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Assess hydrogenation levels of edible oils
Assess the hydrogenation levels of an edible oil
CO2 free hydrogen
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Carbon dioxide free hydrogen
Carbon dioxide-free hydrogen
Carbon-free hydrogen
Check hydrogenation levels of edible oils
Decarbonised hydrogen
Decarbonized hydrogen
EQHHPP
Euro-Quebec Hydro-Hydrogen Production Project
Euro-Quebec Hydro-Hydrogen project
Fuel Cells and Hydrogen Joint Technology Initiative
HFC
HNBR
Hydrogen FC
Hydrogen car
Hydrogen cell
Hydrogen fuel cell
Hydrogen powered motor vehicle
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Hydrogen-powered vehicle
Hydrogenated acrylonitrile rubber
Hydrogenated acrylonitrile-butadiene rubber
Hydrogenated nitrile rubber
Hydrogenated nitrile-butadiene rubber
Hydrogenation machine operative
Hydrogenation machine operator
Hydrogenation measures for edible oils
Hydrogenation mechanisms for edible oils
Hydrogenation operator
Hydrogenation processes for edible oils
Hydrogenation systems for edible oils
Hydrogenator
JTI on Fuel Cells and Hydrogen
Judge hydrogenation levels of edible oils

Traduction de «Hydrogenation operator » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
hydrogenation operator

conducteur d'appareil d'hydrogénation | conductrice d'appareil d'hydrogénation | conducteur d'appareils d'hydrogénation | conductrice d'appareils d'hydrogénation


hydrogenation machine operative | hydrogenation operator | hydrogenation machine operator | hydrogenator

opératrice de machine à hydrogéner | technicienne de machine à hydrogéner | opérateur de machine à hydrogénation/opératrice de machine à hydrogénation | technicien de machine à hydrogénation


decarbonised hydrogen | decarbonized hydrogen | carbon-free hydrogen | carbon dioxide-free hydrogen | carbon dioxide free hydrogen | CO2-free hydrogen | CO2 free hydrogen

hydrogène décarboné | hydrogène décarbonisé


hydrogenation mechanisms for edible oils | hydrogenation systems for edible oils | hydrogenation measures for edible oils | hydrogenation processes for edible oils

procédés d’hydrogénation d'huiles comestibles


hydrogen car | hydrogen powered motor vehicle | hydrogen vehicle | hydrogen-powered vehicle

véhicule à hydrogène | véhicule à moteur fonctionnant à l’hydrogène | voiture à hydrogène


assess the hydrogenation levels of an edible oil | check hydrogenation levels of edible oils | assess hydrogenation levels of edible oils | judge hydrogenation levels of edible oils

évaluer les taux d’hydrogénation d'huiles comestibles


hydrogen fuel cell | HFC | hydrogen FC | hydrogen cell | hydrogen-oxygen fuel cell

pile à combustible à hydrogène | pile à hydrogène | PAC à hydrogène


hydrogenated nitrile-butadiene rubber [ HNBR | hydrogenated nitrile rubber | hydrogenated acrylonitrile-butadiene rubber | hydrogenated acrylonitrile rubber ]

caoutchouc nitrile-butadiène hydrogéné [ caoutchouc nitrile hydrogéné | caoutchouc acrylonitrile-butadiène hydrogéné ]


Fuel Cells and Hydrogen Joint Technology Initiative | Joint Technology Initiative on Fuel Cells and Hydrogen | JTI on Fuel Cells and Hydrogen

Initiative technologique conjointe sur les piles à combustible et l'hydrogène


Euro-Quebec Hydro-Hydrogen Production Project | Euro-Quebec Hydro-Hydrogen project | EQHHPP [Abbr.]

projet d'hydrocarbures Euro-Québec | projet Euro-Québec Hydrohydrogène | EQHHPP [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I am fascinated by your comments that, within five or six years, hydrogen could be produced in sufficient quantities to have GM produce quite a few hydrogen-operated cars.

J'ai trouvé fascinant que vous nous disiez que d'ici cinq ou six ans, on pourrait produire de l'hydrogène en quantité suffisante pour que GM fabrique une série de voitures à hydrogène.


(5) Where an operator handles, treats or processes oil, gas or water that contains hydrogen sulphide, the operator shall do so in accordance with good industry practice to minimize the discharge of hydrogen sulphide into the environment and to ensure that the operation is carried out in a safe and efficient manner.

(5) Lorsque du pétrole, du gaz ou de l’eau contenant de l’hydrogène sulfuré doivent être manipulés, traités ou transformés, l’exploitant doit le faire selon les règles de l’art afin de limiter au minimum le rejet d’hydrogène sulfuré dans l’environnement et faire en sorte que les opérations se déroulent efficacement et en toute sécurité.


Then the hydrogen economy or the hydrogen infrastructure will roll out and service the demographics where the mobile or stationary fuel cells are operating.

C'est ce qui permettra à l'économie de l'hydrogène et à l'infrastructure de l'hydrogène de démarrer et d'approvisionner les secteurs où seront utilisées les piles à combustible portables ou stationnaires.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels sont tous les produits chimiques volatiles, polluants organiqu ...[+++]


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This automatic valve shall be operated such that the hydrogen supply to other hydrogen conversion system(s) is cut off when the respective hydrogen conversion system is switched off, irrespective of the position of the activation switch, and shall remain so until the hydrogen conversion system is required to operate.

Cette vanne automatique doit fonctionner de telle manière que l’alimentation vers les autres systèmes de conversion de l’hydrogène soit coupée lorsque celui-ci est arrêté, quelle que soit la position de l’interrupteur de mise en marche, et reste coupée jusqu’à ce que le système de conversion de l’hydrogène fonctionne à nouveau.


3.1.5. When another hydrogen conversion system is switched off, irrespective of the position of the activation switch, the fuel supply to the respective hydrogen conversion system shall be switched off and remain closed until the respective hydrogen conversion system is required to operate.

3.1.5. Lorsqu’un autre système de conversion de l’hydrogène est arrêté, indépendamment de la position du commutateur d’activation, l’alimentation en carburant du système de conversion d’hydrogène concerné doit être arrêtée et rester arrêtée jusqu’au moment où le système de conversion de l’hydrogène en question est mis en marche.


15. Electrically operated devices containing hydrogen must be insulated in such a manner that no current passes through hydrogen containing parts in order to prevent electric sparks in the case of a fracture.

15. Les dispositifs à commande électrique contenant de l’hydrogène doivent être isolés de telle manière qu’aucun courant ne passe par les pièces contenant de l’hydrogène, afin d’éviter les étincelles électriques en cas de rupture.


In order to prove this, the hydrogen components are submitted to a temperature cycle of specified duration from the minimum operating temperature up to the maximum operating temperature.

Pour ce faire, les composants hydrogène sont soumis à un cycle de température d’une durée spécifiée allant de la température de service la plus basse à la température de service la plus élevée.


Operational test: the purpose of the test is to provide evidence that the hydrogen components are capable of operating reliably.

Épreuve de fiabilité: le but de cette épreuve est de démontrer que les composants hydrogène sont capables de fonctionner de manière fiable.


HyFLEET:CUTE will see the operation of nearly 50 hydrogen powered buses on three continents around the globe. 34 hydrogen fuel cell buses will operate in Amsterdam, Beijing (China), Barcelona, London, Luxemburg, Madrid, Perth (Western Australia), and Reykjavik (Iceland), while 14 hydrogen buses powered with internal combustion engine (ICE) will come onto the Berlin streets.

Le projet HyFLEET:CUTE mobilisera une cinquantaine de bus à hydrogène sur trois continents: 34 bus alimentés par des piles à hydrogène seront mis en service à Amsterdam, Pékin (Chine), Barcelone, Londres, Luxembourg, Madrid, Perth (Australie occidentale) et Reykjavik (Islande), tandis que 14 bus à hydrogène équipés de moteurs à combustion interne sillonneront les rues de Berlin.


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