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Dynamic flight-related public information display
EUIR
European Upper Flight Information Region
FIC
FIR
FIS
Flight information board
Flight information centre
Flight information display system
Flight information region
Flight information service
Flight-information region
UIR
Upper flight information region
Upper information region

Vertaling van "Flight-information region " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
flight information region [ FIR | flight-information region ]

région d'information de vol


upper flight information region [ UIR | upper information region ]

région supérieure d'information de vol


upper flight information region | UIR [Abbr.]

région supérieure d'information de vol


European Upper Flight Information Region | EUIR [Abbr.]

région européenne supérieure d'information de vol | RESIV [Abbr.]


flight information region | FIR [Abbr.]

région d'information de vol | FIR [Abbr.]


dynamic flight-related public information display [ flight information display system | flight information board ]

affichage public actualisable relatif aux vols [ écran d'affichage de renseignements sur les vols | tableau d'affichage des vols ]


flight information region [ FIR ]

région d'information de vol [ FIR ]


flight information region | FIR

région d'information de vol | FIR


flight information centre | FIC

Centre d'information de vol [ FIC ]


flight information service | FIS [ FIS ]

service d'information de vol [ FIS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
inform air traffic services units serving adjacent flight information regions if it appears that the aircraft has strayed from such adjacent flight information regions.

il informe les organismes des services de la circulation aérienne qui desservent les régions d’information de vol contiguës s’il apparaît que l’aéronef s’est égaré en provenance desdites régions.


Eliminating the Baie-Comeau airport control centre on April 1, 1995, which was not even replaced by a flight information station, is not an example of promotion of air transportation safety in the region, nor is the elimination of the flight information station at the Gaspé airport in 1998 and the threatened elimination of the flight information station in Roberval.

L'élimination du Centre de contrôle de l'aéroport de Baie-Comeau, le 1 avril 1995, lequel n'a même pas été remplacé par une station d'information de vol, ne peut être considérée comme un élément favorisant la sécurité des transports aériens dans la région, non plus que l'élimination, en 1998, de la Station d'information de vol à l'aéroport de Gaspé, ou l'élimination appréhendée de la Station d'information de vol de Roberval.


Mr. Michel Guimond (Beauport—Montmorency—Côte-de-Beaupré—Île-d'Orléans, BQ): Mr. Speaker, the Bloc Quebecois did not start just yesterday to criticize the cost-benefit approach of Nav Canada and the lack of conscientiousness on the part of Transport Canada in closing regional flight information stations.

M. Michel Guimond (Beauport—Montmorency—Côte-de-Beaupré—Île-d'Orléans, BQ): Monsieur le Président, ce n'est pas d'hier que le Bloc québécois dénonce l'approche coût-bénéfice de Nav Canada et le manque de diligence de Transports Canada dans les fermetures des stations d'information de vol en région.


Domestically, we supplied over 40 soldiers to assist in the Swissair flight 111 recovery operation, and a reconnaissance troop of 28 personnel to Halifax to give the Halifax Regional Municipality information they needed about on-the- ground damage and power outages to make informed decisions in the aftermath of Hurricane Juan in September 2003.

Au Canada, nous avons fourni plus de 40 soldats pour l'opération de récupération des débris de l'écrasement du vol 111 de la Swissair et une troupe de reconnaissance de 28 membres pour fournir aux autorités de la Municipalité régionale de Halifax les informations sur les dommages terrestres et les pannes de courant dont elles avaient besoin pour prendre des décisions après le passage de l'ouragan Juan en septembre 2003.


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Our recommendations are as follows: one, that the regional boards remain in existence to assist with the relaying and gathering of information from those who reside within the regions; two, that regional boards review any development proposal within their jurisdiction and create a regional position that reflects the informed views of those who reside within that proposed area; three, that a fail-proof auto-sent notification system be utilized to ensure email communication does not break down, and that accommodation, with time extensions, is permitted when it does; four, th ...[+++]

Nous recommandons donc ce qui suit: un, qu'on conserve les offices régionaux existants pour appuyer la collecte et la transmission de l'information recueillie auprès des résidants des régions; deux, que les offices régionaux examinent les propositions de mise en valeur dans leur région et fondent la position de cette dernière sur les opinions éclairées de ceux qui y résident; trois, qu'on utilise un système d'envoi automatique d'avis sans défaillance pour s'assurer que les communications par courrier électronique ne soient pas inter ...[+++]


4. Member States shall retain their responsibilities towards the ICAO within the geographical limits of the upper flight information regions and flight information regions entrusted to them by the ICAO on the date of entry into force of this Regulation’.

4. Les États membres conservent leurs responsabilités envers l’OACI dans les limites géographiques des régions supérieures d’information de vol et des régions d’information de vol que l’OACI leur a confiées à la date d’entrée en vigueur du présent règlement».


While there is no international legal obligation to require the Russian Federation to provide this information, we believe it is in all of our nations' interests to contribute to flight safety, particularly when operating in an environment as austere and difficult as the Arctic region. As commercial traffic increases in the area, all three countries, along with the other Arctic nations, share responsibility for search and rescue activities, as well as a moral obligation to do all we can to protect this fragile environment.

La circulation aérienne commerciale s'intensifie dans cette zone et nos trois pays, ainsi que les autres pays de l'Arctique, partagent la responsabilité des activités de recherche et de sauvetage, ainsi que l'obligation morale de faire tout ce qui est dans leur pouvoir pour protéger cet environnement fragile.


The airspace referred to in Article 1(3)(a) shall include the airspace above FL 285 within the following Flight Information Regions (FIR) and Upper Flight Information Regions (UIR):

L’espace aérien visé à l’article 1er, paragraphe 3, point a), comprend l’espace aérien au-dessus du niveau de vol FL 285 à l’intérieur des régions d’information de vol (FIR) et des régions supérieures d’information de vol (UIR) suivantes:


Chapter 3 (Flight plans), and Chapter 14, Paragraph 14.1.4 (Flight information region boundaries estimates) of Regional Supplementary Procedures, Doc. 7030/4 — EUR, Part 1, Rules of the Air, Air Traffic Services and Search and Rescue, (Fourth edition — 1987, incorporating Amendment No 210).

Chapitre 3 (Plans de vol) et chapitre 14, point 14.1.4 (Heure d'arrivée prévue aux limites des régions d’informations de vol) des procédures supplémentaires régionales, doc. 7030/4 — EUR, partie 1, règles de l’air, service de la circulation aérienne et recherche et sauvetage (quatrième édition 1987 — intégrant l’amendement no 210).


4. Member States shall retain their responsibilities towards the ICAO within the geographical limits of the upper flight information regions and flight information regions entrusted to them by the ICAO on the date of entry into force of this Regulation.

4. Les États membres conservent leurs responsabilités envers l'OACI dans les limites géographiques des régions supérieures d'information de vol et des régions d'information de vol que l'OACI leur a confiées à la date d'entrée en vigueur du présent règlement.




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Date index: 2023-07-23
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