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Capacity to legislate
Conference of European regions with legislative power
General power to legislate
General regulatory power
General rule-making power
Law making power
Legislative authority
Legislative competence
Legislative jurisdiction
Legislative power
Legislative rights
Power of legislation
Power of legislative initiative
Power to legislate
REGLEG
Regions with Legislative Powers Interregional Group
Right to initiate legislation
Theory of the general power to legislate

Vertaling van "General power to legislate " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
general power to legislate

compétence législative générale [ pouvoir général de légiférer ]


legislative jurisdiction [ legislative competence | law making power | legislative power | power to legislate | capacity to legislate | power of legislation | legislative rights ]

compétence législative [ faculté législative | juridiction législative | puissance législative | pouvoir législatif | pouvoir de légiférer | compétence à légiférer ]


power of legislative initiative | right to initiate legislation

droit d'initiative des lois


theory of the general power to legislate

théorie de la compétence générale de légiférer [ théorie du pouvoir général de légiférer ]


power to legislate

compétence législative | pouvoir de légiférer


legislative power [ legislative authority(GEMET) ]

pouvoir législatif


Regions with Legislative Powers - REGLEG/CALRE Interregional Group | Regions with Legislative Powers Interregional Group

groupe interrégional «Régions avec pouvoir législatif» | groupe interrégional «Régions avec pouvoir législatif» (REGLEG/CALRE)


general regulatory power | general rule-making power

pouvoir réglementaire général


Conference of European regions with legislative power [ REGLEG ]

Conférence des régions européennes à pouvoirs législatifs | Conférence des présidents de régions à pouvoirs législatifs [ REGLEG ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the general theory of the separation of powers, the legislators legislate and the executive carries out the intentions of the legislators.

Dans la théorie générale de la séparation des pouvoirs, le législateur légifère et l'exécutif exécute l'intention du législateur.


Mr. Newman: My argument, such as it is, and it is not an argument as much as a series of propositions, is that there are the legal powers that Parliament has under the Constitution Act, and Parliament can exercise its authority absolutely as it wishes in terms of enacting legislation, but there is a web of constitutional conventions surrounding the exercise of legal power, both legislative and executive, and when those constitutional conventions are disturbed and the precepts upon which they are built — responsible government, separat ...[+++]

M. Newman : Mon argument, quelle qu'en soit la validité, mais ce n'est pas tant un argument qu'une série de propositions, est que le Parlement détient certains pouvoirs aux termes de la Loi constitutionnelle et qu'il peut exercer ses pouvoirs de façon absolue, comme il souhaite le faire lorsqu'il s'agit d'adopter des lois, mais il existe tout un ensemble de conventions constitutionnelles qui encadrent l'exercice d'un pouvoir, qu'il soit législatif ou exécutif, et lorsque ces conventions constitutionnelles ne jouent plus, ni les principes sur lesquels elles reposent — responsabilité parlementaire, séparations des pouvoirs — une fusion des ...[+++]


There are three branches to the POGG power recognized in case law: the gap branch (the power to make laws on matters that are not enumerated in either section 91 (federal government power to legislate) or 92 (provincial government power to legislate)); the national concern branch (the power to make laws in relation to matters that go beyond local or provincial concerns or interests, and are, due to their inherent nature, concerns of the Dominion of Canada as a whole); an ...[+++]

91 (le pouvoir de légiférer du gouvernement fédéral) ou à l’art. 92 (le pouvoir de légiférer des gouvernements provinciaux)); l’intérêt national (le pouvoir d’adopter des lois relativement aux matières qui vont au-delà des intérêts locaux ou provinciaux et qui, par leur nature inhérente, intéressent l’ensemble du Dominion du Canada); et l’urgence (le besoin temporaire et extraordinaire d’établir une réglementation nationale dans un domaine en particulier).


In the general theory of the separation of powers, the legislators legislate and the executive carries out the intentions of the legislators.

Dans la théorie générale de la séparation des pouvoirs, le législateur légifère et l'exécutif exécute l'intention du législateur.


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Although the Union has as such no general powers to legislate on fundamental rights and freedoms, Article 95 of the EC Treaty allows measures to be proposed and adopted to harmonise the Member States' legislation where these measures have as their object the establishment and functioning of the internal market.

Si, en tant que tel, l’Union n’a aucun pouvoir général lui permettant de légiférer sur les questions de droits et de libertés fondamentaux, l’article 95 du traité CE permet que des mesures soient proposées et adoptées en vue d’harmoniser la législation des États membres si elles ont pour objet l’instauration et le fonctionnement du marché intérieur.


Although the Union has as such no general powers to legislate on fundamental rights and freedoms, Article 95 of the EC Treaty allows measures to be proposed and adopted to harmonise the Member States' legislation where these measures have as their object the establishment and functioning of the internal market.

Si, en tant que tel, l’Union n’a aucun pouvoir général lui permettant de légiférer sur les questions de droits et de libertés fondamentaux, l’article 95 du traité CE permet que des mesures soient proposées et adoptées en vue d’harmoniser la législation des États membres si elles ont pour objet l’instauration et le fonctionnement du marché intérieur.


Parliaments decide legislation: that is a power we have to share with the Council of Ministers and we have no powers of legislative initiative.

Les parlements légifèrent : c'est un pouvoir que nous devons partager avec le Conseil de ministres et nous ne disposons pas du pouvoir d'initiative législative.


Parliaments decide legislation: that is a power we have to share with the Council of Ministers and we have no powers of legislative initiative.

Les parlements légifèrent : c'est un pouvoir que nous devons partager avec le Conseil de ministres et nous ne disposons pas du pouvoir d'initiative législative.


Will the Leader of the Government in the Senate consult with the Minister of Justice and Attorney General of Canada to see whether, under that decision of the Supreme Court of Canada, the federal government has the capacity to intervene under its general power to legislate on issues affecting national issues, including the national capital, to declare the new City of Ottawa bilingual?

Le leader du gouvernement au Sénat demandera-t-il à la ministre de la Justice et procureur général du Canada si, en vertu de la décision de la Cour suprême du Canada, le gouvernement fédéral peut invoquer son pouvoir général de légiférer sur des questions liées à des problèmes nationaux, y compris à la capitale nationale, pour faire de la nouvelle ville d'Ottawa une ville bilingue?


It confirms that politics is not a question of power where legislation serves to cover our embarrassment, but quite the opposite, that the central role of politics is to create legislation where power is of benefit.

Elle confirme que la politique n’est pas une question de pouvoir où le droit fait office de cache-sexe mais que la tâche centrale de la politique est bien la création du droit, le pouvoir n’étant que subalterne.




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Date index: 2022-11-15
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