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Control point
Discrete control
GCA
Ground control approach system
Ground control point
Ground controlled approach
Ground zero
HACCP
HACCP system
Hazard analysis and critical control point
Hazard analysis critical control point system
Hazard analysis of critical control points
PTP control
PTP path control
Picture control point
Point to point control
Point to point path control
Point to point programming
Point-to-point control
Point-to-point motion control
Ptp programming
Zero point

Vertaling van "Ground control point " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ground control point | Picture control point

point de canevas








ground control point

point d'appui au sol [ GCP | point d'appui ]


control point | ground control point | picture control point

point de canevas


point to point control | point-to-point control | point-to-point motion control | discrete control | PTP control | PTP path control | point to point programming | ptp programming | point to point path control

commande point à point | commande point-à-point | commande pas à pas | commande PTP | programmation point par point | programmation point à point


HACCP system | hazard analysis and critical control point | hazard analysis critical control point system | hazard analysis of critical control points | HACCP [Abbr.]

système d’analyse des dangers et points critiques pour leur maîtrise | système d’analyse des risques — points critiques pour leur maîtrise | système d'analyse des risques et maîtrise des points critiques | système HACCP | ARMPC [Abbr.] | HACCP [Abbr.]


ground control approach system | ground controlled approach | GCA [Abbr.]

approche GCA | système d'atterrissage par guidage au sol


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The airport reference point that is marked by a brass monument set in concrete is a point distant 121.894 m measured northeasterly from and perpendicular to the centreline of Runway 11-29 from a point thereon distant 1 083.078 m measured southeasterly along the said centreline from airport control monument 403, located on said centreline of approach 11, which said distances are ground level distances.

Le point de repère de l’aéroport, qui est marqué par une borne-signal de cuivre fixée dans du béton, est situé à une distance de 121,894 m, mesurée en direction nord-est perpendiculairement à l’axe de la piste 11-29, à partir d’un point dudit axe situé à une distance de 1 083,078 m, mesurée en direction sud-est le long dudit axe, à partir de la borne-signal de contrôle de l’aéroport 403 située sur ledit axe de l’approche 11, lesdites distances étant mesurées au niveau du sol.


1. The data subject shall have the right to object, on grounds relating to their particular situation, at any time to the processing of personal data which is based on points (d), (e) and (f) of Article 6(1), unless the controller demonstrates compelling legitimate grounds for the processing which override the interests or fundamental rights and freedoms of the data subject.

1. La personne concernée a le droit de s'opposer à tout moment, pour des raisons tenant à sa situation particulière, à ce que des données à caractère personnel fassent l'objet d'un traitement fondé sur l'article 6, paragraphe 1, points d), e ) et f) , à moins que le responsable du traitement n'établisse l'existence de raisons impérieuses et légitimes justifiant le traitement, qui priment les intérêts ou les libertés et droits fondamentaux de la personne concernée.


Question No. 245 Hon. Irwin Cotler: With regard to the case of Sergei Magnitsky: (a) is the government preparing a list containing the names of any individual that it has reasonable grounds to believe (i) is responsible for the detention, abuse or death of Sergei Magnitsky, (ii) has conspired to defraud the Russian Federation of taxes on corporate profits through fraudulent transactions and lawsuits against the foreign investment company known as Hermitage and to misappropriate property owned or controlled by Hermitage, (iii) has part ...[+++]

Question n 245 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le cas de Sergueï Magnitski: a) le gouvernement est-il en train de dresser la liste des individus dont il a des motifs raisonnables de croire qu’ils (i) sont responsables de la détention de Sergueï Magnitski, des mauvais traitements qui lui ont été infligés ou de sa mort, (ii) ont comploté en vue de frauder la Fédération de Russie d’impôts sur les bénéfices des sociétés en effectuant des transactions frauduleuses et en intentant des poursuites ...[+++]


7. Is therefore of the opinion that any new additional exemptions from the current rules, such as new grounds for reintroducing border controls on an ‘exceptional’ basis would definitely not reinforce the Schengen system; points out that on no account can the influx of migrants and asylum seekers at external borders per se be considered an additional ground for the reintroduction of border controls;

7. estime par conséquent que toute nouvelle dérogation aux dispositions actuelles, comme toute nouvelle raison invoquée pour réintroduire «à titre exceptionnel» des contrôles aux frontières, ne jouera certainement pas en faveur du renforcement du système Schengen; souligne que l'afflux de migrants et de demandeurs d'asile aux frontières extérieures ne peut en aucun cas être considéré comme une raison supplémentaire pour réintroduire des contrôles aux frontières;


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7. Is therefore of the opinion that any new additional exemptions from the current rules, such as new grounds for reintroducing border controls on an ‘exceptional’ basis would definitely not reinforce the Schengen system; points out that on no account can the influx of migrants and asylum seekers at external borders per se be considered an additional ground for the reintroduction of border controls;

7. estime par conséquent que toute nouvelle dérogation aux dispositions actuelles, comme toute nouvelle raison invoquée pour réintroduire "à titre exceptionnel" des contrôles aux frontières, ne jouera certainement pas en faveur du renforcement du système Schengen; souligne que l'afflux de migrants et de demandeurs d'asile aux frontières extérieures ne peut en aucun cas être considéré comme une raison supplémentaire pour réintroduire des contrôles aux frontières;


15. Calls on the Commission and the Member States to reinforce international cooperation in the framework of international organisations (World Trade Organisation and World Customs Organisation) and with third countries in the area of customs; points out that this is aimed at achieving more effective customs control and promoting EU standards, while allowing trade to benefit the EU and its trading partners; points out also that this will enable, in particular, joint operations and pilot projects to be set up to strengthen cooperati ...[+++]

15. invite la Commission et les États membres à renforcer la coopération internationale dans le domaine douanier dans le cadre des organisations internationales (Organisation mondiale du commerce et Organisation mondiale des douanes) et avec les pays tiers; souligne que le but est de mettre en place des contrôles douaniers plus efficaces et de promouvoir les normes européennes tout en faisant en sorte que les échanges profitent à l'Union et à ses partenaires commerciaux; souligne également que cela permettra en particulier la mise e ...[+++]


15. Calls on the Commission and the Member States to reinforce international cooperation in the framework of international organisations (WTO and WCO) and with third countries in the area of customs; points out that this is aimed at achieving more effective customs control and promoting EU standards while allowing trade to benefit the European Union and its trading partners; points out also that this will enable joint operations and pilot projects to be set up to strengthen cooperation on the ...[+++]

15 invite la Commission et les États membres à renforcer la coopération internationale dans le domaine douanier dans le cadre des organisations internationales (OMC et OMD) et avec les pays tiers; souligne que le but est de mettre en place des contrôles douaniers plus efficaces et de diffuser les normes européennes tout en faisant en sorte que les échanges profitent à l'Union et à ses partenaires commerciaux; souligne également que cela permettra la mise en place d'opérations conjointes et de projets pilotes pour renforcer la coopér ...[+++]


I do appreciate as well the member from Brandon pointing out that the motion is about compensating farmers through the crop insurance program for damage done to crops, including pastures, as a result of them not having available the tools to control the Richardson's ground squirrel, or gopher as it is commonly known by farmers.

Je suis également heureux que le député de Brandon ait souligné que la motion porte sur la possibilité de compenser les agriculteurs par l'intermédiaire du programme d'assurance-récolte pour les dommages causés à leurs récoltes et à leurs pâturages parce qu'ils n'ont pas accès aux outils dont ils ont besoin pour contrôler les spermophiles de Richardson ou rats des sables comme les agriculteurs les appellent.


In section 25, if the minister has reasonable grounds to believe that the controlled substance constitutes a potential security or health and safety hazard, notice is given to the Attorney General again but at this point a justice is required to be satisfied with the minister's belief before the substance will be ordered forfeited to the crown for the minister to dispose of.

Or, en vertu de l'article 25, si le ministre a des motifs raisonnables de croire qu'une substance désignée risque de porter atteinte à la sécurité ou à la santé publiques, un préavis est donné au procureur général, mais un juge de paix doit aussi en être convaincu avant que la confiscation de la substance ne puisse être ordonnée au profit de la Couronne et avant que le ministre ne puisse en disposer.


In particular, the experience of devolving the ‘commissioning’ of mental health services to the Primary Care Trusts in England provide a valuable reference point for attempts to bring control of funding closer to the ground and to have funding better adapted to local priorities.

L’expérience anglaise, qui a consisté à confier la responsabilité de « commander » les services de santé mentale aux groupes de soins primaires, peut être un point de référence utile pour toute tentative visant à confier davantage la maîtrise du financement à la base et à mieux adapter le financement aux priorités locales.




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Date index: 2024-08-23
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