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Food consumption
Food consumption ratio
Food consumption survey
Food consumption target
Food consumption trend
Food conversion index
Food conversion rate
Food conversion ratio
Food intake
Fuel Consumption Survey
Fuel consumption survey passenger cars

Vertaling van "Food consumption survey " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
food consumption survey

enquête de consommation alimentaire


food consumption survey

enquête de consommation alimentaire




Fuel consumption survey: passenger cars

Enquête sur la consommation de carburant: automobiles


food consumption ratio | food conversion index | food conversion rate | food conversion ratio

coefficient de transformation du fourrage | indice de consommation | taux de conversion


food consumption | food intake

absorption d'aliments | absorption de nourriture | consommation d'aliments | consommation de nourriture


food consumption

consommation alimentaire [ consommation d'aliments ]


Fuel Consumption Survey

Enquête sur la consommation de carburant


food consumption trend

tendance de la consommation alimentaire


food consumption target

objectif de la consommation alimentaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Such evidence shall include scientific data that represents actual dietary intake of the substance obtained from the most recently available dietary intake surveys or food consumption surveys.

Les éléments de preuve apportés comportent notamment des données scientifiques qui établissent l’absorption réelle de la substance, déterminée sur la base des enquêtes les plus récentes disponibles en matière d’apports alimentaires ou de consommation alimentaire.


1. The European groundswell of opposition to GMOs is particularly pronounced with regard to their presence in food intended for human consumption, as reflected in the special Eurobarometer survey (no 354) of December 2010 regarding food-related risks, revealing that only 21% of Europeans concurred with the proposition that ‘GMO foods are safe for future generations’ (as opposed to 58% against).

1) de désapprobation grandissante des opinions publiques européennes à l'égard des OGM et en particulier de leur présence dans l'alimentation humaine. Pour rappel, dans l'Eurobaromètre spécial 354 de décembre 2010 consacré à l'alimentation, 21% des Européens seulement sont d'accord (contre 58 % en désaccord) avec l'affirmation selon laquelle "l'alimentation OGM est sûre pour les générations futures";


(Return tabled) Question No. 286 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) does the government know whether third party monitoring of video footage is occurring at Viandes Richelieu and Bouvry Exports and, if so, (i) what is the monitoring criteria, (ii) who is monitoring the footage, (iii) what actions, if any, have been taken as a result of observations, (iv) is footage monitoring to be a daily practice at this and other Canadian horse slaughter plants, (v) how many hours have been monitored, (vi) is footage archived and for how long, (vii) does the recording continuously loop over previous footage; (b) which tissue types and/or bodily fluids are targeted by the government when testing for phenylbuta ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 286 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) le gouvernement sait-il s’il y a observation par des tiers des séquences vidéos à Viandes Richelieu et Bouvry Exports et, dans l'affirmative, (i) quels sont les critères d’observation, (ii) qui assure l’observation des séquences vidéos, (iii) quelles mesures a-t-on prises, le cas échéant, par suite des observations, (iv) l’observation des séquences vidéos sera-t-elle quotidienne à ces abattoirs et aux autres abattoirs de chevaux au Canada, (v) combien d’heures ont été observées, (vi) les séquences vidéos sont ...[+++]


European consumers' views about farm animal welfare: results from consumer focus groups carried out across 7 European countries; Animal friendliness and food consumption practices, results from population surveys in 7 countries; The retail of welfare-friendly products: A comparative assessment of the nature of the market for welfare friendly products in six European countries; Farmers' engagement in animal welfare, the case of pig producers; Developing a monitoring system to assess welfare quality in cattle, pigs and chickens; ...[+++]

Défense des animaux et pratiques de consommation alimentaire: résultats d'enquêtes menées auprès de la population de 7 pays européens; Vente de produits respectant le bien-être des animaux: étude comparative de la nature du marché pour ces produits dans 6 pays européens; Engagement des éleveurs en faveur du bien-être des animaux: exemple des éleveurs de porcs; Élaboration d'un système de contrôle pour l'évaluation de la qualité du bien-être dans l'élevage du bétail, des porcs et des poulets; Mise au point de mesures pratiques spécifiques aux différentes espèces pour l'amélioration du bien-être des animaux d'élevage; Examen des in ...[+++]


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During the 1980s and 1990s, the chief concerns motivating consumers to purchase organic food were based on protection of the environment, whereas today the surveys show more and more that these concerns are based on a range of other factors justifying their consumption of such products.

Au cours des années 1980 et 1990, les principales préoccupations motivant les consommateurs à se procurer des aliments biologiques portaient sur la protection de l'environnement, alors qu'aujourd'hui des sondages révèlent de plus en plus que ces préoccupations se basent sur une variété d'autres facteurs pour justifier leur consommation de tels produits.


21. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the Television without Frontiers Directive; calls for EU-wide controls to restrict TV advertising of foods high in fat, sugar and salt to children at the times when they are watching TV in large numbers; stresses furthermore that there is strong evidence that TV advertising influences short-term consumption ...[+++]

21. stigmatise la fréquence et l'intensité des campagnes télévisées de publicité et de promotion d'aliments destinés exclusivement aux enfants, souligne que de telles pratiques commerciales n'encouragent pas des habitudes alimentaires saines et doivent dès lors être encadrées au niveau de l'UE grâce à la révision de la directive Télévision sans frontières; demande l'instauration de contrôles, dans toute l'UE, afin de limiter, pendant les plages horaires où les enfants regardent la télévision en grand nombre, la publicité télévisée pour des aliments riches en matières grasses, en sucre et en sel; souligne en outre qu'il est solidement p ...[+++]


23. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the 'Television without Frontiers' Directive ; stresses furthermore that there is clear evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years, but considers at the same time that the ...[+++]

23. stigmatise la fréquence et l'intensité des campagnes télévisées de publicité et de promotion d'aliments destinées exclusivement aux enfants, souligne que de telles pratiques commerciales n'encouragent pas des habitudes alimentaires saines et doivent dès lors être encadrées au niveau de l'Union grâce à la révision de la directive "Télévision sans frontières" ; souligne en outre qu'il est clairement prouvé que la publicité télévisuelle exerce une influence sur les modèles de consommation à court terme des enfants âgés de deux à onze ans, mais estime dans le même temps que la responsabilité individuelle des parents est engagée dès lors ...[+++]


23. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the 'Television without Frontiers' Directive ; stresses furthermore that there is clear evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years, but considers at the same time that the ...[+++]

23. stigmatise la fréquence et l'intensité des campagnes télévisées de publicité et de promotion d'aliments destinées exclusivement aux enfants, souligne que de telles pratiques commerciales n'encouragent pas des habitudes alimentaires saines et doivent dès lors être encadrées au niveau de l'Union grâce à la révision de la directive "Télévision sans frontières" ; souligne en outre qu'il est clairement prouvé que la publicité télévisuelle exerce une influence sur les modèles de consommation à court terme des enfants âgés de deux à onze ans, mais estime dans le même temps que la responsabilité individuelle des parents est engagée dès lors ...[+++]


A government survey of isolated aboriginal communities taken in 1991 and 1993 shows that the per capita consumption of store-bought perishable food continues to be much lower in the north than in southern Canada.

Un sondage effectué par le gouvernement en 1991 et en 1993 auprès de localités autochtones isolées a révélé que la consommation par habitant d'aliments périssables achetés au magasin continue d'être beaucoup plus faible dans le nord que dans le sud du Canada.




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Date index: 2022-05-17
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