Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Federal Act of 2 April 1908 on Insurance Policies
IPA
IPA - International Education Centre
IPA Canada
IPA-model HMO
ISPA
Independent practice association model HMO
Industry Policy Analysis
Industry Policy Analysis Group
Instrument for Pre-Accession Assistance
Instrument for Structural Policies for Pre-Accession
Insurance Policies Act
Intellectual property agreement
International Phonetic Alphabet
Isopropyl alcohol
Phare
Pre-Accession Instrument
Pre-accession aid
Pre-accession assistance
Sapard

Traduction de «IPAS » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
independent practice association model HMO | IPA-model HMO | IPA

OAM à fournisseurs indépendants




IPA - International Education Centre

IPA - International Education Centre


Industry Policy Analysis [ IPA | Industry Policy Analysis Group ]

Bureau d'analyse de la politique industrielle


Federal Act of 2 April 1908 on Insurance Policies | Insurance Policies Act [ IPA ]

Loi fédérale du 2 avril 1908 sur le contrat d'assurance | Loi sur le contrat d'assurance [ LCA ]


pre-accession aid [ Instrument for Pre-Accession Assistance | Instrument for Structural Policies for Pre-Accession | IPA | ISPA | Phare | pre-accession assistance | Pre-Accession Instrument | Sapard ]

aide de préadhésion [ IAP | instrument d'aide de préadhésion | instrument de préadhésion | instrument structurel de préadhésion | ISPA | Phare (programme) | Sapard ]


isopropyl alcohol | IPA [Abbr.]

alcool d'isopropyle | alcool isopropylique


intellectual property agreement | IPA [Abbr.]

accord sur la propriété intellectuelle | API [Abbr.]


International Phonetic Alphabet | IPA [Abbr.]

Alphabet phonétique international | API [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13. Regrets the fact that funding under IPA I appears to be limited when set against the importance of these areas; observes, however, the weak absorption capacity of IPA I in the area of the rule of law in some candidate and potential candidate countries; considers it essential to improve the management of pre-accession funding in this area under IPA II, and stresses that progress in meeting specific objectives relating to an independent and efficient judiciary, the rule of law and combating corruption, including their implementation, should be monitored and assessed on the basis of quantitative and qualitative indicators; considers it also important to provide for a performance incentive under IPA II in order to reward performance in m ...[+++]

13. déplore le fait que les financements au titre de l'IAP-I semblent limités par rapport à l'importance de ces questions; observe, cependant, que la capacité d'absorption de l'IAP-I est faible dans le volet relatif à l'état de droit dans certains pays candidats et candidats potentiels; estime qu'il est essentiel d'améliorer la gestion des financements de préadhésion de ce volet au titre de l'IAP-II et souligne que les progrès réalisés tant pour atteindre que pour mettre en œuvre des objectifs précis, fondés sur un système judiciaire indépendant et efficace, l'état de droit et la lutte contre la corruption, soient supervisés et évalués selon des indicateurs quantitatifs et qualitatifs; estime aussi qu'il importe de prévoir un système inc ...[+++]


5. Regrets the fact that funding under IPA-I appears to be limited when set against the importance of these areas; observes, however, weak absorption capacity of IPA-I in the area of the rule of law in some candidate and potential candidate countries; considers it essential to improve the management of pre-accession funding in this area under IPA-II, and stresses that progress in meeting specific objectives relating to an independent and efficient judiciary, the rule of law and combating corruption, including their implementation, should be monitored and assessed on the basis of quantitative and qualitative indicators; also considers it important to provide for a performance incentive under IPA-II in order to reward performance in making ...[+++]

5. déplore le fait que les financements au titre de l'IAP-I semblent limités par rapport à l'importance de ces questions; observe, cependant, que la capacité d'absorption de l'IAP-I est faible dans le volet relatif à l'état de droit dans certains pays candidats et potentiellement candidats; estime qu'il est essentiel d'améliorer la gestion des financements de préadhésion de ce volet au titre de l'IAP-II et souligne que les avancées réalisées tant pour atteindre que pour mettre en œuvre des objectifs précis, fondés sur un système judiciaire indépendant et efficace, l'état de droit et la lutte contre la corruption, soient supervisées et évaluées sur la base d'indicateurs quantitatifs et qualitatifs; estime aussi qu'il importe de prévoir un ...[+++]


57. Commends the government on the progress in the area of regional development and in preparing the transfer of management of funds under the IPA; notes with satisfaction the accreditation of national authorities for the IPA components on transition assistance and institution-building, regional development, human resources development and rural development; calls on the government and the Commission to speed up the necessary work with a view to transferring management of the remaining IPA component on cross-border cooperation; reiterates the importance of the IPA as a key tool designed to assist the country in preparing for EU membership, and encourages the government to further enhance inter-ministerial coordination so that the country ...[+++]

57. rend hommage au gouvernement pour les progrès accomplis dans le domaine du développement régional et dans la préparation du transfert de la gestion des fonds versés au titre de l'instrument de préadhésion; relève avec satisfaction l'accréditation des autorités nationales pour les volets de l'instrument relatifs à l'aide à la transition et au renforcement des institutions, au développement régional, au développement des ressources humaines et au développement rural; demande au gouvernement et à la Commission d'accélérer les travaux nécessaires en vue du transfert de la gestion du dernier volet de l'instrument relatif à la coopération transfrontalière; réaffirme l'importance que revêt l'instrument d'aide de préadhésion, en tant qu'inst ...[+++]


Before us today we have witnesses from the Allen Vanguard Corporation and the IPA Group.

Nous accueillons aujourd'hui les représentants d'Allen Vanguard Corporation et du IPA Group.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
From the IPA Group, we have John Inns, principal, and Geoff Poapst, also principal.

Quant au IPA Group, il est représenté par John Inns, directeur, et Geoff Poapst, également directeur.


We're continuing with our witnesses from the Allen Vanguard Corporation and the IPA Group.

Nous poursuivons notre discussion avec les représentants d'Allen Vanguard Corporation et du IPA Group.


I am a principal of IPA Group.

Je m'appelle John Inns, et je suis directeur du IPA Group.


Now we'll turn to the IPA Group.

Je vais maintenant donner la parole aux représentants du IPA Group.


3. Notes that, due to the late adoption of the IPA Regulation and the Regulation No 718/2007(IPA Implementing Regulation), and subsequently of the first Multi-annual Indicative Financial Framework (MIFF) and MIPDs, the monitoring, evaluation and reporting on 2007 IPA programmes and projects was limited and has not yet yielded results; stresses that the smooth transition from previous pre-accession instruments to IPA requires continuity in programming, adequate implementation of projects and execution of payments;

3. observe que, en raison de l'adoption tardive du règlement IAP et du règlement n° 718/2007 (règlement d'application de l'IAP), et ensuite du premier cadre financier indicatif pluriannuel et des documents indicatifs de planification pluriannuelle, le suivi et l'évaluation des programmes IAP 2007, ainsi que l'établissement de rapports à leur sujet, ont été limités et n'ont pas encore produit de résultats; souligne qu'une transition harmonieuse des précédents instruments de préadhésion à l'IAP requiert de la continuité au niveau de la programmation, une mise en oeuvre adéquate des projets et l'exécution des paiements;


In view of the above, and given that IPA is in its conception and structure a very flexible financial instrument, providing for frequent review of the programmes and MIPDs as well as a mid-term evaluation of IPA Regulation itself, it is vital that Parliament regularly monitors the implementation of IPA, so as to build upon the lessons learnt from the previous instruments and current implementation of IPA and ensure that its full potential will be developed.

Vu ce qui précède et considérant que l'IAP est, dans sa conception et dans sa structure, un instrument financier très flexible, qui prévoit une révision fréquente des programmes et documents indicatifs de planification pluriannuelle, ainsi qu'une évaluation à mi-parcours du règlement IAP lui-même, il est essentiel que le Parlement suive régulièrement la mise en oeuvre de l'instrument, de manière à exploiter les enseignements tirés des précédents instruments et de la mise en oeuvre actuelle de l'IAP et à veiller à ce que celui-ci délivre tout son potentiel.


w