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Adjust ICT network capacity
Adjust ICT system capacity
Car park guidance system
Edge guiding system
FFGS
Flash flood guidance system
Flash flood guidance system with global coverage
Flight guidance system
Guidance system
Guidance system capacity
INS
INU
Independent guidance system
Inertial guidance system
Inertial navigation equipment
Inertial navigation system
Inertial navigation unit
Inertial-guidance system
Park guidance system
Parking guidance
Provide guidance on the use
Staff support
Support ICT system users
User assistance
Web guidance system
Web guiding
Web guiding device
Web steering device

Vertaling van "Guidance system capacity " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
guidance system capacity

capacité du système de guidage


inertial guidance system | inertial navigation equipment | inertial navigation system | inertial navigation unit | INS [Abbr.] | INU [Abbr.]

boîtier de navigation par inertie | centrale à inertie | centrale inertielle | système de navigation à inertie | système de navigation inertielle | système de navigation par inertie | INS [Abbr.]


adjust ICT network capacity | adjust ICT system capacity

adapter la capacité des services de TIC | ajuster la capacité d’un système de TIC | adapter la capacité d’un système de TIC | améliorer la prestation des services de TIC


park guidance system [ parking guidance | car park guidance system ]

système de guidage pour le stationnement [ guidage de stationnement ]


guidance system [ flight guidance system ]

système de guidage


independent guidance system

système de guidage indépendant


flash flood guidance system | flash flood guidance system with global coverage | FFGS

système d'indications relatives aux crues éclair | système d'indications relatives aux crues éclair à couverture mondiale


inertial guidance system [ IGS,I.G.S. | inertial-guidance system ]

système de guidage par inertie [ système de guidage inertiel ]


web guiding device | web guidance system | edge guiding system | web steering device | web guiding

guide-bande | aligneur de bande


staff support | user assistance | provide guidance on the use | support ICT system users

fournir des conseils aux utilisateurs de systèmes d'information | prêter assistance aux utilisateurs de systèmes d'information | aider les utilisateurs de systèmes d'information | aider un utilisateur de systèmes d'information
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) The standards for internal quality assurance systems of HEIs might also factor in other key dimensions such as the quality of student services in general[30], career/employment guidance for students and alumni[31], the development of financial management capacity and the implementation of the European Charter for Researches and the Code of Conduct for the Recruitment of Researchers[32].

(3) les normes d’assurance interne de la qualité des établissements d’enseignement supérieur pourraient également tenir compte d'autres facteurs clés, tels que la qualité générale des services offerts aux étudiants[30], les conseils sur l’orientation professionnelle et l’emploi proposés aux étudiants et anciens étudiants[31], le développement des capacités de gestion financière et l’application de la Charte européenne du chercheur et du Code de conduite pour le recrutement des chercheurs[32].


9. Requests that the Commission and Member States pay particular attention to simplifying procedures, including those for beneficiaries, which can have benefits for both auditing and decreasing error rates, while in parallel increasing the effectiveness of the management and control systems; is of the opinion that both the Member States and the Commission should implement targeted and timely measures to strengthen administrative and institutional capacity, including effective guidance, training ...[+++]

9. prie la Commission et les États membres de veiller tout particulièrement à simplifier les procédures, y compris celles qui s'adressent aux bénéficiaires, puisque cela peut contribuer à améliorer les procédures d'audit et à réduire les taux d'erreur, tout en augmentant l'efficacité des systèmes de gestion et de contrôle; considère que les États membres et la Commission devraient mettre en œuvre des mesures ciblées et opportunes afin de renforcer les capacités administratives et institutionnelles, notamment par des indications utile ...[+++]


(iiia) Improving the matchingto the needs of the labour market of education and training systems, youth services, vocational training, the networking of higher education establishments, training and research centres and companies, better transition between education, vocational training and employment, including through the development of tools for anticipating required skills, the reaction capacity of education and training systems and education and career guidance; ...[+++]

(iii bis) améliorer l'adéquation aux besoins du marché du travail des systèmes d'éducation et de formation, des services pour la jeunesse, de la formation professionnelle, la mise en réseau des établissements d'enseignement supérieur, des centres et des entreprises de formation et de recherche, améliorer la transition entre éducation, formation professionnelle et emploi, notamment en développant des instruments pour anticiper sur les compétences nécessaires, la réactivité des systèmes d'éducation et de formation ainsi que l'orientation scolaire et professionnelle;


10. Stresses that the involvement of all relevant stakeholders, at local, regional, national and European levels, including social partners, employment services, training and education authorities, individual employers, NGOs, and in particular also student and youth organisations, is essential for the successful design, implementation and monitoring of a variety of measures to foster youth employment and employability in an integrated fashion; emphasises that measures to promote quality and sustainable youth employment must be flexible so as to meet the continuously evolving needs of the labour market; notes the need for flexible and at the same time reliable contractual relations, effective reintegration policies and modern social ...[+++]

10. souligne que la participation de l'ensemble des parties prenantes aux niveaux local, régional, national et européen, notamment les partenaires sociaux, les services de l'emploi, les autorités en matière d'enseignement ou de formation, les employeurs individuels, les organisations non gouvernementales et, en particulier, les associations d'étudiants et les organisations de jeunesse, est essentielle à la réussite de la conception, de la mise en œuvre et du contrôle de toute une série de mesures destinées à promouvoir de manière intégrée l'emploi et la capacité d'insertion professionnelle des jeunes; insiste sur le fait que ces mesures ...[+++]


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21. Regrets the fact that the drawbacks in the supervisory and control systems of Union Delegations have a recurrent character; recalls that the Court of Auditors' findings included poorly documented and ineffective checks at most National Authorising Officer's administrations in EDF beneficiary countries, lack of institutional capacity, resource constraints and high-staff turnover rates in Union Delegations; therefore calls for the strengthening of the institutional capacity in the National Authorising Officer's administration by p ...[+++]

21. déplore le fait que les faiblesses des systèmes de surveillance et de contrôle des délégations de l'Union présentent un caractère récurrent; rappelle que les constatations de la Cour des comptes mentionnent l'existence de contrôles mal documentés et inefficaces dans la plupart des services des ordonnateurs nationaux des pays bénéficiaires du FED, un manque de capacités institutionnelles, des contraintes en matière de ressources et une forte rotation du personnel dans les délégations de l'Union; demande dès lors le renforcement d ...[+++]


21. Regrets the fact that the drawbacks in the supervisory and control systems of Union Delegations have a recurrent character; recalls that the Court of Auditors' findings included poorly documented and ineffective checks at most National Authorising Officer's administrations in EDF beneficiary countries, lack of institutional capacity, resource constraints and high-staff turnover rates in Union Delegations; therefore calls for the strengthening of the institutional capacity in the National Authorising Officer's administration by p ...[+++]

21. déplore le fait que les faiblesses des systèmes de surveillance et de contrôle des délégations de l'Union présentent un caractère récurrent; rappelle que les constatations de la Cour des comptes mentionnent l'existence de contrôles mal documentés et inefficaces dans la plupart des services des ordonnateurs nationaux des pays bénéficiaires du FED, un manque de capacités institutionnelles, des contraintes en matière de ressources et une forte rotation du personnel dans les délégations de l'Union; demande dès lors le renforcement d ...[+++]


(3) The standards for internal quality assurance systems of HEIs might also factor in other key dimensions such as the quality of student services in general[30], career/employment guidance for students and alumni[31], the development of financial management capacity and the implementation of the European Charter for Researches and the Code of Conduct for the Recruitment of Researchers[32].

(3) les normes d’assurance interne de la qualité des établissements d’enseignement supérieur pourraient également tenir compte d'autres facteurs clés, tels que la qualité générale des services offerts aux étudiants[30], les conseils sur l’orientation professionnelle et l’emploi proposés aux étudiants et anciens étudiants[31], le développement des capacités de gestion financière et l’application de la Charte européenne du chercheur et du Code de conduite pour le recrutement des chercheurs[32].


13.2. The Contracting Parties agree that benefits arising from the use, including commercial, of plant genetic resources for food and agriculture under the Multilateral System shall be shared fairly and equitably through the following mechanisms: the exchange of information, access to and transfer of technology, capacity-building, and the sharing of the benefits arising from commercialisation, taking into account the priority activity areas in the rolling Global Plan of Action, under the guidance of the Governing Body:

13.2. Les parties contractantes conviennent que les avantages découlant de l'utilisation, y compris commerciale, des ressources phytogénétiques pour l'alimentation et l'agriculture dans le cadre du système multilatéral sont partagés de manière juste et équitable grâce aux mécanismes ci-après: échange d'informations, accès aux technologies et transfert de celles-ci, renforcement des capacités, partage des avantages découlant de la commercialisation, compte tenu des domaines d'activités prioritaires du plan d'action mondial à évolution ...[+++]


The aim of the common framework of objectives is to contribute to the achievement of the objectives of Article 127 of the Treaty by pursuing a series of objectives such as: - improving the quality and innovation capacity of Member States' vocational training systems and arrangements; - developing the European dimension in vocational training and vocational guidance; - promoting lifelong training so as to encourage ongoing adaptation of skills to meet the needs of workers ...[+++]

Le cadre commun d'objectifs vise à contribuer à la réalisation des objectifs de l'article 127 du traité par le biais d'une série d'objectifs tels que : - améliorer la qualité et la capacité d'innovation des systèmes et des dispositifs de formation professionnelle dans les Etats membres ; - développer la dimension européenne dans la formation et l'orientation professionnelles ; - promouvoir la formation tout au long de la vie en vue de favoriser une adaptation permanente des compétences pour répondre aux besoins des travailleurs et des entreprises, de contribuer à la réduction du chômage et de faciliter l'épanouissement de la personne ; ...[+++]


Under the common position, the aim of the common framework of objectives is to contribute to the achievement of the objectives of Article 127 of the Treaty by pursuing a number of objectives such as: - improving the quality and innovation capacity of Member States' vocational training systems and arrangements; - developing the European dimension in vocational training and vocational guidance; - promoting lifelong training so as to encourage the ongoing adaptation of skil ...[+++]

Selon la position commune, le cadre commun d'objectifs vise à contribuer à la réalisation des objectifs de l'article 127 du traité par le biais d'une série d'objectifs tels que: - améliorer la qualité et la capacité d'innovation des systèmes et des dispositifs de formation professionnelle dans les Etats membres ; - développer la dimension européenne dans la formation et l'orientation professionnelles ; - promouvoir la formation tout au long de la vie, en vue de favoriser une adaptation permanente des compétences pour répondre aux besoins des travailleurs et des entreprises, de contribuer à la réduction du chômage et de faciliter l'épan ...[+++]


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