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Coefficient of rolling friction
Friction at the roll-metal interface
Friction characteristic of the flesh-skull interface
Rolled metals of the platinum group

Vertaling van "Friction at the roll-metal interface " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
friction at the roll-metal interface

frottement à l'interface cylindre-métal


rolled metals of the platinum group

doublé de métaux de la mine du platine | plaqué de métaux de la mine du platine


coefficient of rolling friction [ The ratio of the frictional force, parallel to the surface of contact, opposing the motion of a body rolling over another, to the force, normal to the surface of contact, with which the bodies press against each other. ]

coefficient de frottement de roulement


friction characteristic of the flesh-skull interface

caractéristique de frottement à l'interface chair-crâne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In this type of test, the effect of the hydrostatic transmission shall be neutralised to assess the friction brake and rolling resistance.

Dans ce type d'essai, l'effet de la transmission hydrostatique doit être neutralisé pour évaluer le frein à friction et la résistance au roulement.


For 27 years, Ray worked at Cold Metal Products, a company that rolled steel for clients like the Royal Canadian Mint and other major metal manufacturers.

Ray a travaillé pendant 27 ans pour Cold Metal Products, une entreprise d'acier laminé dont les clients incluent la Monnaie royale canadienne et d'autres importants fabricants de produits en métal.


As a result of that roll he struck his head on the metal frame, I understand, and was permanently injured.

Il a heurté sa tête sur le châssis en métal et il a été blessé de façon permanente.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la compos ...[+++]


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The reductions can be secured by using alternative fuels and propulsion systems but also through greater use of hybrid engines, improved petrol engines, greater use of diesel engines and by downsizing of engines supplemented by turbo-chargers, as well as through further development of powertrains, reductions in vehicle weights through greater use of aluminium, installation of stop-start mechanisms, enhanced gearing, improved aerodynamic design, use of reduced friction lubricants and ball bearings, installation of more efficient air conditioning systems and use of low roll resistance tyres.

Il est possible d'obtenir des réductions en utilisant des combustibles et des systèmes de propulsion de substitution, mais également en recourant davantage à des moteurs hybrides, à des moteurs à essence améliorés et à des moteurs diesel, en réduisant les moteurs complétés pars des turbocompresseurs, en continuant à développer des groupes propulseurs, en réduisant le poids des véhicules grâce à un recours accru à l'aluminium, en installant des mécanismes arythmiques, en renforçant le système des vitesses, en améliorant l'aérodynamisme, en utilisant des lubrifiants et des roulements à billes assurant une friction réduite, ...[+++]


The load on the chassis dynamometer FE is, in view of its construction, composed of the total friction loss Ff which is the sum of the chassis dynamometer rotating frictional resistance, tyre rolling resistance and frictional resistance to the rotating parts in the driving system of the motorcycle, and the braking force of the power absorbing unit (pau) Fpau, as shown in the following equation:

La charge sur le banc dynamométrique FE, compte tenu de sa construction, est composée de la perte totale par frottement Ff (qui correspond à la somme de la résistance par frottement à la rotation du banc dynamométrique et, de la résistance au roulement des pneumatiques et de la résistance par frottement des parties tournantes du système de conduite du motocycle) et de la force de freinage de l'unité d'absorption de puissance (pau) Fpau, comme le montre l'équation suivante:


N. whereas the handling of loads (intermodal transport units - ITUs) requires investment to identify and allot suitably equipped areas, reutilise logistical rail platforms which have generally been discarded, employ specialised machinery for handling ITUs, build rolling stock and specialised carriers, and train staff, so as to bring down friction costs,

N. considérant que la manutention des chargements - unités de chargement dans le transport intermodal (UTI) - exige des investissements pour le repérage et l'affectation de zones équipées appropriées, la réutilisation de plates-formes logistiques ferroviaires en grande partie désaffectées, l'utilisation de machines spécifiques pour le traitement des UTI, la construction de matériel roulant et de véhicules spécialisés, ainsi que la formation du personnel, afin de réduire les coûts de friction,


British Aluminium is a U.K.-based company which owns five businesses active in the production and distribution of finished and semi-finished aluminium products. These are: British Aluminium Plate, which makes aluminium plate at a rolling mill located at Kitts Green, in the U.K.; British Aluminium Sheet (manufactures aluminium sheet at a rolling mill located at Dolgarrog, the U.K.); British Aluminium Commercial Extrusions (produces aluminium extrusions at three U.K. plants located at Banburry, St. Helens and Warrington), Aluminium Supply Aerospace (processes and distributes metal ...[+++]

Le groupe British Aluminium, qui a son siège au Royaume-Uni, possède cinq sociétés qui ont pour activité la fabrication et la distribution de produits finis et semi-finis en aluminium: British Aluminium Plate, qui produit des tôles dans un laminoir situé à Kitts Green (Royaume-Uni); British Aluminium Sheet, qui produit des feuilles dans un laminoir situé à Dolgarrog (Royaume-Uni); British Aluminium Commercial Extrusions, qui fabrique des produits filés dans trois usines, situées respectivement à Banburry, St. Helens et Warrington (Royaume-Uni); Aluminium Supply Aerospace, qui manufacture et distribue, à partir de sites implantés au Ro ...[+++]


This results from the fact that these operators rolled out their old metallic local access infrastructures over significant periods of time protected by exclusive rights and were able to fund investment costs through monopoly rents.

Cette situation est due au fait que ces opérateurs ont, pendant des périodes relativement longues, déployé leurs infrastructures d'accès local métalliques en bénéficiant de la protection de droits exclusifs et qu'ils ont pu financer les dépenses d'investissements grâce à des rentes de monopole.


The three first prizes of €7000 each were awarded to João Pedro Estácio Gaspar Gonçalves de Araújo from Portugal for “A natural characterization of semilattices of rectangular bands and groups of exponent two”, Mariana De Pinho Garcia and Matilde Gonçalves Moreira da Silva from Portugal for “Smart Snails” and Luboš Vozdecký from the Czech Republic for "Rolling Friction".

Les trois premiers prix de 7 000 euros chacun ont été décernés à João Pedro Estácio Gaspar Gonçalves de Araújo du Portugal pour «A natural characterization of semilattices of rectangular bands and groups of exponent two», Mariana De Pinho Garcia et Matilde Gonçalves Moreira da Silva du Portugal pour «Smart Snails» et Luboš Vozdecký de République tchèque pour «Rolling Friction».




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Date index: 2021-01-31
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