Because each Accord Act provides a power to make regulations for the purpose of safety (but not for the
purpose of health), occupational safety could be regulated under the Accord Acts, while occupational health was regulated under provincial legislation of general application.12 Since the concepts of occupational health and occupational safety are often difficult to demarcate, a legal “grey area” existed where it was unclear which authority applied.13 The governments of Canada, Newfoundland and Labrador, and No
va Scotia therefore agreed that “the ...[+++] Accord Acts should be amended to clarify responsibilities and vest sole authority for occupational health and safety in the Accord Acts”.
Comme chacune des deux lois sur les accords confère un pouvoir réglementaire aux fins de la sécurité (mais pas de la santé), la sécurité au travail pouvait être réglementée en vertu des lois sur les accords, tandis que la santé au travail l’était en vertu des lois provinciales d’application générale 12. Étant donné que les notions de santé et de sécurité au travail sont souvent difficiles à délimiter, il existait une « zone de flou » juridique où il était difficile de déterminer le texte législatif applicable 13.