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Dash fuel gauge
Fuel consumed indicator
Fuel flow indicator
Fuel flow rate indicator
Fuel gage
Fuel gage indicator
Fuel gauge
Fuel gauge indicator
Fuel indicator
Fuel level indicator
Fuel quantity totalizer
Fuel totaliser
Fuel totalizer indicator
Fuel used counter
Fuel used indicator
Fuel-consumed indicator
Fuel-gone indicator
Fuel-used counter
Fuel-used indicator
Fuel-used indicator assembly
Fuel-used indicator assy
Gas gage
Gasoline gage
Magnetic fuel gauge
Magnetic fuel indicator
Magnetic fuel level indicator
Total fuel quantity indicator

Vertaling van "Fuel-used indicator " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fuel-used indicator assembly | fuel-used indicator assy

indicateur de carburant consom


fuel-consumed indicator | fuel-used indicator | fuel-used counter

compteur carburant consommé


fuel-consumed indicator [ fuel-used indicator | fuel-used counter ]

compteur carburant consommé


fuel used indicator | fuel consumed indicator | fuel used counter

débitmètre totalisateur | compteur de carburant consommé | compteur carburant consommé


fuel quantity totalizer [ total fuel quantity indicator | fuel totalizer indicator | fuel totaliser | fuel-gone indicator ]

totalisateur de carburant [ indicateur de quantité totale de carburant ]


fuel level indicator | fuel indicator | fuel gage | fuel gauge | dash fuel gauge | gas gage | gasoline gage

indicateur de niveau de carburant | indicateur de carburant | indicateur de niveau d'essence | indicateur d'essence | gage à gaz


magnetic fuel gauge [ magnetic fuel level indicator | magnetic fuel indicator ]

indicateur du niveau de carburant magnétique [ indicateur de carburant magnétique ]


fuel flow indicator | fuel flow rate indicator

indicateur de débit de carburant


fuel gage indicator | fuel gauge indicator

indicateur de jaugeage de carburant


fuel flow indicator | fuel flow rate indicator

indicateur de débit de carburant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When the level of fuel renders declaring a situation of distress necessary, the pilot, in accordance with SERA.14095, shall indicate that by using the radiotelephony distress signal (MAYDAY), preferably spoken three times, followed by the nature of the distress condition (FUEL).

Quand le niveau de carburant nécessite de déclarer une situation de détresse, le pilote, conformément à la règle SERA.14095, l'indique par le signal radiotéléphonique de détresse (MAYDAY), répété de préférence trois fois, suivi de la nature de la situation de détresse (CARBURANT) (FUEL).


28. Gas import contracts use price indices that are linked to oil derivatives (e.g. light fuel or heavy fuel) and prices have, therefore, closely followed developments in oil markets.

28. Les contrats d'importation de gaz utilisent des indices de prix liés aux dérivés du pétrole (comme le fuel léger ou le fuel lourd) et les prix ont par conséquent suivi de près l'évolution des marchés pétroliers.


(II) a statement that indicates which of the ASTM standards and of the methods referred to in the description of CC in the formula in subsection 23(2) of these Regulations were used to determine the value of CC referred to in subclause (I) or, for a sample of gaseous fuel, that indicates that a direct measuring device was used to determine that value, and

(II) la mention de celles des normes ASTM ou de la méthode mentionnées dans la description de la variable CC qui ont été utilisées pour déterminer la valeur de la variable CC visée à la subdivision (I) ou, dans le cas d’un combustible gazeux, une indication qu’un instrument de mesure directe a été utilisé,


3. a statement that indicates which of the ASTM and GPA standards and of the methods referred to in subsection 24(6) of these Regulations were used to determine the measured value of HHV referred to in sub-subclause 1 or, for a gaseous fuel, that indicates that a direct measuring device was used to determine that measured value, and

3. la mention de celle des normes de l’ASTM ou de la GPA, ou de la méthode, visées au paragraphe 24(6) du présent règlement qui ont été utilisées pour déterminer la valeur mesurée de la variable HHV visée à la sous-subdivision 1 ou, dans le cas d’un combustible gazeux, la mention qu’un instrument de mesure directe a été utilisé,


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Average energy efficiency shall be monitored by using at least four indicators, fuel consumption per distance, the fuel consumption per transport work, the CO2 emissions per distance and the CO2 emissions per transport work, which shall be calculated as follows:

Pour la surveillance de l'efficacité énergétique, quatre indicateurs au moins sont utilisés: la consommation de combustible par distance parcourue, la consommation de combustible par transport effectué, les émissions de CO2 par distance parcourue et les émissions de CO2 par transport effectué; ces indicateurs sont calculés comme suit:


(b) indicate the typical annual volume in m of diesel fuel produced for each intended use, according to fuel type, in the following table:

b) indiquer dans le tableau ci-après, le volume annuel de carburant diesel habituellement produit, en m , pour chaque utilisation projetée, selon le type de carburant :


(c) indicate, for each usual point of entry into Canada, the typical annual volume in m of diesel fuel imported for each intended use, according to fuel type, in the following table:

c) indiquer dans le tableau ci-après, pour chaque point d’entrée habituel au Canada, le volume annuel de carburant diesel habituellement importé, en m pour chaque utilisation projetée, selon le type de carburant :


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0032 - EN - Directive 2006/32/EC of the European Parliament and of the Council of 5 April 2006 on energy end-use efficiency and energy services and repealing Council Directive 93/76/EEC (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 5 April 2006 // on energy end-use efficiency and energy services and repealing Council Directive 93/76/EEC // Methodology for calculating the national indicative energy savings target // Energy content of selected fuels for end u ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0032 - EN - Directive 2006/32/CE du Parlement européen et du Conseil du 5 avril 2006 relative à l'efficacité énergétique dans les utilisations finales et aux services énergétiques et abrogeant la directive 93/76/CEE du Conseil (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DIRECTIVE - DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 5 avril 2006 // Méthode de calcul de l'objectif indicatif national en matière d'économies d'énergie // Teneur en énergie d'une sélection de combustibles pour utilisation finale — table de conversion - ( // Liste indicative d'exemples de mesures admissibles v ...[+++]


(111) In the case of sale by tender or public sale for use as fuel, since physical removal and processing of the alcohol must take place over a period of several years, the price per hectolitre of alcohol at 100 % vol. offered by the successful tenderer should be adjusted every three months by applying a coefficient indicated in the relevant notice of invitation to tender, so that the prices to be paid for the alcohol awarded more closely follow the fluctuation of fuel prices on international markets.

(111) Il convient, dans le cas d'une adjudication ou d'une vente publique prévoyant l'utilisation dans le secteur des carburants nécessitant un enlèvement physique et des transformations portant sur plusieurs années, de réviser le prix par hectolitre d'alcool à 100 % vol offert par l'adjudicataire tous les trois mois à l'aide d'un coefficient décrit dans l'avis d'adjudication concerné afin de fixer des prix à payer pour l'alcool attribué qui suivent plus étroitement les fluctuations des prix des carburants sur les marchés internationaux.


There are real indications that the use of fuel containing MMT causes sparkplug failures.

Certaines données semblent indiquer que l'utilisation de l'essence contenant du MMT entraîne une défaillance des bougies.




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'Fuel-used indicator' ->

Date index: 2024-04-26
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