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Borrowing requirement
Borrowing requirements
External borrowing requirement
GGBR
General borrowing requirement
General government borrowing requirement
General requirements
Government securities
Net borrowing
Net borrowing requirement
PSBR
Public borrowing
Public sector borrowing requirement
Public-sector borrowing requirement

Vertaling van "General borrowing requirement " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
general borrowing requirement

besoin de financement total


general government borrowing requirement | public sector borrowing requirement | GGBR [Abbr.] | PSBR [Abbr.]

besoin de financement du secteur public | besoin d'emprunt du secteur public


public borrowing [ government securities | public-sector borrowing requirement ]

emprunt public


net borrowing | net borrowing requirement

besoin net de financement


borrowing requirement

besoin de financement | besoin d'emprunt | solde à financer


public sector borrowing requirement | PSBR

besoin de financement du secteur public | besoin d'emprunt du secteur public




borrowing requirement

besoin de financement | besoin d'emprunt


external borrowing requirement

besoin de financement extérieur


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In cases where the bank still receives full payment from the borrower without excessive delay, the losses for the bank are in general expected to be lower and it is justified to apply a lower minimum coverage requirement (up to 80%, instead of up to 100%).

Dans les cas où l'emprunteur continue à rembourser la banque intégralement sans retard excessif, on s'attend en général à ce que les pertes de la banque soient limitées, ce qui justifie l'application d'un seuil de couverture minimale inférieur (jusqu'à 80 % au lieu de 100 %).


General government borrowing requirement [2A.24] is equal to the net incurrence of liabilities in currency and deposits (F.2) [2A.16], plus debt securities [2A.17 and 2A.18] (F.3), plus loans (F.4) [2A.19].

Besoin de financement des administrations publiques [2A.24] est égal à accroissement net des passifs sur numéraire et dépôts (F.2) [2A.16], plus titres de créance [2A.17 et 2A.18] (F.3), plus crédits (F.4) [2A.19].


General government borrowing requirement [2A.24] is equal to the net incurrence of liabilities in currency and deposits (F.2) [2A.16], plus debt securities [2A.17 and 2A.18] (F.3), plus loans (F.4) [2A.19].

Besoin de financement des administrations publiques [2A.24] est égal à accroissement net des passifs sur numéraire et dépôts (F.2) [2A.16], plus titres de créance [2A.17 et 2A.18] (F.3), plus crédits (F.4) [2A.19].


It has been clarified many times by the Auditor General that it was never the intent of the Auditor General to have EI revenues as part of the government's general tax revenue stream, nor was it the intent to have them used for purposes unrelated to EI. The only reason for the directive was that back in 1986 the EI account was in a deficit and contributed to Canada's overall deficit, which in turn impacted the overall borrowing requirement of the country.

Le vérificateur général a précisé à maintes reprises qu'il n'avait jamais eu l'intention de fondre les revenus de l'assurance-emploi dans l'ensemble des recettes générales du gouvernement, ni de permettre leur utilisation à des fins autres que l'assurance-emploi. La seule raison d'être de cette directive, c'est qu'en 1986, le compte de l'assurance-emploi était déficitaire et contribuait au déficit général des finances du Canada, obligeant ainsi le pays à emprunter davantage.


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It is also denominated general government borrowing requirement (GGBR).

Catégorie aussi dénommée: besoin de financement des administrations publiques.


It has been clarified by the Auditor General many times that it was never the intent to have EI revenues as part of the government's general tax revenue stream, nor for them to be used for purposes other than EI. The only reason for the directive back then was that the EI account was in deficit and contributed to Canada's overall deficit, which in turn impacted the overall borrowing requirements of the government.

Or, le vérificateur général a précisé à maintes reprises qu'il n'avait jamais été question que les cotisations d'assurance-emploi soient considérées comme faisant partie de l'ensemble des recettes fiscales générales du gouvernement ni qu'elles servent à d'autres fins qu'au financement de l'assurance-emploi. La seule explication à la directive qui avait été émise à cette époque, c'est que le compte d'assurance-emploi était déficitaire et que ce déficit venait accroître le déficit global du Canada avec les conséquences que cela entraînait pour ce qui est des besoins en matière d'emprunt du gouvernement.


This implies that the borrowing requirement of general government in 1987 has been revised upwards by 0.6 points of GDP to 4.7%, which is however still 0.3 points lower than in 1986.

Cela signifie que le solde à financer des administrations publiques en 1987 a été révisé en hausse de 0,6 points du PIB et s'établit désormais à 4,7 %, soit à un niveau légèrement inférieur à celui de 1986.


- The general government borrowing requirement as a percentage of GDP will remain virtually unchanged at 4 1/2 % for the Community as a whole.

- La part du besoin de financement des administrations publiques dans le produit intérieur brut reste pratiquement inchangée à 4 1/2 % pour la Communauté dans son ensemble.


The general government net borrowing requirement in the Community as a whole is expected to increase to an amount equal to 6¼% of GDP in 1993 from 5.1% in 1992.

Le besoin de financement des administrations publiques de l'ensemble de la Communauté devrait augmenter, passant de 5,1 % en 1992 à 6 1/4 % du PIB en 1993.


However, resolutions relating to investment of available moneys, authorisation of loans and advances, sureties and guarantees of bills of exchange, borrowings by arranging of credit facilities or otherwise, methods of implementing loans auhorised by the general meeting pursuant to Article 39 of these Statutes, orders in excess of 400000 New Francs, acquisitions, exchanges of immoveable property or of rights therein, and the sale of such property and rights as are no longer required ...[+++]

Cependant, les décisions relatives au placement des sommes disponibles, à l'autorisation de crédits et avances, de cautions et d'avals, à la conclusion d'emprunts par voie d'ouverture de crédit ou autrement, aux modalités d'exécution des emprunts autorisés par l'assemblée générale en vertu de l'article 39 des présents statuts, aux commandes excédant la somme de 400.000 nouveaux francs, aux acquisitions, échanges de biens et droits immobiliers, ainsi que la vente de ceux jugés inutiles, à la fondation de toute société ou à l'apport de biens à toute société constituée ne sont valablement prises qu'à la majorité des deux tiers des voix des ...[+++]




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Date index: 2024-07-19
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