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Groundfish Enterprise Allocation Council
Offshore Groundfish Enterprise Allocation Program

Vertaling van "Groundfish Enterprise Allocation Council " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Groundfish Enterprise Allocation Council

Conseil des allocations aux entreprises d'exploitation du poisson de fond


Offshore Groundfish Enterprise Allocation Program

Programme d'allocations aux entreprises de contingents de pêche hauturière du poisson de fond du large
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As well, the Fisheries Council of Canada represents two major fleet sectors, the Groundfish Enterprise Allocation Council, which basically is the deep sea groundfish fleet, and the Canadian Association of Prawn Producers, which is the deep sea northern shrimp fleet.

Il représente également deux grands secteurs, le Groundfish Enterprise Allocation Council, qui représente en fait la flotte de pêche au poisson de fond, et la Canadian Association of Prawn Producers, qui représente la flotte hauturière de pêche à la crevette dans le Nord.


We had the Fisheries Council of Canada, the offshore trawlers represented by the Groundfish Enterprise Allocation Council, the union from Newfoundland and Mr. McCurdy in attendance.

Il y a les représentants du Conseil canadien des pêches, les chalutiers extracôtiers tels que représentés par le Conseil des allocations aux entreprises d'exploitation du poisson de fond, le syndicat de Terre-Neuve et M. McCurdy.


There are some Quebec companies that are members of the Fisheries Council of Canada through other organizations, such as the Groundfish Enterprise Allocation Council, which is also a member, and that's a fleet sector.

Certaines entreprises québécoises sont membres du Conseil des pêches du Canada par l'entremise d'autres organisations dont le Groundfish Enterprise Allocation Council qui est aussi membre, et c'est un secteur de la flotte.


With regard to (a)(i), the fleets were represented by the following groups: the Groundfish Enterprise Allocation Council, or GEAC; the Fish, Food and Allied Workers Union, or FFAW; and the Fixed Gear Offshore Harvesters association, or FGOH.

En réponse à la sous-question (i), les flottilles ont été représentées par les groupes suivants: le Conseil des allocations aux entreprises d’exploitation du poisson de fond, la Fish, Food and Allied Workers Union et la Fixed Gear Offshore Harvesters Association.


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In a written submission, the Groundfish Enterprise Allocation Council – an organization that represents offshore groundfish fishing enterprises in Canada’s Atlantic region – similarly argued that: “on-going private investment and sustainable employment in Canadian fisheries requires stability in fisheries policy”; and a key aspect of stability is “stability of access and the related assurance that historic percentage allocations and quota sharing plans will be respected” ([62]) In addition, the GEAC stressed that earnings in the fishery support the continued viability of some 10 freezer trawlers and longliners that provide employment to ...[+++]

Dans un mémoire, le Groundfish Enterprise Allocation Council – organisme qui représente des entreprises de pêche hauturière du poisson de fond de la région canadienne de l’Atlantique – a fait valoir que pour qu’il y ait maintien des investissements privés et de l’emploi durable dans les pêches au Canada, il faut une politique sur les pêches qui soit stable, et déclaré qu’un aspect clé de la stabilité est la stabilité d’accès et l’assurance connexe que les parts historiques et les plans de partage des quotas seront respectés([62]).


- (LT) Mr President, back in 2008, the Council approved the allocation of a EUR 15 billion package from the European Investment Bank, which was supposed to be the main instrument for saving small and medium-sized enterprises during the crisis.

- (LT) Monsieur le Président, le Conseil a approuvé en 2008 l’allocation d’une enveloppe de 15 milliards d’euros de la Banque européenne d’investissement, supposée être l’instrument principal pour sauver les petites et moyennes entreprises durant la crise.


13. Believes that the Structural Funds could do a great deal to strengthen industry; criticises, therefore, the cut in the amount to be allocated to them under the financial perspective, which will impact firstly on the EU’s capacity to promote innovation and improve workers’ training levels, and secondly on working conditions; hopes that the Council will agree to a substantial increase in the Structural Funds and the Member States will adopt effective programmes to boost innovation, R D, and worker and entrepreneur training, as wel ...[+++]

13. considère que les fonds structurels peuvent largement contribuer au renforcement de l'industrie; critique, dès lors, la réduction de leur enveloppe budgétaire respective dans le cadre des perspectives financières, cette mesure ayant une incidence tant sur les possibilités dont dispose l'Union européenne en vue de promouvoir l'innovation et de renforcer le niveau de formation des travailleurs, que sur les conditions offertes aux créateurs d'entreprises; escompte que le Conseil souscrira à une augmentation significative des montan ...[+++]


14. Welcomes the agreement between the Council and Parliament on continuing the employment initiative created in 1998 by the budgetary authority and on an allocation for the Multiannual Programme for Enterprise and Entrepreneurship for 2001 to 2005 of € 450 million in commitment appropriations and of an amount of € 100 million in commitment appropriations in 2001; urges the Council to adopt the legal basis without delay, taking into account Parliament's opinion adopted on ...[+++]

14. se félicite de l'accord dégagé entre le Conseil et le Parlement au sujet de la poursuite de l'initiative pour l'emploi lancée en 1998 par l'autorité budgétaire et de l'octroi, en faveur du programme pluriannuel pour l'entreprise et l'esprit d'entreprise 2001-2005, de crédits d'engagement de 450 millions d'euros et de 100 millions d'euros en 2001; demande instamment au Conseil d'adopter la base juridique nécessaire sans délai en tenant compte de l'avis émis par le Parlement le 26 octobre 2000 ainsi que de la Charte européenne des petites entreprises adoptée par le Conseil européen le 20 juin 2000;


The third important aspect of this Council second reading concerns the agreement reached on the allocation for the “Spirit of Enterprise” programme, which continues and complements the “Employment initiative” for the years 2001 to 2005.

Le troisième élément important de cette seconde lecture du Conseil concerne l'accord intervenu sur la dotation du programme "Esprit d'entreprise" qui poursuit et complète le programme "Initiative emploi" pour les années 2001 à 2005.


28. Underscores its determination to see a substantial increase in the allocations for SMEs as a top priority of internal policy; welcomes the Commission's proposal for a multiannual programme for enterprises and entrepreneurship (2001-2005), but considers that its financial framework is inadequate to meet its objectives; urges the Council to find an agreement with Parliament in order to ensure sufficient funding to cover the fiv ...[+++]

28. souligne sa détermination à voir une augmentation notable des crédits relatifs aux PME figurer parmi les premières priorités des politiques internes; se félicite de la proposition de la Commission relative à un programme pluriannuel pour les entreprises et l'esprit d'entreprise 2001-2005, mais estime que l'enveloppe financière est insuffisante pour atteindre les objectifs; demande instamment au Conseil de se mettre d'accord avec le Parlement pour assurer un financement suffisant des cinq instruments financiers se rapportant à ce ...[+++]




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Date index: 2024-08-30
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