7. Poin
ts out that 94 % of transport – mainly in the road, air and shipping sector
s – is dependent on fossil fuel and that there is therefore an urgent need for measures to accelerate progress towards early achievement of the White Paper targets by 2030, with reference to renewable
fuels, electricity and low-carbon alternatives; is of the opinion that improving the energy efficiency of transport should be one of the top priorities of European transport policy; stresses the need to strongly d
...[+++]evelop the distribution channels of new sustainable and emission-free sources of energy in order to support the ambitious shift to more sustainable energy and diminish dependency on fossil fuels and imported energy; 7. so
uligne que 94 % des transports – essentiellement les secteurs routier, aérien et maritime – sont tribut
aires de carburants fossiles et qu'il est donc urgent de mettre en place des mesures visant à accélérer les avancées permettant d'atteindre rapidement, d'ici 2030, les objectifs du Livre blanc concernant les carburants renouvelables, l'électricité et les solutions de substitution à faibles émissions de CO2; est d'avis que l'amélioration de l'efficacité énergétique des transports devrait être l'une des premières priorités de la
...[+++]politique européenne des transports; souligne la nécessité de développer fortement les canaux de distribution de nouvelles sources d'énergie durables et dépourvues d'émissions pour soutenir l'ambitieux passage à une énergie plus pérenne et diminuer la dépendance indésirable vis-à-vis des combustibles fossiles et de l'énergie importée;