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Analytic and forecasting manager
Budget analyst
Budget and policy analyst
Budget officer
CPFR
Cash flow forecast
Cash forecast
Cash plan
Collaborative planning forecasting and replenishment
Contemplated expenditure
Cost and planning analyst
Expenditures forecast
Forecast and planning analyst
Forecast expenditures
Forecast manager
Forecast planning manager
Forecast resource future needs
Manage resource allocation
Network planning and forecasting section
Plan resource allocation
Planned expenditures
Planned spending
Planning aims
Planning and forecasting section
Planning forecast
Resource allocation planning
Targets

Vertaling van "Forecast and planning analyst " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
analytic and forecasting manager | forecast and planning analyst | forecast manager | forecast planning manager

responsable prévision des ventes


budget officer | cost and planning analyst | budget analyst | budget and policy analyst

analyste budgétaire


planned spending [ planned expenditures | forecast expenditures | expenditures forecast | contemplated expenditure ]

dépenses prévues [ prévision de dépenses ]


collaborative planning, forecasting and replenishment | CPFR | collaborative planning forecasting and replenishment

planification partagée des approvisionnements


network planning and forecasting section [ planning and forecasting section ]

section de la planification et des prévisions


forecast resource future needs | manage resource allocation | plan resource allocation | resource allocation planning

planifier l'affectation de ressources


planning aims | planning forecast | targets

prévisions d'aménagement


cash plan | cash forecast | cash flow forecast

plan de trésorerie


Analyst, Telecommunications Traffic Forecasts

Analyste, Prévisions du trafic en télécommunications


collaborative planning, forecasting and replenishment | CPFR

planification partagée des approvisionnements | PPA
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Traffic forecast assumptions: comparison of local service unit forecasts used in the performance plan with the Eurocontrol Statistics and Forecast Service (STATFOR) traffic forecasts available three months before submission of the performance plan.

Hypothèses de prévision du trafic: comparaison des prévisions locales d’unités de services, utilisées dans le plan de performance, avec les prévisions de trafic du STATFOR (service de statistiques et de prévision) d’Eurocontrol disponibles trois mois avant la soumission du plan de performance


Traffic forecast assumptions: comparison of local service unit forecasts used in the performance plan with the Eurocontrol Statistics and Forecast Service (STATFOR) traffic forecasts available three months before submission of the performance plan;

Hypothèses de prévision du trafic: comparaison des prévisions locales d’unités de services, utilisées dans le plan de performance, avec les prévisions de trafic du STATFOR (service de statistiques et de prévision) d’Eurocontrol disponibles trois mois avant la soumission du plan de performance


4. Where, over a given year n, the actual number of service units exceeds the forecast established in the performance plan for that year n by more than 2 %, a minimum of 70 % of the additional revenue obtained by the air navigation service provider(s) concerned in excess of 2 % of the difference between the actual service units and the forecast in respect of determined costs established in the performance plan shall result in a corresponding reduction of the determined costs of year n+2.

4. Lorsque, sur une année n donnée, le nombre réel d’unités de services est supérieur de plus de 2 % aux prévisions établies dans le plan de performance pour l’année n, 70 % au minimum du revenu supplémentaire perçu par le ou les prestataires de services de navigation aérienne concernés au-delà de 2 % de la différence entre le nombre réel d’unités de services et les prévisions en ce qui concerne les coûts fixés figurant dans le plan de performance entraînent une réduction correspondante des coûts fixés de l’année n + 2.


Biased and unrealistic macroeconomic and budgetary forecasts can considerably hamper the effectiveness of fiscal planning and consequently impair commitment to budgetary discipline, while transparency and discussion of forecasting methodologies can significantly increase the quality of macroeconomic and budgetary forecasts for fiscal planning.

Des prévisions macroéconomiques et budgétaires biaisées et irréalistes peuvent entraver sensiblement l’efficacité de la programmation budgétaire et, par conséquent, porter atteinte au respect de la discipline budgétaire; tandis que la transparence et l’examen collectif des méthodes de prévision peuvent accroître sensiblement la qualité des prévisions macroéconomiques et budgétaires établies aux fins de la programmation budgétaire.


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However, the extent to which Member States can be expected to compare the forecasts used for budgetary planning with the Commission’s forecasts varies according to the timing of forecast preparation and the comparability of the forecast methodologies and assumptions.

Cependant, la mesure dans laquelle les États membres sont susceptibles de procéder à une comparaison entre les prévisions utilisées à des fins de programmation budgétaire et celles de la Commission varie en fonction du moment où celles-ci sont établies et du degré de comparabilité des méthodes de prévision et hypothèses utilisées.


A crucial element in ensuring the use of realistic forecasts for the conduct of budgetary policy is transparency, which should entail the public availability not only of the official macroeconomic and budgetary forecast prepared for fiscal planning, but also of the methodologies, assumptions and relevant parameters on which such forecasts are based.

Un élément crucial pour garantir l’utilisation de prévisions réalistes dans la conduite de la politique budgétaire est la transparence, qui devrait impliquer la disponibilité publique non seulement des prévisions macroéconomiques et budgétaires officielles préparées à des fins de programmation budgétaire, mais également des méthodes, des hypothèses et des paramètres pertinents sur lesquels reposent ces prévisions.


(d) Traffic forecast assumptions: comparison of local service unit forecasts used in the performance plan with a reference forecast such as Eurocontrol Statistics and Forecast Service (STATFOR) traffic forecasts.

d) Hypothèses de prévision du trafic: comparaison des prévisions locales d’unités de service, utilisées dans le plan de performance, avec une prévision de référence comme les prévisions de trafic du STATFOR (service de statistiques et de prévision) d’Eurocontrol.


(d) Traffic forecast assumptions: comparison of local service unit forecasts used in the performance plan with a reference forecast such as Eurocontrol Statistics and Forecast Service (STATFOR) traffic forecasts;

d) Hypothèses de prévision du trafic: comparaison des prévisions locales d’unités de service, utilisées dans le plan de performance, avec une prévision de référence comme les prévisions de trafic du STATFOR (service de statistiques et de prévision) d’Eurocontrol.


As regards the medium-term forecasts of the costs and revenues contained in the business plan and illustrated in Table 1 above, a slight surplus seems to be forecasted in 2012 which, if it materialises and is not needed to absorb the deficits forecasted for the years 2010 and 2011, should normally be earmarked as a priority for the expenditure on audiovisual creation.

Pour les prévisions de coûts et recettes à moyen terme reprises au plan d’affaires et illustrées au tableau 1 ci-dessus, un faible excédent semble prévu en 2012 qui, s’il était confirmé et non nécessaire pour résorber les déficits prévus pour les années 2010 et 2011, devrait être normalement affecté prioritairement aux dépenses en faveur de la création audiovisuelle.


The various programmes (for example ‘Body Planning Engineer’, ‘Finance Analyst’, ‘General Assembly Planning Engineer’) combine learning and work experience under the supervision of a mentor.

Les divers programmes (par exemple «ingénieur concepteur en carrosserie», «analyste financier», «ingénieur chargé de la chaîne d’assemblage») combinent formation et expérience de travail sous la supervision d’un tuteur.


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