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Humanitarian and Legal Affairs Section
Legal Affairs Section
Military Economics and Humanitarian Affairs Section
Operation Economics

Vertaling van "Humanitarian and Legal Affairs Section " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Humanitarian and Legal Affairs Section

Bureau des Affaires humanitaires et juridiques




Military Economics and Humanitarian Affairs Section [ Operation Economics ]

Section des affaires économiques et militaires.


Central Section of the Directorate of Legal Affairs: Legal Adviser's Department and Treaty Office

Section centrale de la Direction des affaires juridiques : Service du conseiller juridique et Bureau des traités
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Colleen Swords, Deputy Legal Adviser and Director General, Legal Affairs Bureau; David Ehinger, Deputy Director, Oceans Law Section, Oceans, Environmental and Economic Law Division; Allison J. Saunders, Oceans Law Section.

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Colleen Swords, jurisconsulte adjointe et directrice générale, Direction générale des affaires juridiques; David Ehinger, directeur adjoint, droit des océans, Direction du droit économique, des océans et de l'environnement; Allison J. Saunders, Section du droit des océans.


Please see Section II of the Opinion of the Committee on Legal Affairs of 27 April 2012 to the Committee on Agriculture concerning the regulation amending Regulation (EC) No 834/2007 on organic production and labelling of organic products, and the working document drawn up in the context of the follow-up on the delegation of legislative powers and the control by Member States of the Commission's exercise of implementing powers (rapporteur: József Szájer), which provide for an extensive background to both delegated and implementing acts.

Prière de se reporter à la section II de l'avis de la commission des affaires juridiques à la commission de l'agriculture, daté du 27 avril 2012, sur le règlement modifiant le règlement (CE) n° 834/2007 du Conseil relatif à la production biologique et à l'étiquetage des produits biologiques, et au document de travail élaboré dans le contexte des suites à donner à la délégation de pouvoirs législatifs et au contrôle par les États membres de l'exercice des compétences d'exéc ...[+++]


2. On 15 September 2009, pursuant to Rule 6(2) of the Rules of Procedure, the President of Parliament forwarded to the Chairman of the Committee on Legal Affairs a letter from Commissioner Jan Vopenka of the Police of the Czech Republic (Prague City Department, Criminal Police and Investigation Service, Road Accident Investigation Section) enclosing a request for the waiver of Mr Miroslav Ransdorf's parliamentary immunity for the purposes of a criminal prosecution.

Le 15 septembre 2009, conformément à l'article 6, paragraphe 2, du règlement, le Président du Parlement a transmis au président de la commission des affaires juridiques une lettre du commissaire Jan Vopenka, de la police de la République tchèque (département de la ville de Prague, service "police et enquêtes criminelles", section "enquêtes sur les accidents de la route"), à laquelle était jointe une demande de levée de l'immunité parlementaire de M. Miroslav Ransdorf en vue de poursuites pénales.


1. On 9 July 2008, pursuant to Rule 6(2) of the Rules of Procedure, the President of Parliament forwarded to the Chairman of the Committee on Legal Affairs a letter from Commissioner J. Přáda of the Police of the Czech Republic (Prague City Department, Criminal Police and Investigation Service, Road Accident Investigation Section) enclosing a request for the waiver of Mr Miroslav Ransdorf's parliamentary immunity for the purposes of a criminal prosecution.

Le 9 juillet 2008, conformément à l'article 6, paragraphe 2, du règlement, le Président du Parlement a transmis au président de la commission des affaires juridiques une lettre du commissaire J. Přáda, de la police de la République tchèque (département de la ville de Prague, service "police et enquêtes criminelles", section "enquêtes sur les accidents de la route"), à laquelle était jointe une demande de levée de l'immunité parlementaire de M. Miroslav Ransdorf en vue de poursuites pénales.


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1. On 9 July 2008, pursuant to Rule 6(2) of the Rules of Procedure, the President of Parliament forwarded to the Chairman of the Committee on Legal Affairs a letter from Commissioner J. Přáda of the Police of the Czech Republic (Prague City Department, Criminal Police and Investigation Service, Road Accident Investigation Section) enclosing a request for the waiver of Mr Miroslav Ransdorf's parliamentary immunity for the purposes of a criminal prosecution.

1. Le 9 juillet 2008, conformément à l'article 6, paragraphe 2, du règlement, le Président du Parlement a transmis au président de la commission des affaires juridiques une lettre du commissaire J. Přáda, de la police de la République tchèque (département de la ville de Prague, service "police et enquêtes criminelles", section "enquêtes sur les accidents de la route"), à laquelle était jointe une demande de levée de l'immunité parlementaire de M. Miroslav Ransdorf en vue de poursuites pénales.


The amendments to section 810.2 mean that, henceforth, under the wording as it now stands at third reading, following pressure from the official opposition, following pressure from witnesses who appeared before the Standing Committee on Justice and Legal Affairs, section 810.2 has a new wording.

Les amendements apportés à l'article 810.2 font que, désormais, suivant le libellé actuel que nous avons devant nous maintenant, en troisième lecture, à la suite des pressions de l'opposition officielle, à la suite des pressions des témoins qui sont venus témoigner devant le Comité permanent de la justice et des questions juridiques, nous avons un nouveau libellé de l'article 810.2.


Standing Committee on Justice and Legal Affairs: section 36 of an act to amend the Criminal Code (mental disorder) and to amend the National Defence Act and the Young Offenders Act in consequence thereof (Chapter 43, Statutes of Canada, 1991); 2. Standing Committee on Industry: section 14 of the Patent Act Amendment Act 1992 (Chapter 2, Statutes of Canada, 1993).

Je propose: Que le comité permanent de la justice et des questions juridiques soit: le Comité désigné aux termes de l'article 36 de la Loi modifiant le Code criminel (troubles mentaux) et modifiant en conséquence la Loi sur la défense nationale et la Loi sur les jeunes contrevenants (Chapitre 43, Lois du Canada 1991) et que le Comité permanent de l'industrie soit le comité désigné aux termes de l'article 14 de la Loi de 1992 modifiant la Loi sur les brevets (Chapitre 2, Lois du Canada 1993).


Mr. Paul Zed (Parliamentary Secretary to Leader of the Government in the House of Commons, Lib.): Mr. Speaker, I believe there were consultations with the parties regarding the Standing Committee on Justice and Legal Affairs. I therefore move: That the Standing Committee on Justice and Legal Affairs be the committee designated for the purposes of section 232 of the Corrections and Conditional Release Act.

M. Paul Zed (secrétaire parlementaire du leader du gouvernement à la Chambre des communes, Lib.): Monsieur le Président, je crois qu'à la suite des consultations avec les divers partis au sujet du Comité permanent de la justice et des questions juridiques, je peux proposer: Que le Comité permanent de la justice et des questions juridiques soit le Comité désigné aux fins de l'article 232 de la Loi sur le Système correctionnel et la mise en liberté sous condition.


The Committee on Legal Affairs wishes to confirm its earlier standpoint and put forward certain further considerations and changes, having regard to developments affecting the matters covered in the communication entitled 'Europe's way to the information society - an action plan' (COM(94)0347), with particular reference to the first section on the 'Regulatory and legal framework'.

La commission juridique et des droits des citoyens tient à les soutenir à nouveau en les complétant ou en les modifiant en fonction de l'évolution de la problématique de la communication "Vers la société de l'information en Europe: un plan d'action" (COM(94)0347), notamment pour ce qui concerne le premier chapitre, relatif au "cadre réglementaire et légal":


2. By striking out sections (2), (3) and (4) thereof and substituting the following therefor: (2) The standing committees which shall consist of not less than seven and not more than fifteen members, and for which lists of members are to be prepared, except as provided in section (1) of the Standing Order, shall be on: (a) Agriculture and Agri-Food (b) Canadian Heritage (c) Citizenship and Immigration (d) Environment and Sustainable Development (e) Finance (f) Fisheries and Oceans (g) Foreign Affairs and International Trade (h) Government Operations (i) Health (j) Human Resources Development (k) Human Rights and the Status of the Disabled (l) Indian Affairs and Northern Development (m) Industry (n) Justice and Legal Affairs (o) National Def ...[+++]

2. Par la substitution, aux paragraphes (2), (3) et (4), de ce qui suit: «(2) Les comités permanents, qui, sous réserve du paragraphe (1) du présent article, comprennent au moins sept et au plus quinze députés et pour lesquels on dressera une liste de membres, sont les suivants: a) le Comité de l'agriculture et de l'agro-alimentaire b) le Comité du patrimoine canadien c) le Comité de la citoyenneté et de l'immigration d) le Comité de l'environnement et du développement durable e) le Comité des finances f) le Comité des pêches et des océans g) le Comité des affaires étrangères et du commerce international h) le Comité des opérations gouvernementales i) le Comité de la santé j) le Comité du perfectionnement des ressources humaines k) le Comit ...[+++]




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Date index: 2022-10-16
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