Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Age and gender distribution
Age and sex distribution
Discrimination based on gender identity
Discrimination on the basis of gender identity
Distribution by age and gender
Distribution by age and sex
Distribution by gender and age
Distribution by sex and age
Equal rights of men and women
Equality
Equality between men and women
GII
Gender and age distribution
Gender differences
Gender disparities
Gender disparity
Gender equality
Gender equality index
Gender equity
Gender identity discrimination
Gender inequality
Gender inequality index
Gender stereotype
Gender stereotyping
Genderation
Nickel-faced stereo
Nickel-faced stereotype
Parity
Sex and age distribution
Sex-role stereotyping
Steel-faced stereotype
Stereo
Stereotype
Stereotype plate
Stereotype tissue
Stereotyping paper
Stereotyping tissue

Vertaling van "Gender stereotype " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gender stereotype

conception stéréotypée des rôles de l'homme et de la femme | stéréotype de genre | stéréotype sexuel




gender stereotyping [ sex-role stereotyping ]

stéréotype de genre [ stéréotype de sexe | stéréotype sexuel ]




gender equality [ equality between men and women | equal rights of men and women | gender disparity | gender equality index | gender equity | gender inequality | gender inequality index | GII | gender disparities | gender inequality | [http ...]

égalité homme-femme [ égalité des sexes | égalité entre les femmes et les hommes | IEG | IIG | indice d'égalité de genre | indice d'inégalité de genre | inégalité entre les genres | inégalité entre les hommes et les femmes | inégalité entre les sexes | inégalité hommes-femmes ]


discrimination based on gender identity | discrimination on the basis of gender identity | discrimination on the basis of gender identity or expression | discrimination on the basis of gender identity/gender reassignment | gender identity discrimination

discrimination fondée sur l'identité sexuelle


nickel-faced stereotype [ nickel-faced stereo | steel-faced stereotype ]

stéréotype nickelé [ stéréo nickelé ]


stereotyping tissue | stereotype tissue | stereotyping paper

papier à matrice


stereotype plate [ stereotype | stereo ]

stéréotype [ cliché stéréo | stéréo ]


age and sex distribution | sex and age distribution | age and gender distribution | gender and age distribution | distribution by age and sex | distribution by sex and age | distribution by age and gender | distribution by gender and age | genderation

répartition par âge et par sexe | répartition par sexe et par âge | répartition selon l'âge et le sexe | répartition par sexe et âge | répartition par âge et sexe | répartition selon le sexe et l'âge
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas the impact of sexism and gender stereotyping is an obstacle to equality between women and men, and a burden for economic development and the competitiveness of the EU, further widening the already significant digital gender gap in the fields of ICT, media and related industries; whereas existing gender stereotypes make it difficult for women to fully develop their capacities as users, innovators and creators; whereas there is a need for clear political will, concrete actions and the participation of civil society to change that.

considérant que les répercussions du sexisme et des stéréotypes sexistes font obstacle à l'égalité entre les hommes et les femmes et pèsent sur le développement économique et la compétitivité de l'Union, en accentuant la fracture numérique entre les hommes et les femmes déjà notable dans le domaine des TIC, des médias et des secteurs connexes; que les stéréotypes sexistes empêchent les femmes de donner leur pleine mesure en tant qu'utilisatrices, de novatrices et de créatrices; que le changement dans ce domaine passe par une volonté ...[+++]


Encourages the Member States to introduce age-appropriate ICT education in the early stages of school, with a particular focus on inspiring girls to develop interest and talent in the digital field, and urges the Commission and the Members States to promote STEM education to girls from a young age, given that girls move away from science, technology subjects, engineering and maths earlier during their educational path due to gender stereotypes surrounding these subjects, a lack of role models, and a segregation of activities and toys, resulting in an underrepresentation of women in these subjects at university, which extends into the wor ...[+++]

encourage les États membres à instaurer un enseignement des TIC adapté à l'âge à des stades précoces de l'éducation scolaire, en veillant particulièrement à inciter les filles à développer leur intérêt et leur talent dans le domaine numérique, et demande instamment à la Commission et à aux États membres de promouvoir l'enseignement des STIM auprès des filles à un âge précoce, étant donné que les filles délaissent les sciences, les technologies, l'ingénierie et les mathématiques dans leur parcours en raison des stéréotypes sexistes en vigueur dans ces matières, de l'absence de modèles et du cloisonnement des activités et des jouets, ce qu ...[+++]


Calls on the Commission to launch and support e-literacy and training programmes, as well as awareness campaigns, thereby raising awareness of the potential risks of the digital world and how to counter them among the relevant parties concerned, such as students at all levels of education, teachers, and education and law enforcement professionals; calls on the Commission to promote campaigns against sexism and gender stereotypes in social and digital media and to use the potential of digital media to eliminate stereotypes.

demande à la Commission de lancer et de soutenir des programmes d'alphabétisation numérique et de formation, ainsi que des campagnes de sensibilisation sur les risques potentiels du monde numérique et la manière de prévenir de tels risques parmi les parties concernées telles que les étudiants à tous les niveaux de l'enseignement, les enseignants et les professionnels de l'enseignement et des services répressifs; invite la Commission à promouvoir l'organisation de campagnes contre le sexisme et les stéréotypes sexistes dans les médias ...[+++]


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in th ...[+++]

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC sont notamment les stéréotypes tout au long de la vie, le cloisonnement entre activités, loisirs et jouets «typiquement féminins ou masculins» dès les prémices de l'éducation, la relative abse ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Consider developing policies and programmes for eliminating gender stereotypes and promoting gender equality in education curricula and practices from an early age, including research, studies, statistics and analysis of the effect that gender stereotypes have on efforts to achieve real gender equality in sport.

Envisager l'élaboration de politiques et de programmes visant à mettre fin aux stéréotypes sexistes et à promouvoir l'égalité entre les femmes et les hommes dans les programmes scolaires et les méthodes d'enseignement dès le plus jeune âge, notamment des recherches, des études, des statistiques et des analyses destinées à étudier l'effet qu'ont les stéréotypes sexistes sur les efforts consentis pour parvenir à une véritable égalité entre les sexes dans le sport.


57. Encourages the European Institute for Gender Equality and different national gender equality institutes to promote further research on the root causes of gender stereotypes and the impact of stereotypes on gender equality, and stresses the importance of exchanging new ideas and research on best practices with a view to eliminating gender stereotypes in the Member States and the EU institutions;

57. encourage l'Institut européen pour l'égalité entre les hommes et les femmes et les différents instituts nationaux pour l'égalité des genres à promouvoir de nouvelles recherches sur les causes profondes des stéréotypes liés au genre et l'impact des stéréotypes sur l'égalité des genres, et souligne l'importance d'un échange d'idées innovantes et de travaux de recherche sur les meilleures pratiques en vue d'éliminer les stéréotypes liés au genre dans les États membres et les institutions de l'Union;


52. Calls on the Commission and the national governments of the Member States to encourage more research on gender stereotyping and to collect further statistical data on gender stereotypes by developing appropriate indicators for gender stereotyping;

52. invite la Commission et les gouvernements nationaux des États membres à encourager davantage la recherche sur les stéréotypes liés au genre et à recueillir des données statistiques supplémentaires à ce sujet, en développant des indicateurs adéquats relatifs aux stéréotypes liés au genre;


63. Encourages the European Institute for Gender Equality and different national gender equality institutes to promote further research on the root causes of gender stereotypes and the impact of stereotypes on gender equality, and stresses the importance of exchanging new ideas and research on best practices with a view to eliminating gender stereotypes in the Member States and the EU institutions;

63. encourage l'Institut européen pour l'égalité entre les hommes et les femmes et les différents instituts nationaux pour l'égalité des genres à promouvoir de nouvelles recherches sur les causes profondes des stéréotypes liés au genre et l'impact des stéréotypes sur l'égalité des genres, et souligne l'importance d'un échange d'idées innovantes et de travaux de recherche sur les meilleures pratiques en vue d'éliminer les stéréotypes liés au genre dans les États membres et les institutions de l'Union;


E. whereas traditional gender roles and stereotypes continue to have a strong influence on the division of roles between women and men in the home, in the workplace and in society at large, with women depicted as running the house and caring for children while men are depicted as wage-earners and protectors; whereas gender stereotypes tend to perpetuate the status quo of inherited obstacles to achieving gender equality, and to limit women’s range of employment choices and personal development, impeding them from realising their full potential as individuals and economic players, and therefore constitute strong obstacles to the achievem ...[+++]

E. considérant que les rôles et stéréotypes traditionnels associés aux hommes et aux femmes continuent d'avoir une forte influence sur la répartition des rôles à la maison, sur le lieu de travail et dans la société au sens large, les femmes étant souvent représentées comme les personnes en charge de la maison et des enfants alors que les hommes sont représentés comme les personnes qui ramènent de l'argent et qui protègent; considérant que les stéréotypes associés aux hommes et aux femmes tendent à maintenir le statu quo en ce qui co ...[+++]


J. whereas gender discrimination in the media, communication and advertising is still frequent and facilitates the reproduction of gender stereotypes, especially by portraying women as sex objects in order to promote sales; whereas, for example, in advertising women account for 27 % of the employees or professionals shown, but 60 % of those portrayed doing housework or looking after children; whereas advertising and the media can, nevertheless, also be a powerful catalyst in combating stereotypes and gender-based prejudices;

J. considérant que la discrimination liée au genre reste fréquente dans les médias, la communication et la publicité et facilite la transmission des stéréotypes liés au genre, en particulier en présentant les femmes comme des objets sexuels pour doper les ventes; et que dans le domaine de la publicité, par exemple, les femmes incarnent 27 % des rôles d'employés ou de travailleurs, mais 60 % des rôles où il est question de vaquer aux tâches ménagères ou de s'occuper des enfants; considérant néanmoins que la publicité et les médias p ...[+++]


w