformité avec le paragraphe (3.2), dans la première rangée de places assises désignées.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(ii) cannot accommodate, because of the location of transmission or suspension components, the installation of the bars of a lower universal anchorage system to permit the attachment to them of a child restraint fixture as shown in Figure 1 in a seating position located to the rear of the first row of seating positions, or

(ii) en raison de l’emplacement des composants de la transmission ou de la suspension, les barres du dispositif universel d’ancrages d’attaches inférieurs ne peuvent être installées de façon que le dispositif de retenue pour enfant puisse y être fixé de la manière illustrée à la figure 1 à une place assise située à l’arrière de la première rangée de places assises,


Any additional upper effective safety belt anchorage point shall lie on the opposite side of the first upper effective anchorage point in relation to the longitudinal median plane of the seating position. In addition:

Tout point d’ancrage de ceinture de sécurité effectif supérieur additionnel doit se situer sur le côté opposé du premier point d’ancrage effectif supérieur par rapport au plan médian longitudinal de la place assise. De plus:


In Table 2.2.1.1.3 of Annex I to Chapter 5 of Directive 97/24/EC, compliance with the first row of limit values shall mean compliance with the “Euro 1” level and compliance with the second row of limit values shall mean compliance with the “Euro 2” level;

dans le tableau 2.2.1.1.3 de l’annexe I au chapitre 5 de la directive 97/24/CE, la conformité à la première ligne de valeurs limites signifie la conformité à la phase “Euro 1” et la conformité à la deuxième ligne, la conformité à la phase “Euro 2”;


the requirements regarding the length of the cargo area shall be met when the seats of the first row or of the last row, as the case may be, are upright in their normal position for use by the vehicle occupants.

les prescriptions concernant la longueur de la zone de cargaison doivent être respectées lorsque les sièges de la première ou dernière rangée, selon le cas, sont redressés dans leur position normale d'utilisation par les occupants du véhicule.


3. In Annex III, in the table for product family AGGREGATES FOR USES WITH HIGH SAFETY REQUIREMENTS (2/2) the indent in the first row "- for concrete mortar and grout", and the indent in the fourth row "- for concrete mortar and grout" are deleted.

3) dans le tableau de la famille de produits relatif aux GRANULATS POUR USAGES SOUMIS À DES EXIGENCES STRICTES DE SÉCURITÉ (2/2) figurant à l'annexe III, le tiret à la première ligne "- béton, mortier et coulis" et le tiret à la quatrième ligne "- béton, mortier et coulis" sont supprimés;


1. In Annex III, in the table for product family AGGREGATES FOR USES WITHOUT HIGH SAFETY REQUIREMENTS (1/2), the indent in the first row "- for concrete mortar and grout", and the indent in the fourth row "- for concrete mortar and grout" are deleted.

1) dans le tableau de la famille de produits relatif aux GRANULATS POUR USAGES NON SOUMIS À DES EXIGENCES STRICTES DE SÉCURITÉ (1/2) figurant à l'annexe III, le tiret à la première ligne "- béton, mortier et coulis" et le tiret à la quatrième ligne "- béton, mortier et coulis" sont supprimés;




Anderen hebben gezocht naar : first row at anchorage     first row of the platform     first welt course     initial row     make-up course     set-up course     setting-up course     starting course     First row at anchorage     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'First row at anchorage' ->

Date index: 2021-10-12
w